Nyt iski taas vitutus lääkäreitä kohtaan!!!
Terveyskeskuksen lääkäri laittoi menemään lähetteen kiirellisenä ja selitti vielä että se tarkoittaa että aika tulee 8-30päivän sisällä. Tämä oli siis viikko sitten maanantaina, ja olen sitten odottanut kirjettä Tyksistä. Kun ei oo näkynyt soitin sinne tänään, no juu minulla on aika 18.8!
Kysyin sitten varovaisesti että miten voi olla kun oli kiireellinen lähete, no kuulemma heidän lääkäri oli päättänyt että ei ole kiirellistä!
No okei, on varmasti vakavampiakin tapauksia, mutta olen tulossa hulluksi kun koka kuukausi tulen kipeämmäksi ja joka kuukausi pakko olla ainakin 3pvä poissa töistä menkkojen takia jotta voin ottaa tarpeeksi kipulääkkeitä että olisi kivutonta olla.
Ja tuollon 18.8 on siis vain alustava gynekologinen tutkimus ennen kuin pääsen laparoskopiajonoon.
Ottaa vaan päähän niin suunnattomasti kun sattuu koko ajan, menkkojen aikana vain pahemmin kuin yleensä, mutta kun kuukaudessa on vain ehkä viikko täysin kivutonta aikaa, ja muuten eriasteista kipua eikä pystyä käymään isolla hädällä enää pukematta käteen muovihanskaa ja auttamalla sormin tavaraa ulos kun sattuu liikaa yrittää työntää sitä ulos.....
Itkettää ihan oikeasti tällä hetkellä.
Kiitos että sain taas valittaa.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Soita sille terveyskeskuslääkärille ja selitä asiasi, hän voi vielä korjata ton erehdyksen ja voit ehkä saada aikasemmin ajan. Eikö lääkäri määränny mitään kipulääkkeitä yms. nyt täksi ajaksi kun odotat gyneä? Jos on rahaa niin suoraan yksityiselle.
Ei se auta mitään, jos terveyskeskuslääkärille soittaa, hänhän on tehnyt velvollisuutensa. Mikäli ei jaksa odottaa annettua sairaala-aikaa, pitää sairaalasta kiirehtiä ja kertoa siellä hankalasta olostaan. Sairaalan lääkäri on arvioinut ajan ei-kiireelliseksi, mutta ainahan asian voi tarkistaa ja muuttaa. Esim. perutuista ajoista voi pyytää ilmoittamaan itselleen, jos sellaisia ilmaantuisi.
Lääkärit ovat lomalla kesäaikaan, samoin hoitajat, sihteerit jne. Tänä vuonna kesäsijaisia on otettu säästösyistä vähemmän julkiselle puolelle. Yksityispuolen lääkäritkin ovat lomalla ja vain osa heistä töissä. Suuri osa heistä toimii kummallakin puolella ja nyt on mielessä vain golf- ja purjehdussäät kuten kuuluukin vuosilomalla olla. Hoitoon pääsevät vain kaikkein akuuteimnat tapaukset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli astma pois tasapainosta, olin sairauslomalla ja lisälääkityksestä huolimatta kävin päivittäin spiiralla työterveydessä. Tilanne vaan paheni viikon aikana, joten työterveyslääkäri laittoi kiireellisen lähetteen keuhkopolille. Muutaman päivän kuluttua soitin polille ja sain järkytyksekseni kuulla, että aika on 1,5 kuukauden kuluttua.
Olin tuon puhelun jälkeen taas menossa spiiraan. Vointi oli mennyt vieläkin huonommaksi, joten lääkäri kirjoitti lähetteen päivystykseen. Päivystyksestä minut laitettiin osastolle, siellä vierähtikin viikko. En olisi selvinnyt annettuun aikaan asti, voin silloin niin huonosti.
Olen itse astmaatikko ja kiinnostaisi tietää mikä on SPIIRA? En ole kuullutkaan ennen moista, enkä ikinä ole ollut astman takia sair,lomalla, vaikka astmani on hankala. Kun sairastun johonkin virustautiin, se kestää yleensä 4-6 viikkoa ja tänä aikana astmani pahenee ihan mahdottomaksi. Mutta hyvä kun pääsit osastolle ja sait apua, vaikkakin monen mutkan kautta!
