Koiraihmiset, uskalletteko päästää koiraanne kesäisin samaan sänkyyn nukkumaan punkkien leviämisvaaran takia?
Kuulemma ne voivat levitä koiran turkista ihmiseen.
Kommentit (12)
Kyllä ne voivat levitä koirasta ilman, että nukkuisit koiran vieressä
Meillä jokainen koira nukkuu juuri tuon takia eri sängyssä.
Harvoin vaihtavat omistajaa. Joskus löytänyt koirasta 10 punkkia kerralla, kun koira on kävellyt punkki"pesään".
Sinkkumies
Meillä koira nukkuu aina omassa pedissään ja me ihmiset omissamme. Kenelläkään ei ole mitään asiaa toisten sänkyihin, koskee myös koiraa joka sen hyvin tietää.
No meillä ei koirat nuku sängyssä mutta jo kaksi punkkia olen itsestäni löytänyt...
Joo, kyllähän ne punkit voi koiran turkista mönkiä sen sängyn kautta ihmiseen. Mä annan kuitenkin koiran nukkua sängyssä, koiralla on lyhyt turkki josta yleensä huomaan mönkivät punkit ja tarkastan koiran aina iltalenkiltä tultua, ettei näy punkkeja.
Toki järkevämpää olisi, ettei koira tulisi sänkyyn, mutta en pysty estämään koiraa tulemasta yöllä sänkyyn (en herää siihen kun se sinne hyppää) ja jos suljen sen makuuhuoneesta ulos, ei kukaan nuku kun koira vinkuu ja ulisee koko yön (on eroahdistunut eikä voi olla myöskään yksin kotona). Seuraava koira kun mulle tulee tämän jälkeen, ei se tule nukkumaan sängyssä.
Aina kuvissa näytetään "täysikasvuista" punkkia, mutta koskaan en ole sellaista esim lapsilta löytänyt, nehän olisikin helppo havaita. Sen sijaan kaikki meillä poisnypityt punkit ovat ollee ns nymfejä, n. 1mm läpimitaltaan olevia mustia pisteitä, joita ei juurikaan luomesta erota.
Ei koirat nuku samassa sängyssä kanssamme, eikä edes samassa huoneessa.
Eipä tulisi mieleenkään nukkua koiran kanssa samassa sängyssä,punkkeja tai ei..
Minulla on 3 isoa saksanpaimenkoiraa ja miehellä ajokoira, ei puhettakaan että ne yöllä sänkyyn tai edes makkariin päästäisin. Eihän me mahduttaisi enää itse, toisekseen en pidä koirankarvoista lakanoissa, hiekasta ja ravasta, mitä väistämättä tulee noiden alamahakarvoissa. Talvella varsinkin.
Koirat nukkuu missä huvittaa, mutta ei makkarissa.
http://yle.fi/uutiset/idylli_katkee_taakseen_pelottavantotuuden__tervet…