Minut yritetään pakottaa kuntouttavaan työtoimintaan vaikka olen sairauslomalla ja menossa leikkaukseen
Tämä lappu tippui juuri luukusta alas. Siis mitä hittoa? Minulla on sairauslomaa 3.7 asti ja siihen mennessä tehdään silmäleikkaus. Minulla on verkkokalvon irtauma. Silmäleikkauksen jälkeen sitten uutta sairauslomaa päälle. Lääkäri teki hyvin selväksi etten saa tehdä mitään mikä voi laajentaa repeymää, kuten kumartelua, minkään painavan kantamista tai liikuttelua. Pitää vain ottaa hyvin rauhallisesti.
Siis saatana tuota sossun toimintaa! Miten tuollainen voi olla edes laillista? Sossun porukka päättää että paskat lääkärin ohjeista!
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä ny vielä soittaisin työkkäriin ja varmistaisin asian. Itse kun tulkitsin tuon niin, että tuossa on sairasloman aika, eikä kuntouttavan aika. Eikä tuossa mainita sairaslomasta päivämääriä ja argh!
Tainnu olla tylsistyny työkkärintäti/setä kirjoittamassa ton lapun. Mut antaisin tylsistyneelle henkilölle hommia ja pommittaisin puhelimessa/paikan päällä oikein kunnolla suoraa vastausta. Noi tommoset on vähän pelottavia, kun voi tulkita niin monella eri tavalla. Ja sellaiseksi ne on tarkoitettu, koska ei haluta maksaa mitään rahaa kenellekkään, ei edes sairaslomalla olevalle. Ja sit napsahtaa karenssia kivasti.
Aionkin ottaa yhteyttä ja varmistaa asian. Ap
Miksei näitä lappusia voi kääntää selkokielelle, niin että blonditkin tajuais? MInä siis en tajua tuosta ap:n lapusta yhtään mitään. Inhoan kaikkia kaavakkeita ja lomakkeita ja muitakin virallisia lippulappuja, koska aina niissä tuntuu olevan jotain epäselvää tai tulkinnanvaraista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä tulkitsen tuon niin kuin ap, että ei ole lopetettu. Mut kai silti voi olla saikulla. Vähän kuin et jos olet töissäkin niin voit olla saikulla, ei silti työt kokonaan lopu. Mut mikä oli alunperin se työtoiminnan suunniteltu kesto?
Alunperin minun piti olla siellä elokuun alkuun asti, en muista tarkkaa päivää, en jaksa kaivella papereita. Ap
Kaivoin nyt kumminkin ne paperit, sopimus on voimassa ajalla 25.4-2.8.2016
Ap
Ja saikku 17.06-03.07 niin tuossa jää vielä 1kk työtoimintaa niin eivät voi sitä saikun takia lopettaa..? Kannattaa tosiaan soittaa tuolle päätöksen tekijälle. Mitä oot töihin ilmoittanut? Meillä töissä vastaavassa tilanteessa olevan saikkua jatkettiin oliko joku kolme kertaa, ei koskaan puhuttu et keskeytetään työtoiminta vaan aina tuli tieto että "xxx":n saikku jatkuu nyt sen ja sen verran... Vaikka oli alunperinkin semmoinen juttu, et kaikki ymmärsi, että ei enää tule ollenkaan. Mut kai noi viralliset käytännöt pakottaa tuollaiseen..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä tulkitsen tuon niin kuin ap, että ei ole lopetettu. Mut kai silti voi olla saikulla. Vähän kuin et jos olet töissäkin niin voit olla saikulla, ei silti työt kokonaan lopu. Mut mikä oli alunperin se työtoiminnan suunniteltu kesto?
Alunperin minun piti olla siellä elokuun alkuun asti, en muista tarkkaa päivää, en jaksa kaivella papereita. Ap
ApJa saikku 17.06-03.07 niin tuossa jää vielä 1kk työtoimintaa niin eivät voi sitä saikun takia lopettaa..? Kannattaa tosiaan soittaa tuolle päätöksen tekijälle. Mitä oot töihin ilmoittanut? Meillä töissä vastaavassa tilanteessa olevan saikkua jatkettiin oliko joku kolme kertaa, ei koskaan puhuttu et keskeytetään työtoiminta vaan aina tuli tieto että "xxx":n saikku jatkuu nyt sen ja sen verran... Vaikka oli alunperinkin semmoinen juttu, et kaikki ymmärsi, että ei enää tule ollenkaan. Mut kai noi viralliset käytännöt pakottaa tuollaiseen..?
Vein sen sairaslomapaperin työpajalle ja kerroin että minulla on silmäleikkaus edessä. Vaikka sairaslomaa on tuohon 3.7 asti niin leikkauksen jälkeen tulee uusi sairasloma. -ap
Siis ei hyvänen aika taas ihmisiä.
Mä ymmärsin ap:n aloituksesta, että raukkaparka on työtön ja sairauslomalla, ja nyt tullut lappu kotiin että aloita kuntouttava työtoiminta. Sitten luin tuon lapun.
No, tuo lappu mikä ap:lle on lähetetty, on täysin selkeä. Kuntouttava työtoiminta on päätetty sovitusti sairausloman vuoksi. Ei, se ei jatku sairausloman jälkeen vaan se on päätetty eli lopetettu eli loppu.
Koska olet pitkällä sairauslomalla, sun pitäisi hakea sairauspäivärahaa eikä työttömyyskorvausta.
Järkyttävää, että raivotaan hullun kiilto silmissä kun työkkäri sitä ja sossu tätä ja kelakin p*rkele pilaa elämän. Ehkä kannataisi opetella lukemaan ennen kuin alkaa netissä tai muuallakaan raivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärsin ap:n aloituksesta, että raukkaparka on työtön ja sairauslomalla, ja nyt tullut lappu kotiin että aloita kuntouttava työtoiminta. Sitten luin tuon lapun.
No, tuo lappu mikä ap:lle on lähetetty, on täysin selkeä. Kuntouttava työtoiminta on päätetty sovitusti sairausloman vuoksi. Ei, se ei jatku sairausloman jälkeen vaan se on päätetty eli lopetettu eli loppu.
Koska olet pitkällä sairauslomalla, sun pitäisi hakea sairauspäivärahaa eikä työttömyyskorvausta.
Järkyttävää, että raivotaan hullun kiilto silmissä kun työkkäri sitä ja sossu tätä ja kelakin p*rkele pilaa elämän. Ehkä kannataisi opetella lukemaan ennen kuin alkaa netissä tai muuallakaan raivoamaan.
Ei ole selkeä mutta sinä olet selkeästi sossussa töissä joten mitä jos käyttäisit viikon tai pari työajastasi av:lla roikkumisen sijaan kirjoittamalla selkeitä ja ymmärrettäviä päätöksiä asiakkaillenne. Huomaa kyllä että suomessa virkamiehellä ei ole mitään tulosvastuuta kun mikä tahansa aivopieruun verrattavissa oleva räpellys on pelkästään asiakkaan ongelma eikä sen päätöksen kirjoittaneen virkailijan.
Jos joku päätös on kielteinen, niin yleensä se hakemuksissa tarkoittaa sitä että haettu asia ei ole mennyt läpi vaan tulos on epätoivottu.
Esim. "Hain rakennuslupaa kesämökille, mutta päätös oli kielteinen" ja näin ollen rakennuslupaa ei saatu.
Kyllä AP:n saama paperi oli todella hämmentävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän lukee, että kuntouttava työtoiminta päätetään sairausloman takia...
Hakemus: päätetään kuntouttava työtoiminta
Päätös: kielteinenEn näe samaa kuin sinä. Ap
Ei vittu😂😂😂😂
Eikö tuska nimenomaan kerrota: kuntouttava työtoiminta PÄÄTETÄÄN eli lopetetaan.
Pyhä yksinkertaisuus 😕
Mikä ihmeen yleistynyt käytäntö on tämä, ettei kuukauden jälkeen laiteta pistettä?! Jos luet ääneen esim. 17.6, niin sanotko tosiaan kuutta etkä kuudetta? Todella ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa saikku 17.06-03.07 niin tuossa jää vielä 1kk työtoimintaa niin eivät voi sitä saikun takia lopettaa..? Kannattaa tosiaan soittaa tuolle päätöksen tekijälle. Mitä oot töihin ilmoittanut? Meillä töissä vastaavassa tilanteessa olevan saikkua jatkettiin oliko joku kolme kertaa, ei koskaan puhuttu et keskeytetään työtoiminta vaan aina tuli tieto että "xxx":n saikku jatkuu nyt sen ja sen verran... Vaikka oli alunperinkin semmoinen juttu, et kaikki ymmärsi, että ei enää tule ollenkaan. Mut kai noi viralliset käytännöt pakottaa tuollaiseen..?
Vein sen sairaslomapaperin työpajalle ja kerroin että minulla on silmäleikkaus edessä. Vaikka sairaslomaa on tuohon 3.7 asti niin leikkauksen jälkeen tulee uusi sairasloma. -ap
Saikutat sitten sen loppuosan normaalisti. -45
Haet nyt Kelasta sairauspäivärahaa, koska et ole työmarkkinoiden käytettävissä. Tämä kai oli sinulle selvää. Et voi muutenkaan saada samanaikaisesti sairauspäivärahaa etkä työmarkkinatukea 9 euroa/pvä korotuksella.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuska nimenomaan kerrota: kuntouttava työtoiminta PÄÄTETÄÄN eli lopetetaan.