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ovat lomalla kesäaikaan, samoin hoitajat, sihteerit jne. Tänä vuonna kesäsijaisia on otettu säästösyistä vähemmän julkiselle puolelle. Yksityispuolen lääkäritkin ovat lomalla ja vain osa heistä töissä. Suuri osa heistä toimii kummallakin puolella ja nyt on mielessä vain golf- ja purjehdussäät kuten kuuluukin vuosilomalla olla. Hoitoon pääsevät vain kaikkein akuuteimnat tapaukset.
Todellakin näistä 3 kk lomista voisi tinkiä! Julkisen puolen lomat ovat jotain ihan järkyttävää - mehän kaikki maksamme ne. Itse olen julkisessa organisaatiossa konsulttina ja varsinaiset työntekijät ovat KOKO AJAN LOMALLA. Ei kellään ole yksityisellä puolella sellaisia lomia, koska hommat ei toimi niin.
elä missään nimessä mene yksityisele. TÄtähän ne yrittää. Nyt on kesälomat ja ainakin tällä laitettu lappu luukulle sisätautipoliklinikalla että ei hoideta ketään koska me lomailemme..
soittelet vaan sinne joka pivä ja kysyt onko peruutusaikaa. voi ollakin hyväsä lykyssä.
me kokoomuksella kuulka ollan nyt sitä mieltä että teidän ei tule rasittaa meitä. Neiti on hyvä ja menee yksityiselle kyllä sinulla rahaa on.
t. Kokoomuksen kansanedustajaehdokas.
emme maksa.
ei kiinnosta.
mitäs läksit.
Oma vikas.
ei kuulu mulle.
siinähän olet.
hhh hhäh hhäh häh.mullapa on sulla ei! HÄH HÄH HÄH!
mene töihin eläkä valita ei sulla mitään ole kunhan vaan teeskentelet.
sari sarkomaakin sanoi että hän on aina saanut hyvää ja nopeaa hoitoa terveyskeskuksista joten ei voi pitää paikkaansa, jos hän saa, niin kaikki muutkin saa.
Ei kannata joka päivä soitella, ei auta tilannetta. Yksi kerta riittää, kun ilmoitat että voit ottaa vastaan peruutusajan.
kuule, minä lääkärisi olen nyt golffaamassa. Sen jälkeen minä lähden purjehhtimaan vaimon ja lapsiemme kanssa merelle, mökkeilemme saaristomökissämme koko kesän. Älä vaivaa minua ja muita. Me olemme tärkeämpiä kuin sinä. mInun palkka on sinun palkkaa isompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin näistä 3 kk lomista voisi tinkiä! Julkisen puolen lomat ovat jotain ihan järkyttävää - mehän kaikki maksamme ne. Itse olen julkisessa organisaatiossa konsulttina ja varsinaiset työntekijät ovat KOKO AJAN LOMALLA. Ei kellään ole yksityisellä puolella sellaisia lomia, koska hommat ei toimi niin.
Julkisella puolella osa palkasta maksetaan vapaana. Yksityisellä puolella on isommat palkat, koska vapaata on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli astma pois tasapainosta, olin sairauslomalla ja lisälääkityksestä huolimatta kävin päivittäin spiiralla työterveydessä. Tilanne vaan paheni viikon aikana, joten työterveyslääkäri laittoi kiireellisen lähetteen keuhkopolille. Muutaman päivän kuluttua soitin polille ja sain järkytyksekseni kuulla, että aika on 1,5 kuukauden kuluttua.
Olin tuon puhelun jälkeen taas menossa spiiraan. Vointi oli mennyt vieläkin huonommaksi, joten lääkäri kirjoitti lähetteen päivystykseen. Päivystyksestä minut laitettiin osastolle, siellä vierähtikin viikko. En olisi selvinnyt annettuun aikaan asti, voin silloin niin huonosti.
Olen itse astmaatikko ja kiinnostaisi tietää mikä on SPIIRA? En ole kuullutkaan ennen moista, enkä ikinä ole ollut astman takia sair,lomalla, vaikka astmani on hankala. Kun sairastun johonkin virustautiin, se kestää yleensä 4-6 viikkoa ja tänä aikana astmani pahenee ihan mahdottomaksi. Mutta hyvä kun pääsit osastolle ja sait apua, vaikkakin monen mutkan kautta!
Spiiralla annetaan vahvaa avaavaa lääkettä maskin kautta, samalla saa happea. Olen saanut oman laitteen myös kotikäyttöön. Silloin tätä tarvitsee, kun omat lääkkeet eivät auta. Onneksi saan flunssia hyvin harvoin, mutta hajusteista atmakohtaus tulee lähes poikkeuksetta, milloin lievempi, milloin pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Mieslääkärit ovat siinä paskoja että 'naistenvaivoja' ei oteta tosissaan eikä pidetä kiireellisinä. Miehen paskomisongelmat olisivat heti olleet kiireellisiä. Nosta iso haloo asiasta.
Ei kaikki naislääkäritkään kauheasti näytä välittävän. Ystävälläni oli todella pahoja alavatsakipuja pitkän aikaa, kävi lääkärissä, joka määräsi särkylääkettä. Tätä jatkui vuosia, kirjaimellisesti. Vihdoin hän sai lähetteen ultraan, ja syy selvisi kerralla. Hänellä oli iso hyvänlaatuinen kasvain, joka roikkui toisesta munasarjasta, oli kiertynyt kannakkeensa ympäri ja iskeytyi vielä muihin sisuskaluihin, aiheuttaen kovat kivut. Hän pääsi nopeasti leikkaukseen, ja vuosia kestänyt kova kipu loppui siihen. "Katsotaan, katsotaan, syö buranaa" lääkäri oli naispuolinen omalääkäri.
Joka kerta kun olen tarvinnut erikoissairaanhoitoa, niin on pitänyt mennä ensin yksityiselle. Aivan järjetöntä, minulla on hillitön määrä opintolainaa sen takia että olen joutunut terveydenhuollostani maksamaan niin paljon. Sitten erikoissairaanhoidossa on ihmetelty, että miksei lähetettä ole tehty aiemmin ja sairauteni on päässyt pahenemaan ja kroonistumaan.
Jos joskus erehdyn lapsia hankkimaan niin homman kyllä niille terveysvakuutukset.
Juu ei saisi kesäaikana sairastua. Omasta tk:sta sanottiin suoraan, että aikoja ei heinäkuulle ole. Päivystykseen sitten, jos tilanne menee pahaksi.
Kysehän oli että saat ajan 8-30 päivän sisään, ei, että se aika ON 8-30 päivän sisään. Ja miksi aloit soittelemaan jo 7 päivän jälkeen?
Niin ja loppujen lopuksi tulee kalliimmaksi se ettei heti hoideta kunnolla. Kuin se että potilas joutuu erikoissairaanhoitoon/osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita sille terveyskeskuslääkärille ja selitä asiasi, hän voi vielä korjata ton erehdyksen ja voit ehkä saada aikasemmin ajan. Eikö lääkäri määränny mitään kipulääkkeitä yms. nyt täksi ajaksi kun odotat gyneä? Jos on rahaa niin suoraan yksityiselle.
Tk -lääkärillä eivole mitään tekemistä sen suhteen miten keskussairaala sitten käsittelee tk -lähetteet. Lähete on tehty kiireellisenä, mutta keskussairaala ei pidä kiireellisenä. Lomat menossa lääkäreillä ja kiireellisyyden mukaan ajat anneyaan.
Terveyskeskusläääkäri voi kuitenkin tehdä kiirehtimislähetteen.
Vierailija kirjoitti:
Mene kunnalliseen päivystykseen. Itke siellä lattialla. Sano, että et voi olla, etkä elää, etkä edes tehdä isoa tavaraa. Huuda, potki, elä hymyile ja sano ok, vaan sano, että minä haluan hoitoa ja heti. Vaati. Tai sitten odota tai mene yksityiselle.
Yleensä vain lapsilla esiintyy itkupotkuraivareita. Ei tuollainen käytös mitenkään auta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysehän oli että saat ajan 8-30 päivän sisään, ei, että se aika ON 8-30 päivän sisään. Ja miksi aloit soittelemaan jo 7 päivän jälkeen?
Siis kiireellisessä sen ajan saa niin että on käynyt siellä lääkärissä viim. kun 30pvä on kulunut.
Tarkoitin poliklinikoita on suljettu loma-aikana, vähemmän osastoja.