Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi uutta ihmistä pitää sännätä katsomaan heti?

Vierailija
27.06.2016 |

Onko ok, ettei tuoreet vanhemmat halua heti vieraita sairaalaan eikä kotiin?
Onko ok olla puoliväkisin tunkemassa vauvaa katsomaan? Jääkö jollekin fiilis, ettei kiinnosta?

Olen vauvan isän sisko. Haluan eniten kunnioittaa vauvan äidin ja isän toiveita. Vauvan äiti ei ole parhaita ystäviäni, joten vaikka olen sukulainen, niin en ehkä kuitenkaan niin läheinen kuin vaikka ystävieni kanssa, joiden vauvoja olen käynyt katsomassa heti sairaalassa (ystävät ovat heti kertoneet, milloin on vierailuaika).

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken maailman puolitutut, joiden sukunimeäkään en tiedä olivat änkemässä meille kotiin heti ensimmäisen viikon aikana. Olin niin rikki synnytyksen jälkeen, että vasta neljän viikon paikkeilla olisi oikeasti sopinut ottaa vastaan vieraita. Oikeasti, en ikinä enää tarjoa pullakahveja vertavuotavana, kun en itsekään pysty ISTUMAAN kahvipöytään, saati käydä vessassa ilman miehen apua. Tissit oli kaivettava esiin 20min välein. Vauvalla crp koholla ja itkuinen ja siinä piti hymyillä miehen alakouluaikaisen kaverin tuoreelle vaimolle, joka tupsahti yllättäen kylään. Olimme tavanneet hänet yhteensä 2kertaa aikaisemmin. Olisi edes itse tuonut tarjottavaa...

Kahden ensimmäisen viikon aikana 11 vierasta änki kylään. Yhdelle saimme sanottua ettei käy, ja sekin vain tekosyyn varjolla.

En halua kuulostaa töykeältä, mutta miksi ihmeessä ette vain kieltäytyneet vierailuista? Kuinka vaikeaa on sanoa, että kiitos mutta ei kiitos visiiteille juuri nyt, haluamme kotiutua rauhassa? Ja jos vieraat paukahtavat oven taakse yllättäen, voi isä käydä sanomassa, ettei vierailu sovi juuri nyt.

Vierailija
42/42 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne kulttuurit ovat erilaisia... :)

Kävin äskettäin katsomassa afrikkalaisen ystäväni vauvaa heillä kotona ja aloimme puhumaan kulttuureista ja miten tavat eroavat toisistaan. Puoli sukua ja paljon ystäviä olivat käyneet katsomassa ystävääni ja vauvaa sairaalalla. Loput suvusta tuli kotiin katsomaan. Ystäväni oli erittäin mielissään siitä ja ihmetteli kovasti kun kerroin ettei se ole Suomessa tapana, harvoin edes isovanhempia kutsutaan sairaalaan ja kotiinkin tehdää porttikielto. En osannut vastata miksi näin Suomessa.

Kun meidän lapset ovat syntyneet, niin kyllä meille on heti saanut tulla isovanhemmat, meidän sisarukset perheineen ja lähimmät ystävät. Ei minua ole haitannut jälkivuodot tai maitoa täynnä olevat rinnat... Eikä se estä meitä vanhempia tutustua vauvaan vaikka vieraita on käynyt kylässä. Olen jakanut läheisteni kanssa elämäni ilot ja surut, mielelläni jaan heidän kanssa myös pikkuisen ihmeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla