Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoinko muka ilkeästi tässä tapauksessa?

Vierailija
27.06.2016 |

Tilanne oli siis, että oltiin sukujuhlissa. Olen aina ollut todella hoikka, mille en voi mitään, koska vaikka söisin kuinka paljon pysyn silti hoikkana.
Pyylevä sukulaistäti totesikin mulle sitten, että "Söisit sinäkin jotain, saisit vähän lihaa noiden luittes ympärille".
Mulla meni totaalisesti hermot ja sanoin takaisin "No vähän paha on syödä mitään kun sä ehdit hotkia kaiken niin että sulla sitä lihaa on munkin puolesta".

Täti suuttui aivan sairaan pahasti, ja myös mun omat vanhemmat kommentoivat jälkikäteen kuinka törkeä ja lapsellinen olin. Myönnän että kommentti meni vähän överiksi, mutta oikeasti, olinko teidän mielestä jotenkin erityisen ilkeä? Tai sen ilkeämpi kuin se täti mulle..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaistäti oli tökerö ja ajattelematon, samoin sinä.

Ikävää, ettei kasvatus ole onnistunut kummallakaan.

Vierailija
2/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta vuotta tuosta on? Joko lihoit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat moukkia

Vierailija
4/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on sellainen suku, että ei tekisi mieli tutustua nuoreen eikä vanhaan polveen. Tuollainen sanailu on sitä WT:tä, jos joku. Sivistyksen, käytötapojen, sosiaalisen silmän puutetta, alatyyliä ja kaiken sen päälle rinta rottingilla ylpeilyä, kuinka osattiinkaan nasevasti sanoa napsauttaa.

Vierailija
5/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milemmat olette juntteja. Soita tädille ja sopikaa asia.

Vierailija
6/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä olit paljon törkeämpi. Tuskin tädin sanominen oli tarkoitettu loukkaukseksi. Sinun sen sijaan oli. 

Muutenkin puutuit henkisiin ominaisuuksiin (ahenus) etkö tyytynyt kommentoimaan pelkkää ulkonäköä. 

Vierailija
7/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätisi oli ehkä ajattelematon,mutta sinä olit tietoisesti ilkeä.

Vierailija
8/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein tädille. Mitäs kommentoi painoasi. Varmaan tajuaa myös jatkossa pitää suunsa kiinni. Voi tosin olla, että sinun kohdallasi pysyvästi ja ihan kaikesta muustakin.

Pakko sanoa, että ihailen suorasanaisuuttasi. Olen itse niitä ihmisiä, joille tulee mieleen vasta jälkeenpäin, mitä olisi pitänyt vastata jollekin ärsyttävälle ihmiselle. Joskus on ihan paikallaan maksaa takaisin samalla mitalla.

Vierailija
9/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinä olit paljon törkeämpi. Tuskin tädin sanominen oli tarkoitettu loukkaukseksi. Sinun sen sijaan oli. 

Muutenkin puutuit henkisiin ominaisuuksiin (ahenus) etkö tyytynyt kommentoimaan pelkkää ulkonäköä. 

Ulkonäkö on kuitenkin henkilökohtainen ominaisuus, vaikkei ehkä henkinen. Jollekin ulkonäköön puuttuminen voi olla paljon kovempi tai yhtä kova paikka kuin toiselle henkisiin.

Vierailija
10/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ymmärän että tuli sanottua ilkeästi, mutta oon kuunnellut noita kommenteja niin pitkään että nyt vaan oli mitta täynnä. Varsinkin kun sukujuhlissa samainen täti kyselee aina poikaystävistä ja koulutuksista ja kun sanon ettei ole poikaystävää, vastaus on "No voi harmi, kyllähän se hyvä olisi olla". Lisäksi paino on aika herkkä paikka mulle.

Kiitos 8, itsekin vain joskus onnistun napauttamaan takaisin, nyt osui hyvä hetki :D

Vierailija
11/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta kasvaa se täti. Onnea katkeruuden ja näpäyttelyjen täyteiselle elämälle.

Vierailija
12/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pata kattilaa soimaa musta kylki kummallakin

Vierailija
13/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

et

Vierailija
14/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aikanaan ilmottanut juhlissa monet kerrat että se joka kauhistelee mun laihuutta saa rehellisen kuvauksen omasta painostaan, jos ei kestä kuunnella voi pitää suunsa itsekin kiinni.

On tosi väärin että laihoista saa puhua vaikka kuinka rumasti ja huomauttaa että "söisit sinäkin" mutta jos sanot jotain takasin niin olet hirviö. Miettikää ku me hoikat kuljettaisi juhlissa sanomassa: söisit sinäkin vähemmän, niin on taas maha paisunut, miten sä löydät mitään vaatteitakaan kun olet noin LIHAVA.

Vierailija
15/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susta kasvaa se täti. Onnea katkeruuden ja näpäyttelyjen täyteiselle elämälle.

Katkeria ovat nimenomaan ne pelokkaat ja alistuvat, jotka eivät ole koskaan saaneet suutaan auki silloin, kun olisi pitänyt. Katkeruus syntyy siitä, että joku jatkuvasti kävelee yli, eikä edes itse uskalla itseään puolustaa.

Suomessa on varsin kummallinen tämä "käännä toinenkin poski"-mentaliteetti. Padotaan paha olo sisälle, kun joku loukkaa, ja annetaan sen kasvaa suunnattoman suureksi. Ja näin tulee tehdä, koska muiden tunteita pitää säästää viimeiseen asti. Omilla ei ole niin väliä.

Vierailija
16/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian laihoja pilkataan aina törkeästi. Sisareni on saanut aina vastaavia kommentteja ulkonäöstään. Ehkä se johtuu tästä laihuuden ihannoinnista yhteiskunnassamme. Jos olet liian laiha, niin oletetaan heti, että sairastat anoreksia tai bulimiaa. Eikä varsinkaan sellaiset ihmiset, jotka ovat koko ikänsä taistelleet liikakilojensa kanssa ymmärrä, että ongelmia voi olla myös toisin päin ja että asian kommentointi on todella loukkaavaa.

Vierailija
17/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai olit "erityisen ilkeä". Töräytit erityistilanteessa (juhlat) julkisesti kaikkien kuullen itseäsi vanhemmalle ihmiselle tuollaisen kommentin. Erittäin junttimaista käytöstä.

Vierailija
18/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että. Toisinaan harmittelen lukemattomuuttani, epäkypsyyttäni tai muutoin yleistä typeryyttäni. Mutta sentään niin typerä, oppimaton, ajattelematon tai huonokäytöksinen en ole vielä ikinä ollut, että kenenkään ulkonäön piirrettä menisin ikävän sävyyn arvostelemaan. Jos menisin, sietäisin varmaan saadakin samanlaisen näpytyksen omista ulkonäöllisistä virheistäni.

Vierailija
19/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti olet kärsinyt jo kauan anoreksiasta. mutta sukulaistäti oikeasti välittää niin paljon sinusta että koittaa sanoa että SYÖ! ja se on roskaa että joku muka pysyisi laihana vaikka söisi, ei mene läpi. Pitää olla aika vakava alipaino että muut alkaa huomauttamaan jo, he yrittäävät pelastaa sun henkeäsi. se on oikein.

Vierailija
20/37 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä "keskitysleirivankina" sanoisin, että bullshit.

Toisen laihuuden kommentointi tuolla tavalla alentuvasti on aina loukkaus. Jos on niin tyhmä ja moukka, ettei ymmärrä olevansa loukkaus, sen pahempi.

Ei sillä, ap sanoi myös tosi pahasti. Olisi mieluummin sanonut kuten minö sanoin aikoinani kuunneltuani vähän liikaa tuollaisia leukailuja: "Miksi haukut minua? Luuletko tuon kuulostavan fiksulta kehulta, että kauhistelet laihuuttani? Eikö sinulle ole tullut koskaan mieleesi, että ihmiset voivat olla laihoja vastoin tahtoaan, ja tuollainen kommentointi on loukkaavaa?"

Lopputulos: laihuuden äimistely loppui ja sain anteeksipyynnön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi