Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi tuleminen ei onnistu - miten edetä?

Vierailija
28.06.2016 |

Yritystä takana reilu vuosi, ei ole vielä tärpännyt. Minulla on miestäni kovempi vauvakuume, mutta haluamme sitä kyllä molemmat ja esim. ehkäisy on jätetty pois miehen aloitteesta. Olen käynyt gynellä tutkituttamassa itseni ja ultran perusteella kaikkk pitäisi olla kunnossa raskautumista ajatellen.

Missä siis vika? Aina menkkojen alkaessa turhauttaa ja masentaa niin paljon, että en meinaa enää jaksaa. Olen kokeillut kaikki mahdolliset poppakostitkin greipeistä punaviineihin, mutta ei mitään vaikutusta. Stressaan helposti asioista, mutta tämä tilanne tuntuu stressiä vaan pahentavan, vaikka miten yrittää ottaa rauhallisesti.

Mies ottaa asian paljon rennommin, mutta minä en enää osaa suhtautua siihen ajattelemalla, että tulee sitten kun tulee. Miten voisi ehdottaa miehelle tutkittavana käymistä jotenkin niin, että se ei vaikuta häneen negatiivisesti? (Kolaus miehuuteen tms.) Miten olette edenneet tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehellekin, että julkinen terveydenhuolto on ottanut linjakseen, että vuosi yrittämistä on se aikaraja, jonka jälkeen täytyy tutkia asiaa eli jonka kuluessa pitäisi raskauden alkaa, jos mitään vikaa ei ole. Voit toki varata ensimmäisen ajan ilman miestäkin, jos niikseen tulee.

Vierailija
2/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kohdin me kävimme keskustelun siitä, miten tärkeää se lapsi on. Ja päätimme, että voimme elää ilmankin, ei siis lähdetty edes tutkimaan missä vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut on tutkittu että kaikki ok vika on luultavasti miehessä. Jos sielläkään ei löydy ongelmaa ja lääkkeetkään ei auta niin joskus on lapseton ilman syytä. Olethan tikuttanut ovista?

Vierailija
4/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylänmies asialle.

Vierailija
5/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kohdin me kävimme keskustelun siitä, miten tärkeää se lapsi on. Ja päätimme, että voimme elää ilmankin, ei siis lähdetty edes tutkimaan missä vika.

Mekin olemme keskustelleen tästä, miestä kuulemma harmittaisi asia, mutta se olisi vaan hyväksyttävä ja jatkettava elämää. Minulle taas lapsien saaminen on ollut elämässä suurimpia asioita, joten tuosta vaan en olisi valmis asiaa hyväksymään, vaan siinä tilanteessa jos se ei itseltä onnistuisi, pyrkisin adoptoimaan.

Ap

Vierailija
6/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja jos olet ylipainoinen joudut ensin pudottamaan painoa ennenkuin suostuvat alkaa hoitamaan lapsettomuutta

Vierailija
7/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mekin olemme keskustelleen tästä, miestä kuulemma harmittaisi asia, mutta se olisi vaan hyväksyttävä ja jatkettava elämää. Minulle taas lapsien saaminen on ollut elämässä suurimpia asioita, joten tuosta vaan en olisi valmis asiaa hyväksymään, vaan siinä tilanteessa jos se ei itseltä onnistuisi, pyrkisin adoptoimaan.

Ap

No sun pitää sitten saada miehelle perille, että ellei lähde tutkimuksiin, niin alkaa a) täytellä adoptiohakemuksia tai b) eroatte.

Vierailija
8/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinut on tutkittu että kaikki ok vika on luultavasti miehessä. Jos sielläkään ei löydy ongelmaa ja lääkkeetkään ei auta niin joskus on lapseton ilman syytä. Olethan tikuttanut ovista?

En ole vielä tikuttanut. Olen muutaman kerran ollut apteekissa paketti kädessä, mutta olen tähän mennessä vielä jättänyt sinne, sillä pelkään tuosta tulevan vain lisästressiä. Pitäisi varmaan tähän alkaneeseen kiertoon ostaa ja kohdata tuokin asia. Viimeiset muutaman kuukauden olen nyt siis lähinnä yrittänyt ottaa rauhallisesti enkä käyttää kaikkea aikaani joidenkin raskautumisaiheisten juttujen lukemiseen, mutta helppoa ei sekään ole ollut.

Vierailija
9/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin ja jos olet ylipainoinen joudut ensin pudottamaan painoa ennenkuin suostuvat alkaa hoitamaan lapsettomuutta

En ole ylipainoinen, hoikka ja terve. Syön pääosin terveellisesti, en tupakoi ja alkoholia käytän harvoin, samat pätevät mieheen.

Ap

Vierailija
10/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös tuo 8 olin siis minä.

Ap

Vierailija
11/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies testeihin. Piste. Sperma on helppo tutkia.

Vierailija
12/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan pidättäytynyt buranan käytöstä? Ibuprofeeni saattaa häiritä hedelmöittymistä.

Vierailija
13/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies testeihin. Piste. Sperma on helppo tutkia.

Pisteesi on ihan turha. Jos mies ei halua testeihin, hän ei sinne mene. Piste.

Vierailija
14/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkääpä alapeukkunne? Tämä on vaihtoehto siinä kuin kaikki muutkin ehdotukset, eikä yhtään hullumpi vaihtoehto ole ollutkaan.

2

Vierailija
15/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan pidättäytynyt buranan käytöstä? Ibuprofeeni saattaa häiritä hedelmöittymistä.

Kyllä, vain äärimmäisessä tarpeessa muutenkin särkylääkettä (ei ibuprofeenia).

Ap

Vierailija
16/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä tule ymmärtämään näitä ihmisiä, jotka nillittää ettei tule lasta, mutta eivät lähde mihinkään tutkimuksiin eikä edes tikuta ovista.

Ei raskaaksi tuleminen ole ollut mullekkaan helppoa.

Kesti 1,5 vuotta. Mutta mies oli heti valmis antamaan näytteen, kun vuosi tuli täyteen.

Haluaa lasta kovasti, niin kuin minäkin.

Vierailija
17/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkääpä alapeukkunne? Tämä on vaihtoehto siinä kuin kaikki muutkin ehdotukset, eikä yhtään hullumpi vaihtoehto ole ollutkaan.

2

Lähinnä varmaan ap:n tilanteessa missä halu lapseen on kova, on tuo aika turha kommentti.

Vierailija
18/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2

Lähinnä varmaan ap:n tilanteessa missä halu lapseen on kova, on tuo aika turha kommentti.

Ap:n mies on toista mieltä?

Vierailija
19/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli et sitä ovista ole tikuttanut niin saattaa lääkäri sulle sanoa että tikuttanut pari kk ja katsotaan sitten uusiksi. Sulla saattaa nimittäin olla oviksenkin kanssa olla ongelmia

Vierailija
20/53 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se vaan on niin, että elämässä ei kaikki mene suunnitelmien tai omien halujen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan