Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut yritetään pakottaa kuntouttavaan työtoimintaan vaikka olen sairauslomalla ja menossa leikkaukseen

Vierailija
28.06.2016 |

http://aijaa.com/pdNGeL

Tämä lappu tippui juuri luukusta alas. Siis mitä hittoa? Minulla on sairauslomaa 3.7 asti ja siihen mennessä tehdään silmäleikkaus. Minulla on verkkokalvon irtauma. Silmäleikkauksen jälkeen sitten uutta sairauslomaa päälle. Lääkäri teki hyvin selväksi etten saa tehdä mitään mikä voi laajentaa repeymää, kuten kumartelua, minkään painavan kantamista tai liikuttelua. Pitää vain ottaa hyvin rauhallisesti.
Siis saatana tuota sossun toimintaa! Miten tuollainen voi olla edes laillista? Sossun porukka päättää että paskat lääkärin ohjeista!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos olen ymmärtänyt väärin ja tämä työtoiminta päättyy. Pitää vielä soittaa ja varmistaa ja tarvittaessa lähettää sairaslomapaperit vielä uusiin paikkoihin. Ap

Vierailija
22/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko päätöstä? Siinähän lukee, että kuntouttava työtoiminta lopetetaan sairausloman takia. Mikä tässä nyt on ongelmana?

Kun sairausloma päättyy, niin asia varmaankin käsitellään uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://aijaa.com/pdNGeL

Tämä lappu tippui juuri luukusta alas. Siis mitä hittoa? Minulla on sairauslomaa 3.7 asti ja siihen mennessä tehdään silmäleikkaus. Minulla on verkkokalvon irtauma. Silmäleikkauksen jälkeen sitten uutta sairauslomaa päälle. Lääkäri teki hyvin selväksi etten saa tehdä mitään mikä voi laajentaa repeymää, kuten kumartelua, minkään painavan kantamista tai liikuttelua. Pitää vain ottaa hyvin rauhallisesti.

Siis saatana tuota sossun toimintaa! Miten tuollainen voi olla edes laillista? Sossun porukka päättää että paskat lääkärin ohjeista!

Onko luki-häiriö myös????? Tuossa sanotaan ihan suomeksi, että et ole kuntouttavassa työtoiminnassa sairausloman vuoksi.

Vierailija
24/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä uusin päätös? Tuohan on 16.6. asti?

Sitä minäkin ihmettelen, tuo lappu tuli tänä aamuna. Ap

Vierailija
25/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hidasta toimintaa kyllä työkkärissä. Kuukausi jo melkein vaihtunut ja tuossa on sairasloma ajalta 25.4-22.6, jolloin ei ole tarvinnut olla kuntouttavassa. Eli onko tuossa päivämäärissä virhe, vai oletko ollut tuonkin ajan sairaslomalla?

Ja olet varmasti toimittanut kaikki sairaslomalaput eteenpäin 23.6.- mihin asti sinulla saikkua tuleekin olemaan?

Vierailija
26/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä uusin päätös? Tuohan on 16.6. asti?

Vierailija
27/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lappu on kyllä huonosti kirjoitettu. Minä sain sairauslomaa ajalle 17.06-03.07 väliselle ajalle. Hain tuota lopettamispäätöstä juuri 17.06.

Ap

Vierailija
28/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hidasta toimintaa kyllä työkkärissä. Kuukausi jo melkein vaihtunut ja tuossa on sairasloma ajalta 25.4-22.6, jolloin ei ole tarvinnut olla kuntouttavassa. Eli onko tuossa päivämäärissä virhe, vai oletko ollut tuonkin ajan sairaslomalla?

Ja olet varmasti toimittanut kaikki sairaslomalaput eteenpäin 23.6.- mihin asti sinulla saikkua tuleekin olemaan?

Olin siis kuntouttavassa työtoiminnassa 25.4-16.6 asti. Sairausloma on 17.6-3.7

Olen toimittanut sairaslomalapun työkkäriin ja vein sen myös sinne työpajalle missä kuntouttava työötoiminta on. Sossuun en ole lappua vienyt, se on nähtävästi seuraavaksi vuorossa. -ap

Vierailija
29/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuossa nyt oikein on päätetty? Onko päätetty jotain vai onko joku päätetty päättää. Jos tulos on kielteinen niin tarkoittaako sitä ettei päätetty vai sitä ettei päättynyt? Päättyikö se mitä haettiin vai joku aiemmin voimassa ollut ja miten siihen vaikuttaa se että päätös oli kielteinen. 

Miten todennäköistä on että joku tylsistynyt sossuvirkailija on kirjoittanut tahallaan tuon noin sekavaksi.

