Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Suomi mielestäsi kuin Pohjois-Korea? Perustele!

Vierailija
27.06.2016 |

Tällä palstalla törmää jatkuvasti kommentteihin joissa sanotaan että Suomi on kuin se maa jossa pienimmästäkin hallinnon arvostelusta joutuu vuosiksi työleirille eikä suvunkaan rankaisemisessa säästellä. Mielestäni maamme eivät ole ihan prikulleen samanlaisia, mutta mitäpä minä mistään tietäisin.
Eli kertokaapa kerrankin juurta jaksain maidemme yhtäläisyyksistä, minua kiinnostaa vilpittömästi.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ja minusta sellaiset kommentit halventavat kaikkia niitä ihmisiä, jotka joutuvat elämään yksinvaltaisten hullujen alaisuudessa.

Vierailija
2/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelu: Satunnaiset turistit päästetään katsomaan lähinnä vain Senaatintoria sekä tavarataloa, jossa myydään ylihintaista tavaraa niille, joilla on käytössään euroja tai muuta länsivaluuttaa. Kontulaan ei viedä ketään näkemään, miten tavallinen kansa elää. Ulkomaalaisille ei kerrota mitään kielteistä Suomesta, vaan kaikille ylistetään Tarja Halosta hänen erinomaisesta sukupuolestaan. Finlandia-palkinnon valitsee yhden hengen raati. Ministeriöihin ei pääse töihin ilman oikeanlaista jäsenkirjaa. Talvet ovat pitkiä ja kylmiä. Jos katsoo Suomea avaruudesta tammikuussa, koko Pohjois-Suomi on melkein pimeänä. Norjaan päästäkseen täytyy ylittää joki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alotus poistettiin!!! Tää palsta on kirjaimellisesti pahempi kuin Pohjois-Korea!!! ;_;

t. etuoikeutettu kermaperse

Vierailija
4/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Pohjois-Korea on loistoesimerkki rajatkiinni-politiikasta.

Vierailija
5/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan Suomi on edelleen se suomettunut valtio, mitä se on aina ollut. Ennen oli Neuvostoliiton arvosteleminen kiellettyä ja siitä saattoi jopa menettää työnsä. Nyt on kiellettyä maahanmuuton arvostelu, ja siitäkin saattaa menettää työnsä.

Mikään ei ole muuttunut.

Vierailija
6/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

media, yle, pravda jne ovat kyllä aika suoraan Neuvostoliitosta, sensuuria, propagandaa jne, mutta onko samanlaista sitten Pohjois-Koreassa, vaikea sanoa kun on niin suljettu yhteiskunta, ettei oikein kukaan tiedä totuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Pohjois-Korea on loistoesimerkki rajatkiinni-politiikasta.

Kuten Australiakin.

Vierailija
8/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan Suomi on edelleen se suomettunut valtio, mitä se on aina ollut. Ennen oli Neuvostoliiton arvosteleminen kiellettyä ja siitä saattoi jopa menettää työnsä. Nyt on kiellettyä maahanmuuton arvostelu, ja siitäkin saattaa menettää työnsä.

Mikään ei ole muuttunut.

Ole hyvä ja luettele viisi... no, edes kolme tunnettua tapausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähelle. Mm. siitä syystä että tämäkin ketju poistuu ennenkuin ehtii kunnolla alkaakaan.

Vierailija
10/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustelu: Satunnaiset turistit päästetään katsomaan lähinnä vain Senaatintoria sekä tavarataloa, jossa myydään ylihintaista tavaraa niille, joilla on käytössään euroja tai muuta länsivaluuttaa. Kontulaan ei viedä ketään näkemään, miten tavallinen kansa elää. Ulkomaalaisille ei kerrota mitään kielteistä Suomesta, vaan kaikille ylistetään Tarja Halosta hänen erinomaisesta sukupuolestaan. Finlandia-palkinnon valitsee yhden hengen raati. Ministeriöihin ei pääse töihin ilman oikeanlaista jäsenkirjaa. Talvet ovat pitkiä ja kylmiä. Jos katsoo Suomea avaruudesta tammikuussa, koko Pohjois-Suomi on melkein pimeänä. Norjaan päästäkseen täytyy ylittää joki.

Joojoojoo. Mutta ovatko luettelemasi mielestisä ihan oikeasti verrattavissa P-Koreaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapauden puutteestahan usein valitetaan. Tällä siis tarkoitetaan yleensä sitä, että av-palstalla ei saa sanoa mitä tahtoo ja moderointia tapahtuu, eikä Sanomalla ole lainmääräämää julkaisuvelvollisuutta kaiken maailman töräytyksille. Ja Ylekin uutisoi ihan väärin, koska Kale ja Inkeri Tohmajärveltä kyllä tietävät paremmin.

Vierailija
12/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kansakuntana tosikkoja, jotka eivät pysty kyseenalaistamaan arvojaan. Seurauksena on sitten kaikenlaista jäykkyyttä ja tehottomuutta kun järjenkäyttöä ei sallita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan Suomi on edelleen se suomettunut valtio, mitä se on aina ollut. Ennen oli Neuvostoliiton arvosteleminen kiellettyä ja siitä saattoi jopa menettää työnsä. Nyt on kiellettyä maahanmuuton arvostelu, ja siitäkin saattaa menettää työnsä.

Mikään ei ole muuttunut.

Ole hyvä ja luettele viisi... no, edes kolme tunnettua tapausta.

Kirjoitin, että saattaa menettää työnsä. Yksi seurakunnan työntekijä menetti työnsä kritisoituaan työnantajansa toimia maahanmuutossa.

Vierailija
14/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Pohjois-Korea on loistoesimerkki rajatkiinni-politiikasta.

Kuten Australiakin.

Huvittavaa että äärirasistiset ihmishirviöt kuvittelevat että Australian rajat olisivat kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sananvapauden puutteestahan usein valitetaan. Tällä siis tarkoitetaan yleensä sitä, että av-palstalla ei saa sanoa mitä tahtoo ja moderointia tapahtuu, eikä Sanomalla ole lainmääräämää julkaisuvelvollisuutta kaiken maailman töräytyksille. Ja Ylekin uutisoi ihan väärin, koska Kale ja Inkeri Tohmajärveltä kyllä tietävät paremmin.

No onhan se erikoista, että ajankohtaisista asioista ei saa keskustella edes asiallisesti. Esim. Orlandon verilöylystä ei saanut aluksi keskustella ollenkaan. Sanoma toki päättää, mutta onhan se erikoista.

Vierailija
16/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Pohjois-Korea on loistoesimerkki rajatkiinni-politiikasta.

Kuten Australiakin.

Huvittavaa että äärirasistiset ihmishirviöt kuvittelevat että Australian rajat olisivat kiinni.

Et ole tainnut paljoa itseäsi uutisilla valaista? Australia ei ota esim mehmettejä lainkaan eikä afrikkalaisia vaan siirtää ne johonkin saareen ja maksaa rahaa siitä. Sinäkin voit saman tein lähteä yrittämään maahanmuuttoa Australiaan, ei muuten onnistu ellei sinulla ole työpaikkaa ja sitä kautta työlupaa jne.

Vierailija
17/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelu: Satunnaiset turistit päästetään katsomaan lähinnä vain Senaatintoria sekä tavarataloa, jossa myydään ylihintaista tavaraa niille, joilla on käytössään euroja tai muuta länsivaluuttaa. Kontulaan ei viedä ketään näkemään, miten tavallinen kansa elää. Ulkomaalaisille ei kerrota mitään kielteistä Suomesta, vaan kaikille ylistetään Tarja Halosta hänen erinomaisesta sukupuolestaan. Finlandia-palkinnon valitsee yhden hengen raati. Ministeriöihin ei pääse töihin ilman oikeanlaista jäsenkirjaa. Talvet ovat pitkiä ja kylmiä. Jos katsoo Suomea avaruudesta tammikuussa, koko Pohjois-Suomi on melkein pimeänä. Norjaan päästäkseen täytyy ylittää joki.

Joojoojoo. Mutta ovatko luettelemasi mielestisä ihan oikeasti verrattavissa P-Koreaan?

Yritin parhaani ja kirjoitin kieli poskessa, mutta ei näemmä mennyt perille :)

Vierailija
18/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän Suomi nyt toki ole verrattavissa Pohjois-Koreaan. Tuo nyt vaan on sellainen täysin posketon rinnastus tyyliin "maahanmuuttokriitikot on natseja", "persut on äärioikeistoa" tai "welcome-hörhöt ovat täysjärkisiä".

Vierailija
19/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Suomi on kuin Pohjois-Korea, että täällä on lukuisia sellaisia asioita, joista mediassa ei ole kuin tasan tarkkaan yksi mielipide.

Briteissäkin on kuulemma Daily Mail -lehti, joka on täysin EU vastainen. Joitain muitakin on samalla kannalla. Jotkut toiset taas Eu-myönteisiä. Tälläinen median erimielisyys, monista eri aiheista, on Suomessa täysin tuntematon ilmiö.

Vierailija
20/32 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Pohjois-Korea on loistoesimerkki rajatkiinni-politiikasta.

Kuten Australiakin.

Huvittavaa että äärirasistiset ihmishirviöt kuvittelevat että Australian rajat olisivat kiinni.

Et ole tainnut paljoa itseäsi uutisilla valaista? Australia ei ota esim mehmettejä lainkaan eikä afrikkalaisia vaan siirtää ne johonkin saareen ja maksaa rahaa siitä. Sinäkin voit saman tein lähteä yrittämään maahanmuuttoa Australiaan, ei muuten onnistu ellei sinulla ole työpaikkaa ja sitä kautta työlupaa jne.

Nauru-saaret on se paikka. HS kirjoitti viikko kaksi sitten jutun tästä Nauru-saaresta, jossa viitattiin tuohon ausseihin, kuinka siirtävät sinne pakolaisia.