Nyt iski taas vitutus lääkäreitä kohtaan!!!
Terveyskeskuksen lääkäri laittoi menemään lähetteen kiirellisenä ja selitti vielä että se tarkoittaa että aika tulee 8-30päivän sisällä. Tämä oli siis viikko sitten maanantaina, ja olen sitten odottanut kirjettä Tyksistä. Kun ei oo näkynyt soitin sinne tänään, no juu minulla on aika 18.8!
Kysyin sitten varovaisesti että miten voi olla kun oli kiireellinen lähete, no kuulemma heidän lääkäri oli päättänyt että ei ole kiirellistä!
No okei, on varmasti vakavampiakin tapauksia, mutta olen tulossa hulluksi kun koka kuukausi tulen kipeämmäksi ja joka kuukausi pakko olla ainakin 3pvä poissa töistä menkkojen takia jotta voin ottaa tarpeeksi kipulääkkeitä että olisi kivutonta olla.
Ja tuollon 18.8 on siis vain alustava gynekologinen tutkimus ennen kuin pääsen laparoskopiajonoon.
Ottaa vaan päähän niin suunnattomasti kun sattuu koko ajan, menkkojen aikana vain pahemmin kuin yleensä, mutta kun kuukaudessa on vain ehkä viikko täysin kivutonta aikaa, ja muuten eriasteista kipua eikä pystyä käymään isolla hädällä enää pukematta käteen muovihanskaa ja auttamalla sormin tavaraa ulos kun sattuu liikaa yrittää työntää sitä ulos.....
Itkettää ihan oikeasti tällä hetkellä.
Kiitos että sain taas valittaa.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruutusajat tulevat todella viime hetkillä, ei niitä huvin vuoksi peruta. Kuinka pystyt olemaan töissä? Kuvauksesi mukaan sinun olettaisi olevan PITKÄLLÄ SAIRAUSLOMA, täysin kykenemätön töihin, eikä mikään muukan työ onnistu ja jaksat vielä hoitaa lasta. Ei kyllä ole perusteluja yhtään aikaisempaan aikaan. ITSE asetat aivan kohtuuttomia ehtoja, se ei käy, eikä se, eikä se...
Olen mielestäni selittänyt muitamaan otteeseen että kun tarpeeksi lääkkeitä syön pystyn olemaan töissä koska silloin kivut ovat siedettäviä. Ekat menkkapäivät vaatii vaan niin vahvoja lääkkeitä etten pysty töihin. Mikä ongelma sinulla nyt on?
Enkä saa kokea turhautumista ja olla allapäin kun melkein joka päivä on kipua? Kun annetaan toivoa ja se viedään ja saa lisää ja sekin viedään?Mikä ongelma on jäädä pitkälle sairauslomalle, kunnes olet päässyt hoitoon. Tarpeeksi kivuliaana saat pitkän sairausloma. Ei kai raha ole tärkeää, ei jos on riittävän sairas. Tk- lääkäri ei voi koskaan päättää kiireellisyysluokkaa,voi kyllä luvata kiirehtiä, mutta se on vain potilaan rauhoittamista. Olet itse ihan hakoteillä. Lähete olisi myös voinut palautua, ja saat ajan kuitenkin jo elokuussa.
Miksi jäisin sairaslomalle kun ei ole yhtään vähemmän kipua kotioloissa? Olen sairadlomalla ne päivät kun pn pakko syödä kolmiolääkkeitä, töissä ne päivät kun on siedettävä olo lääkkeiden avulla. Ei työ ole ongelma (eikä parisuhde eikä lapset), vaan se että odotan vain että tämä asia etenisi.
Todella sairaana ei kykene töihin eikä muuhunkaan. Ei pysty vaikka haluaisi. Ihan ajallasi pääset.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä, jotka valittavat, että ovat opiskelijoita eivätkä voi käydä lääkärissä. Suomessahan on erityisiä opiskelijaterveydenhuoltoja, joissa maksaa lääkärikäynnit alta 20 euroa kolmena käyntikertana, loput ilmaiseksi.
Yths hoitaa vain ja ainoastaan yliopistoissa opiskelevia. Jos olet amkissa tai amiksessa ei sinulla ole mitään terveydenhoitojärjestelmää. Toisekseen, yths on joutunut vähentämään erikoislääkäreitä jne. Esimerkiksi itse kävin ennen yths:llä erikoislääkärillä jolle sai monesti lyhyellä ajanvarauksella ajan, kyseinen lääkärinvirka poistettiin säästösyistä ja nyt joudun joka halvatun kerta jonottamaan uudelleen ja uudelleen erikoissairaanhoitoon. Vaivani on sellainen, ettei yleislääkäri sitä osaa hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruutusajat tulevat todella viime hetkillä, ei niitä huvin vuoksi peruta. Kuinka pystyt olemaan töissä? Kuvauksesi mukaan sinun olettaisi olevan PITKÄLLÄ SAIRAUSLOMA, täysin kykenemätön töihin, eikä mikään muukan työ onnistu ja jaksat vielä hoitaa lasta. Ei kyllä ole perusteluja yhtään aikaisempaan aikaan. ITSE asetat aivan kohtuuttomia ehtoja, se ei käy, eikä se, eikä se...
Olen mielestäni selittänyt muitamaan otteeseen että kun tarpeeksi lääkkeitä syön pystyn olemaan töissä koska silloin kivut ovat siedettäviä. Ekat menkkapäivät vaatii vaan niin vahvoja lääkkeitä etten pysty töihin. Mikä ongelma sinulla nyt on?
Enkä saa kokea turhautumista ja olla allapäin kun melkein joka päivä on kipua? Kun annetaan toivoa ja se viedään ja saa lisää ja sekin viedään?Mikä ongelma on jäädä pitkälle sairauslomalle, kunnes olet päässyt hoitoon. Tarpeeksi kivuliaana saat pitkän sairausloma. Ei kai raha ole tärkeää, ei jos on riittävän sairas. Tk- lääkäri ei voi koskaan päättää kiireellisyysluokkaa,voi kyllä luvata kiirehtiä, mutta se on vain potilaan rauhoittamista. Olet itse ihan hakoteillä. Lähete olisi myös voinut palautua, ja saat ajan kuitenkin jo elokuussa.
Miksi jäisin sairaslomalle kun ei ole yhtään vähemmän kipua kotioloissa? Olen sairadlomalla ne päivät kun pn pakko syödä kolmiolääkkeitä, töissä ne päivät kun on siedettävä olo lääkkeiden avulla. Ei työ ole ongelma (eikä parisuhde eikä lapset), vaan se että odotan vain että tämä asia etenisi.
Todella sairaana ei kykene töihin eikä muuhunkaan. Ei pysty vaikka haluaisi. Ihan ajallasi pääset.
No en ole sitten todella sairas.