Minut yritetään pakottaa kuntouttavaan työtoimintaan vaikka olen sairauslomalla ja menossa leikkaukseen
Tämä lappu tippui juuri luukusta alas. Siis mitä hittoa? Minulla on sairauslomaa 3.7 asti ja siihen mennessä tehdään silmäleikkaus. Minulla on verkkokalvon irtauma. Silmäleikkauksen jälkeen sitten uutta sairauslomaa päälle. Lääkäri teki hyvin selväksi etten saa tehdä mitään mikä voi laajentaa repeymää, kuten kumartelua, minkään painavan kantamista tai liikuttelua. Pitää vain ottaa hyvin rauhallisesti.
Siis saatana tuota sossun toimintaa! Miten tuollainen voi olla edes laillista? Sossun porukka päättää että paskat lääkärin ohjeista!
Kommentit (72)
Kai sä olet ilmoittanut työkkäriin sun sairaslomasta? Monilta jää ilmoittamatta joko kokonaan tai vähän vahingossa, kun sairaspäiväraha on pienempi kuin työkkärin korvaus.
Sossuhan ei muutn ole tämän kanssa missään tekemisissä. Se on tosiaan se te-väki, joka näitä hoitaa.
Sanot vaan ettet ole menossa.
Ottavat 25% toimeentulotuesta pois.
Ihan rikollista toimintaa, mihin ei pidä lähteä mukaan. Joku virkamies on vaan myynyt sut ja saanut rahat.
Vierailija kirjoitti:
Kai sä olet ilmoittanut työkkäriin sun sairaslomasta? Monilta jää ilmoittamatta joko kokonaan tai vähän vahingossa, kun sairaspäiväraha on pienempi kuin työkkärin korvaus.
Sossuhan ei muutn ole tämän kanssa missään tekemisissä. Se on tosiaan se te-väki, joka näitä hoitaa.
Olen ilmoittanut työkkäriin. -ap
Siinähän lukee, että kuntouttava työtoiminta päätetään sairausloman takia...
Vierailija kirjoitti:
Elä selitä kun et tiedä!
Kyllä nimenomaan myös sossu kauppaa näitä orjia.
Viimeksi kun olen hakenut tttukea, sosiaalityöntekijä sanoi että sitä vastaan pitää olla kuntouttavassatyötoiminnassa!
Ei tietenkään kaikki joudu. Vain ne jotka on myyty. On kuulemma sakkolista heillä.
Päätös: kielteinen
Perustelu: sairasloma
Näin tuollaisen lapun ekaa kertaa elämässäni mutta luulisin ymmärtäväni oikein.
Ota yhteys kuntoutuspaikkaan ja kerro tilanteesi. Jos siellä ei sopivaa tekemistä löydy niin he ilmoittavat työkkäriin että "nyt meni pieleen". Ehkä ainoa keino päästä eroon hommasta. Terv. Entinen TE-virkailija
Mitä helvettiä? Lapussa lukee, että kuntouttava työtoiminta lopetetaan sairasloman takia.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta on kunnan tarjoama palvelu! TE-toimisto on mukana vain sen verran, että he toteavat henkilön olevan työtön, muuten palvelusta vastaa kunta myös siltä osin, päätetäänkö vai jatketaanko toimintaa. Se ilmenee tuosta kuvastakin, päätöstä ei ole tehnyt te-toimisto vaan asiasta vastaava kuntayhtymä.
Toiseksi tuossa aika selkeästi sanotaan, että sairausloman takia kuntouttava työtoiminta on päätetty 16.6. asti. Jos asiakas ei toimita sairauslomatodistusta 16.6. alkaen, ei mitään muunlaista päätöstä edes voida tehdä.
Ja kokonaista 2 tuntia viikossa, onhan se kamalan paljon!
Ap:n silmävamma aiheuttanut lukihäiriön? Tossa tosiaan LOPETETAAN kuntouttava työtoiminta, ei pakoteta mihinkään.
Ja moni ymmärryskyvytön/lukukyvytön komppasi AP:ta :D
Vierailija kirjoitti:
Siinähän lukee, että kuntouttava työtoiminta päätetään sairausloman takia...
Hakemus: päätetään kuntouttava työtoiminta
Päätös: kielteinen
En näe samaa kuin sinä. Ap
Nimenomaanhan tuossa on, ettei sairausloman takia tarvitse osallistua.
Mutta kyllä on ruokottoman huonosti laadittu lomake.
Vierailija kirjoitti:
2h/vko? Pystytkö siihen?
En tiedä mistä olet lukenut noi tunnit. Itse epäilen sillä tarkoitettavan päiviä. Minulla oli kuntouttavaa työtoimintaa 2 pv/vko, keittiötöitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteys kuntoutuspaikkaan ja kerro tilanteesi. Jos siellä ei sopivaa tekemistä löydy niin he ilmoittavat työkkäriin että "nyt meni pieleen". Ehkä ainoa keino päästä eroon hommasta. Terv. Entinen TE-virkailija
Olen jo sinnekin ollut yhteydessä, pyysivät minulta sairauslomapaperia ja vein sen, samalla kerroin tulevasta silmäleikkauksestani. Ap
Ymmärrän kyllä, että olet menossa silmäleikkaukseen. Sitä en ymmärtänyt, että sinulla on valikoiva näkö.
Päätöksessä lukee, että työtoimintaa ei aloiteta sairasloman takia.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaanhan tuossa on, ettei sairausloman takia tarvitse osallistua.
Mutta kyllä on ruokottoman huonosti laadittu lomake.
MIten niin? Ihan looginen.
Asiakas tehnyt hakemuksen, jonka mukaan kuntouttava työtoiminta tulee päättää kokonaan. Siis ei enää koskaan.
Päätös on tehty ja se on kielteinen - kuntouttava työtoiminta jatkuu.
Mutta sairausloman ajalta on tehty päätös, että palvelu (2h kuntouttavaa työtoimintaa viikossa) on sairausloman vuoksi päättynyt 16.6. asti. Toki parempi verbi voisi olla keskeytynyt tms., mutta olennaista on se, että ap ei ole saanut tahtoaan läpi, mutta sairauslomalla ei tarvitse olla kuntouttavassa työtoiminnassa edes sitä kahta tuntia viikossa.
Olet selvästi kuntouttavan työtoiminnan ja muidenkin tukityöllistämistoimien tarpeessa, jos tuon lapun sisältö ei avaudu sinulle.
2h/vko? Pystytkö siihen?