Iltasanomat taas manipuloinut äänestytulosta!!! Katsokaa!!!!!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001208193.html
Ota kantaa
Kannatatko Suomen eroa Euroopan unionista?
Kyllä 16% Ei 84%
Ääniä yhteensä 90752
Ja tämä tulos oli tuntia aikaisemmin
Kommentit (96)
käyttäjä-11339 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Tuonne iltalehtien sivuille (ja näköjään tänne av:lle myös) kokoontuu jokatapauksessa se vähän heikompi aines joka vastustaa kaikkea feminismistä eu:hun ja globalisaatiosta sukupuolineutraaliin avioliittolakiin.
Miten kukaan edes kehtaa myöntää olevansa samaa mieltä noiden roskalehtien lukijoiden kanssa. Ottakaa se pää pois sieltä perseestänne ja menkää ulos, siellä on ihan kiva ilma.
Independent oli koonnut ennakkoluulojen varalle tuollaista näkökulmaa:
"29% of multi-culturalists voted to leave, as did 32% of social liberalists, 40% of feminists, 38% of environmentalists and 38% of those who consider themselves pro-globalisation. Even 21% of those who are pro-immigration voted to leave. A tiny percentage compared to other categories, but still a fifth."40% feministeistä briteissä äänesti eron puolesta. Suomessako ajattelit, että feminismiä voi ajaa vain EU:ssa? Globalisaation kannattajista 38% äänesti eron puolesta jne.
Niin. Voitko laittaa myös ne muut kaaviot ja prosentit joista käy ilmi että MAAHANMUUTTO ja terveydenhoitoon käytettävä raha vaikuttivat ENITEN äänestyspäätökseen. Ja kummastakin valehdeltiin.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että suurin osa suomalaisista haluaa erota EU:sta. Ainakin kaikki tuttavani ja kaverini, sekä tuntemattomat joiden kanssa olen jutellut.
Ja minä taas en koulutettuna ja pääkaupunkiseudulla asuvana tunne ainuttakaan ihmistä, joka haluaisi erota EU:sta. Ja mulla on erittäin laaja ystävä ja tuttavapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että suurin osa suomalaisista haluaa erota EU:sta. Ainakin kaikki tuttavani ja kaverini, sekä tuntemattomat joiden kanssa olen jutellut.
Kaikki tuttavat, kaikki kaverit ja vielä kaikki tuntemattomatkin. Tuohan on jo 100% suomalaisista. Lähtö tuli, jos sä sanot niin.
Näinpä. Itse en taas tunne ketään joka haluasi ulos Eu:sta. Toisaalta tunnenkin vain järkeviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tyhmemmänkin pitäsi tajuta, että tulos voi muuttua rajustikin jos ääniä tulee 70 000 lisää!
Kaikissa mielipidekyselyissä tilanne on ollut melko tasaista, kuten oli nytkin n. 20 000 äänen jälkeen. Sitten jostain napsahti tosta noin vaan kymmeniä tuhansia ääniä, mutta ne eivät jakaantuneet tasaisesti kuten aikaisemmin, vaan sattumalta äänet menivät ns. oikean vaihtoehdon laariin.
On uskottavaa, kyllä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä taas en koulutettuna ja pääkaupunkiseudulla asuvana tunne ainuttakaan ihmistä, joka haluaisi erota EU:sta. Ja mulla on erittäin laaja ystävä ja tuttavapiiri.
Mielipiteesi arvoa ei nosta status dropping, kasva aikuiseksi et ole yhtään arvokkaampi kuin Siwan kassa eikä kukaan sinua älykkäänä pidä kuin korkeintaan äitisi.
Vierailija kirjoitti:
käyttäjä-11339 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Tuonne iltalehtien sivuille (ja näköjään tänne av:lle myös) kokoontuu jokatapauksessa se vähän heikompi aines joka vastustaa kaikkea feminismistä eu:hun ja globalisaatiosta sukupuolineutraaliin avioliittolakiin.
Miten kukaan edes kehtaa myöntää olevansa samaa mieltä noiden roskalehtien lukijoiden kanssa. Ottakaa se pää pois sieltä perseestänne ja menkää ulos, siellä on ihan kiva ilma.
Independent oli koonnut ennakkoluulojen varalle tuollaista näkökulmaa:
"29% of multi-culturalists voted to leave, as did 32% of social liberalists, 40% of feminists, 38% of environmentalists and 38% of those who consider themselves pro-globalisation. Even 21% of those who are pro-immigration voted to leave. A tiny percentage compared to other categories, but still a fifth."40% feministeistä briteissä äänesti eron puolesta. Suomessako ajattelit, että feminismiä voi ajaa vain EU:ssa? Globalisaation kannattajista 38% äänesti eron puolesta jne.
Niin. Voitko laittaa myös ne muut kaaviot ja prosentit joista käy ilmi että MAAHANMUUTTO ja terveydenhoitoon käytettävä raha vaikuttivat ENITEN äänestyspäätökseen. Ja kummastakin valehdeltiin.
Missä lukee, että maahanmuutto ja terveydenhoito vaikutti? Ei ainakaan tuttuni Dunsterissa keskustelleet siitä, vaan heitä häiritsi EU:n puuttuminen brittien mahdollisuuksiin kansallisesti tukea ja ohjata yritystoimintaa. Cambridgen tuttuni äänesti EU:n puolesta, mutta hänenkin osalta pidän sitä selvänä, koska hänen koko yrityksensä pyörii tutkimuksen ympärillä ja tutkimus jota hän tekee ja teettää rahoitetaan aika suurelta osin EU-rahoituksella.
Jos haluat noita tilastoja, voinet itse etsiä. Tuossa Independentin artikkelissa oli ihan vain toimittajan keräämiä tietoja, eikä maahanmuuttoa tai terveydenhuoltoa ollut mainittu kuin miten jo toin sen esiin.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tyhmemmänkin pitäsi tajuta, että tulos voi muuttua rajustikin jos ääniä tulee 70 000 lisää!
Ei pidä paikkaansa. Kun ääniä on muutama tuhat, eli samaa luokkaa kuin tavallisesti gallupeissa, tuloksen pitäisi olla jo varsin vakaa. Pientä liikettä voi tämän jälkeen tulla sattuman lisäksi siitä, että hieman erilaisia ihmisiä on sivustolla eri vuorokaudenaikoina.
Muutokset niin äänimäärissä kuin prosenteissakin ovat kuitenkin nyt niin rajuja, että aika sokea saa olla, jos ei ymmärrä, että tulosta on manipuloitu.
Sama robotti siellä taitaa edelleen paukuttaa ääniä. Nyt laskin, että minuuteissa saa satoja ilmeisesti pelkästään eroa vastustavia ääniä lisää.
Kyllähän tuo tuota tahtia päivässä nousee miljooniin ääniin, jos IS ei saa sitä robottia ajoissa suljettua.
Kohta varmaan tv-uutisissa kerrotaan että 84% iltasanomien kyselyyn vastanneista vastustaa Suomen eroamista Euroopan unionista.
Ja Sipilä kertoo taas uudestaan etten näe mitään syytä järjestää kansanäänestystä EU:sta.
Vierailija kirjoitti:
No en usko edes noita prosentteja. 16% pitäisi siis kannattaa sebun aloitetta :D
Täälläkin on noita federaatiotrolleja, suoraan Sanoman trollitehtaasta. Maksetaanko teille hyvin?
Vierailija kirjoitti:
No voihan se helposti muuttuukki ku tos aikasemmin oli 20 000 antanu äänensä ja sitte nyt on 90 000
Juu, ei vaatisi paljoa, vain sen että lähes kaikki äänestäisivät ei:tä tuon 20000 jälkeen...
niiden tekosyy on varmaan kohta "tekniset ongelmat". joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Me taidetaan elää Pohjois-Koreassa :(
Vasta sitten kun Ei äänet näyttävät 100 prosenttia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa mielipidekyselyissä tilanne on ollut melko tasaista, kuten oli nytkin n. 20 000 äänen jälkeen. Sitten jostain napsahti tosta noin vaan kymmeniä tuhansia ääniä, mutta ne eivät jakaantuneet tasaisesti kuten aikaisemmin, vaan sattumalta äänet menivät ns. oikean vaihtoehdon laariin.
On uskottavaa, kyllä vaan.
Vieläpä siinä vaiheessa, kun kyseinen juttu+äänestys oli hautautunut sivustolle, eikä ollut enää kovin helposti löydettäessä vaikka sitä yritti varta vasten etsiä. Ei ollut myöskään edes top 10 luetuimpien artikkelien joukossa. Mutta joo, ei mitään epäilyttävää (demokratiaa halveksuvan federalistin mielestä siis).
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinun tuntemustasi ihmisistä ja muutamasta tuntemattomasta. Itse olen nuori ja koulutettu uusmaalainen, jolloin kaikki tuttavani ja kaverini kannattavat EU:hun jäämistä. Tiedostan kuitenkin sen, että suomalaisista kannattaa eroa noin 40 %, vaikka minun tuntemistani ihmisistä sitä ei kannata kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteesi arvoa ei nosta status dropping, kasva aikuiseksi et ole yhtään arvokkaampi kuin Siwan kassa eikä kukaan sinua älykkäänä pidä kuin korkeintaan äitisi.
Mikä ihmeen status dropping? Katsokaa esimerkiksi karttaa siitä missä kunnissa äänestettiin EU:n puolesta ja missä vastaan: https://imgur.com/Ymwh64N
Huvittavaa. Kiihottua jostain nettikyselystä xD.
Nih, kallubin pitää olla väärä kun mun tutuista ainaki 140% kannattaa eroa eu:sta, eurosta ja maapallosta.
Nii ja eläkeläisille lisää rahaa terv eetvartti 142v