Vierailija
30/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä tuossa nyt oikein on päätetty? Onko päätetty jotain vai onko joku päätetty päättää. Jos tulos on kielteinen niin tarkoittaako sitä ettei päätetty vai sitä ettei päättynyt? Päättyikö se mitä haettiin vai joku aiemmin voimassa ollut ja miten siihen vaikuttaa se että päätös oli kielteinen. 

Miten todennäköistä on että joku tylsistynyt sossuvirkailija on kirjoittanut tahallaan tuon noin sekavaksi.

Aivan! Olisi voinut vähän selvemminkin sen päätöksen pistää. Ap

Vierailija
31/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla enemmän vikaa ymmärtämisessä kuin näkemisessä. Selvää, yksinkertaista suomea. Kielteinen päätös juurikin sairausloman vuoksi.

Vierailija
32/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistuit pääsemään kuntouttavaan työtoimintaan vain kahtena päivänä viikossa? Olen ymmärtänyt että yleensä laittavat viitenä päivänä viikossa ja pitää olla 6-7 tuntia päivässä. Työharjottelussa joskus ollut ja kun ei ollut koulutusta laittoivat 6 tunniksi päivässä ja kun kun kouluttauduin ja valmistuin laittoivat työharjoitteluun 7 tunniksi päivässä, mikä mielestäni oli typerää. Mielestäni 6 tuntia palkatonta harjottelua riittää ja siitä yli pitäisi jo saada palkkaa.

Vierailija
33/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuit pääsemään kuntouttavaan työtoimintaan vain kahtena päivänä viikossa? Olen ymmärtänyt että yleensä laittavat viitenä päivänä viikossa ja pitää olla 6-7 tuntia päivässä. Työharjottelussa joskus ollut ja kun ei ollut koulutusta laittoivat 6 tunniksi päivässä ja kun kun kouluttauduin ja valmistuin laittoivat työharjoitteluun 7 tunniksi päivässä, mikä mielestäni oli typerää. Mielestäni 6 tuntia palkatonta harjottelua riittää ja siitä yli pitäisi jo saada palkkaa.

Täällä Nummelassa minimi on 1pv/vko 4h

Ap

Vierailija
34/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä olet ilmoittanut työkkäriin sun sairaslomasta? Monilta jää ilmoittamatta joko kokonaan tai vähän vahingossa, kun sairaspäiväraha on pienempi kuin työkkärin korvaus.

Sossuhan ei muutn ole tämän kanssa missään tekemisissä. Se on tosiaan se te-väki, joka näitä hoitaa.

Kuntouttava työtoiminta on aina sosiaalitoimen kanssa sovittua.

Ja siihen ei saa pakottaa tai painostaa ilman työttömän omaa suostumusta vaikka te-väki niin mielellään tekeekin.

Vierailija
35/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee jo sossuviha naurettavaksi...

Vierailija
36/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tulkitsen tuon niin kuin ap, että ei ole lopetettu. Mut kai silti voi olla saikulla. Vähän kuin et jos olet töissäkin niin voit olla saikulla, ei silti työt kokonaan lopu. Mut mikä oli alunperin se työtoiminnan suunniteltu kesto?

Vierailija
37/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavassa on aika paljon eri variaatioita. Minimimäärä on 3h/pvä, mitä voidaan myöntää. Jos asiakas tarvitsee hitaan alun, niin silloin voidaan tehdä sopimus vaikka kahdesta päivästä viikossa ja kolme tuntia kerrallaan.

Sen pitäisi olla nimenomaan KUNTOUTTAVAA, eikä mitään orjatyöharjoittelua, mitä se suurimmalle osalle on.

Vierailija
38/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee jo sossuviha naurettavaksi...

Täh? Tuo on niin surkeasti muotoiltu päätös että jotakuta pitäisi oikeasti potkaista perseelle tuon vuoksi.

Vierailija
39/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä tulkitsen tuon niin kuin ap, että ei ole lopetettu. Mut kai silti voi olla saikulla. Vähän kuin et jos olet töissäkin niin voit olla saikulla, ei silti työt kokonaan lopu. Mut mikä oli alunperin se työtoiminnan suunniteltu kesto?

Alunperin minun piti olla siellä elokuun alkuun asti, en muista tarkkaa päivää, en jaksa kaivella papereita. Ap

Vierailija
40/72 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alunperin minun piti olla siellä elokuun alkuun asti, en muista tarkkaa päivää, en jaksa kaivella papereita. Ap

Kaivoin nyt kumminkin ne paperit, sopimus on voimassa ajalla 25.4-2.8.2016

Ap