Pyhä yksinkertaisuus 😕
Joo, sanotaan kyllä, mutta samalla annetaan ristiriitaista viestiä, kuten päätös on kielteinen. Eli hakemuksessa haetaan lopetusta kuntouttavaan työtoimintaan, alla lukee päätös kielteinen. Olisikohan siihen kirjoitettu vahingossa kielteinen kun piti kirjoittaa myönteinen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Haet nyt Kelasta sairauspäivärahaa, koska et ole työmarkkinoiden käytettävissä. Tämä kai oli sinulle selvää. Et voi muutenkaan saada samanaikaisesti sairauspäivärahaa etkä työmarkkinatukea 9 euroa/pvä korotuksella.
Sairauspäivärahahakemus on jo menossa, se pistettiin samalla menemään kun vein kelaan sairaslomalapun. Ap
Ap:n kaltainen ihmistyyppi on rasittava. Siinä, missä asiansa järkevä ihminen lapun saatuaan soittaisi instanssiin ja sanoisi tyyliin "anteeksi, tämä paperi jonka sain, on hieman epäselvä, kysyisin mitä tämä tarkoittaa.... ahaa...okei...kiitos selvennyksestä, asia kunnossa. Hyvää päivänjatkoa, hei hei!" (Tai vaihtoehtoisesti, jos virhe on oikeasti sattunut niin asiallisesti kysyisi että miten se korjataan?) niin ap ja tämä ihmistyyppi on heti ensimmäisenä sitä mieltä että häntä taas sorsitaan, vainotaan, sossu on perseestä, valtio on perseestä, vallanpitäjät on paskoja (ja ap ei äänestä koska siitä ei mitään hyötyä ole) yms. Mulla on yksi tälläinen alainen, eikä edes olla kuntouttavassa työtoiminnassa. Jos ei jotain ymmärrä, niin ensimmäisenä se meuhkaa ja pauhaa virheestä ja kuinka minä oon ihan paska enkä tajuu enkä osaa mitään ja kuinka häntä täällä taas kohdellaan huonosti. Siinä o hermoissa pitelemistä kun aina lähdetään rauhallisesti selvittämään asiaa. En minäkään esimiehenä virheetön ole, mutta jos oon itse tehnyt sen mokan, pahoittelen asiaa aidosti. Ihan sanalla anteeksi. Mutta useimmiten asioille löytyy selityst ja kukaan ei virhettä ole tehnyt. On vaan mennyt työaikaa hukkaan kun mielensäpahoittajan epäilyjä selvitellään. Ja saatu draamaan mukaan muutama muukin peesaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole selkeä mutta sinä olet selkeästi sossussa töissä joten mitä jos käyttäisit viikon tai pari työajastasi av:lla roikkumisen sijaan kirjoittamalla selkeitä ja ymmärrettäviä päätöksiä asiakkaillenne. Huomaa kyllä että suomessa virkamiehellä ei ole mitään tulosvastuuta kun mikä tahansa aivopieruun verrattavissa oleva räpellys on pelkästään asiakkaan ongelma eikä sen päätöksen kirjoittaneen virkailijan.
Tai sitten mulla on vaan aivot.
Jo pelkästään noi päivämäärät viittaa siihen että kuntouttava työtoiminta on loppu. Ei päätetään-sana voi olla noin epäselvä.
Jos sairasloma on alkanut 17.06 ja lapussa lukee että päätetään ja päivämäärä 16.06, niin kyllä on luetun ymmärtämisessä joku vika jos ei tajua mitä toi tarkoittaa.
Mä kyllä ny vielä soittaisin työkkäriin ja varmistaisin asian. Itse kun tulkitsin tuon niin, että tuossa on sairasloman aika, eikä kuntouttavan aika. Eikä tuossa mainita sairaslomasta päivämääriä ja argh!
Tainnu olla tylsistyny työkkärintäti/setä kirjoittamassa ton lapun. Mut antaisin tylsistyneelle henkilölle hommia ja pommittaisin puhelimessa/paikan päällä oikein kunnolla suoraa vastausta. Noi tommoset on vähän pelottavia, kun voi tulkita niin monella eri tavalla. Ja sellaiseksi ne on tarkoitettu, koska ei haluta maksaa mitään rahaa kenellekkään, ei edes sairaslomalla olevalle. Ja sit napsahtaa karenssia kivasti.