Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Yksi jätkistä" - kohteliaisuus vai ei?

Vierailija
28.06.2016 |

Olin eilen töiden jälkeen kaljalla poikakaverini ja kavereidensa kanssa, ja yksi vähän useamman oluen ottanut alkoi jutella minulle kahdestaan. Loppukaneettina oli suunnilleen se, että hänen mielestään olen "yksi jätkistä". Toinen tyyppi, joka kuuli keskustelun, huomautti että ei ole oikein sopivaa sanoa naiselle noin, itsekin kuittailin sanojalle aiheesta leikkimielisesti enkä ajatellut asiaa sen kummemmin. Jälkikäteen jäin kyllä miettimään, onko se tosiaan hyvä vai huono kommentti. Toisaalta kiva jos ajattelevat että kuulun joukkoon, toisaalta minulle jäi sellainen olo että olenko miehille vain jokin epäseksuaalinen olento ja siksi "yksi jätkistä". Mitä mieltä olette?

(Taustatietona siis vielä se, että tunnen nämä tyypit muutaman vuoden takaa ja olen aina tullut hyvin toimeen, kun taas muiden seurustelevien poikien tyttöystävät eivät juuri koskaan ole mukana.)

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehh, tää "yksi jätkistä" on niin kökkö suomennos ilmaisusta "one of the guys", että kukaan ei kyllä puhekielisessä ilmaisussa tule sellaista käyttäneeksi.

T. Miesporukoissa viihtyvä nainen, jota mieskaverit kehuvat mm. reiluksi jne. mutta eivät tuolla tavalla sievistellen "yhdeksi jätkistä"

Mä pyörin paljon miesporukoissa, kun oon miesvoittoisella alalla töissä ja harrastuskin on miesvoittoinen ja kyllä tuo on jopa suhteellisen yleistä "hyvä jätkä", "sähän oot ihan ku jätkä", "juma, toi nainen on yks jätkistä" ja toki vielä sitten erikseen ne yli 4-kymppiset, jotka on vaihtaneer jätkä- sanan äijään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla