Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusien ystävien saaminen aikuisiällä

Vierailija
26.06.2016 |

Miten saada kolmekymppisenä uusia ystäviä? Opiskelukaverit on enimmäkseen reilusti nuorempia, työkavereiden kanssa ei kiinnostu sen syvällisemmin tutustua ja vanhat ystävät asuvat kaikki muutaman sadan kilometrin päässä, sen lisäksi heillä lähes kaikilla on elämäntilanne nykyään täysin erillainen (lapsia, pitkä parisuhde). Ei siis tule kovin usein vanhoja kavereita nähtyä, kun aina on lapsiasioita järjesteltävänä jne, enimmäkseen pidämmekin siis facen kautta yhteyttä. Itse taas olen sinkku ja varmaan sinkkuna pysynkin jos nyt ei mitään ihmettä satu tapahtumaan. Minulla on yksi paljon aikaa vievä harrastus ja sitä kautta olen onnekseni joitain uusia kavereita saanut, ei kuitenkaan sellaisia sydänystäviä.

Miten voisin laajentaa elinpiiriäni? Nyt vie koulu ja työt todella paljon aikaa, ja sen lisäksi on tuo harrastus. Mutta kun vapaapäivä koittaa, niin monesti on sellainen olo että kenellekäs tässä nyt soittaisi tai kenen kanssa lähtisi lenkille/kaljalle. Kohtalotovereita ja vinkkejä?

N31

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miestä olen yrittänyt etsiä niin suoli24:n kautta että tinderistä, mutta ei ole kukaan sen suuremmin kolahtanut. Ei taida olla ikäluokassani montaakaan sinkkua miestä. Nuoremmille miehille kyllä kelpaisin, mutta itseäni ei kiinnosta vain hauskanpito. Jos olisi joku parisuhde, en varmastikaan tuntisi itseäni yksinäiseksi. Kun olisi aina se joku rakas jolle soittaa jos on tylsää tai yksinäistä. Nyt pitää korjata miehen puutetta muilla sosiaalisilla kontakteilla.

N31

Vierailija
2/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt sitäkin jos aloittaisin vielä jonkun kokonaan uuden harrastuksen, vaikkapa tanssin. Tai jotain sellaista mitä en ole koskaan edes keksinyt vielä että voisin harrastaa. Hyviä ehdotuksia jostain sosiaalisesta harrastuksesta saa ehdottaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin kaksi kirjoitti siis myös aloittaja.

N31

Vierailija
4/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä,en osaa itse tutustua enää kehenkään.Olen lapseton ja sinkku ja kaikki kaverit on parisuhteissa ja perheellisiä.Ei niillä riitä aikaa minulle ja mitä väliä,minähän olen sinkku eli hylkiö. En harrasta mitään joten sitäkään kautta en ole saanut ystäviä.Olen toki seurustellut ja viimeisin suhde kariutui jokin aika sitten. En vain osaa tutustua uusiin ihmisiin,kynnys on niin korkea. Ei minulla ole mitään muuta kuin työ.

Vierailija
5/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinäinen nainen kirjoitti:

En tiedä,en osaa itse tutustua enää kehenkään.Olen lapseton ja sinkku ja kaikki kaverit on parisuhteissa ja perheellisiä.Ei niillä riitä aikaa minulle ja mitä väliä,minähän olen sinkku eli hylkiö. En harrasta mitään joten sitäkään kautta en ole saanut ystäviä.Olen toki seurustellut ja viimeisin suhde kariutui jokin aika sitten. En vain osaa tutustua uusiin ihmisiin,kynnys on niin korkea. Ei minulla ole mitään muuta kuin työ.

Oivoi :(

Nyt kyllä heti aloitat jonkun uuden harrastuksen! Anna itsellesi armoa, erosta toipumiselle menee aikaa. Oletko itse kokeillut mitään tindereitä tms? Vaikka itse olen toivoton tapaus, ei se tarkoita että kaikki muut olisivat.

N31

Vierailija
6/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä heti aloitat jonkun uuden harrastuksen! Anna itsellesi armoa, erosta toipumiselle menee aikaa. Oletko itse kokeillut mitään tindereitä tms? Vaikka itse olen toivoton tapaus, ei se tarkoita että kaikki muut olisivat.

N31

En ole missän some jutuissa joten en ole koittanut. Harrastusten aloittamien on kauhean vaikeaa yksin,olen niin kyllästynyt tekemään kaiken AINA yksin. Koskaan en ole seurustellessa unontanut kavereitani mutta minut on unohdettu kokonaan...nyt kun ystäviä tarvitsisi kaikista eniten :`(

Vierailija
7/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös hyvin yksinäiset arkipäivät lasten kanssa. Kavereita on kyllä, mutta 200km päässä. Olisi kiva jos omissa ympyröissä löytyisi myös joku jonka kanssa käydä jossain tai kutsua kylään.

Asutteko pk-seudulla sattumalta? :)

N32

Vierailija
8/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N31

En ole missän some jutuissa joten en ole koittanut. Harrastusten aloittamien on kauhean vaikeaa yksin,olen niin kyllästynyt tekemään kaiken AINA yksin. Koskaan en ole seurustellessa unontanut kavereitani mutta minut on unohdettu kokonaan...nyt kun ystäviä tarvitsisi kaikista eniten :`(

Harmi että ystävät toimineet noin kylmästi! Ja todellakin ymmärrän tuon turhautumisen siitä, että aina pitää kaikki yksin tehdä. Kokeile kuitenkin tinderiä rohkeasti? Itse sain ihan järkeviä alotteita miehiltä, kukaan ei sitten kolahtanut. Toki jos jaksaisin sarjadeittailla, joka viikko uudet treffit niin varmaan joku tulisi ennemmin tai myöhemmin vastaan. Jaksaisikohan sitä vielä itsekin yrittää... Toisaalta en halua hirveästi itseni suhteen toivoa herättää, taidan olla superhidas ihastumaan ja lämpenemään yhtään kenellekään. Tindedissä tuli kuitenkin aivan täysjärkisiä miehiä vastaan, yllätyksekseni. On siellä paljon niitä peniksenkuvia ja seksiruinaajia myös, mutta kaikki asiattomat tyypit voi poistaa tai ilmiantaa.

N31

Vierailija
9/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös hyvin yksinäiset arkipäivät lasten kanssa. Kavereita on kyllä, mutta 200km päässä. Olisi kiva jos omissa ympyröissä löytyisi myös joku jonka kanssa käydä jossain tai kutsua kylään.

Asutteko pk-seudulla sattumalta? :)

N32

Oletko kokeillut mitään perhekahviloita? Tai jotain harrastuksia lasten kanssa?

N31

Vierailija
10/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sellaisia speed dating -tyyppisiä tapahtumia ystävien hankkimiselle?

Vierailija
11/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se ongelma jos ystävä on nuorempi? Itse parikymppisenä voin kuvitella ystäväkseni minkä ikäisen ihmisen tahansa. Minulla onkin 16-vuotias ystävä ja nelikymppinen ystävä. Molempien kanssa on aina mukavaa ja ymmärretään toisiamme. Mielestäni ystävyys ei katso ikää, tärkeintä on löytää yhteys.

Yritän vain muistuttaa että joskus ne omat kriteerit ovat turhia ja niistä kannattaa päästää irti.

Vierailija
12/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko se ongelma jos ystävä on nuorempi? Itse parikymppisenä voin kuvitella ystäväkseni minkä ikäisen ihmisen tahansa. Minulla onkin 16-vuotias ystävä ja nelikymppinen ystävä. Molempien kanssa on aina mukavaa ja ymmärretään toisiamme. Mielestäni ystävyys ei katso ikää, tärkeintä on löytää yhteys.

Yritän vain muistuttaa että joskus ne omat kriteerit ovat turhia ja niistä kannattaa päästää irti.

Minulla on ystäviä ikäskaalalla 20-50 -v. Mutta eniten kaipaisin nyt sellaisia ystäviä, jolla olisi samanlainen elämänvaihe kuin itselläni. En ole enää mikään bilehile. Useimmat opiskelukaverini opiskelevat ensimmäistä kertaa ja viettävät aika railakasta elämää juhlinnan parissa. Toki monesti tulen alkuillaksi samaan seuraan, mutta kaipaisin jotain muutakin.

N31

Vierailija
13/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaan ystäviä, en miestä tällä hetkellä kun eronnut jokin aika sitten.

Vierailija
14/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sellaisia speed dating -tyyppisiä tapahtumia ystävien hankkimiselle?

Tarttuispa joku tähän ideaan!

Vierailija
15/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko mihinkään sosiaaliseen mediaan, siis edes faceen? Itse ajattelin kokeilla sieltä jotain ystävienetsintäryhmiä... Haun perusteella niitä löytyy todella monilta paikkakunnilta.

N31

Vierailija
16/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulutko mihinkään sosiaaliseen mediaan, siis edes faceen? Itse ajattelin kokeilla sieltä jotain ystävienetsintäryhmiä... Haun perusteella niitä löytyy todella monilta paikkakunnilta.

N31

En kuulu.

Vierailija
17/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko tällaiset vinkit käytännnössä?

http://www.voice.fi/suhteet/loyda-uusia-ystavia-13-hyvaa-vinkkia-59001

Vierailija
18/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kannattaa käydä ystäviä etsimässä? Kukaan ei kotoa hae, mutta sitten taas jostain baarista ei ainakaan ystäviä saa ja monesti ihmiset lähtevät kaikkiin tapahtumiin ystäviensä kanssa.

Vierailija
19/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen löytänyt aikuisiällä suuren osan uusista ystävistä järjestöaktivismin kautta. Suosittelen!

Vierailija
20/51 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena ystävystyminen on yllättävän hankalaa. Itse kaipaisin sellaisia ystäviä, kenen kanssa voisi käydä vaikka teatterissa tai kaljalla. Mulla on lapsia ja niiden kanssa käydään tietty kaikenlaisissa perhekerhoissa, niistä saa hiekkalaatikko- ja leikkiseuraa kyllä, mutta harvassa tuntuu olevan äidit, ketä kiinnostaisi sitten tehdä mitään ilman lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi