Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä pk -seudulla asuva, asuisitko mieluummin muualla?

Vierailija
26.06.2016 |

Itse kyllä, kai. En ole kyllä koskaan asunut maalla joten en tiedä miten viihtyisin. Pikkukaupungissa olen asunut ja pidin valtavasti.

Varsinkin joka kesä mietin, miten voisin muuttaa pois Helsingistä. Mutta täällä on oma ja miehen työ eikä kumpaakaan taida kovin helposti muualle siirtää.

Muita? Onko joku muuttanut maalle tai pikkukaupunkiin ja miten on mennyt? Te jotka asutte maalla tai muualla kuin pk -seudulla, kertokaa hyviä ja huonoja puolia! Varsinkin maalla asumisesta!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on Suomen ainoa paikka missä haluan asua, olen elänyt tuppukylissä ja tiedän ettei minua sinne saa enää kirveelläkään. 

Vierailija
42/46 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin toisaalta muuttaa Helsinkiin/pk-seudulle. Oman uran takia olisi ehdottomasti paras ratkaisu, nuori juristi kun olen. Jaa miksi en muuta? Haluan, että perheeni saa asua ok-talossa. Tokihan sellaaisia pk-seudultakin löytyy, mutta ne on joko pirun kalliita tai sitten on about 2 tunnin työmatkat per päivä. Ei kiitos. Lisäksi esim. Hesan asianjotoimistoissa tehdään sika pitkää päivää, eli käytännössä muutto pk-seudulle olisi hei hei perheelle... Nämähän ovat jokaisen henkilökohtaisia valintoja, mutta ihmettelen todella miten joku viitsii asua hesassa alle 5.000/kk liksalla.. Itselläni raja olisi 10.000/kk...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin muuttaa taloon lähelle merta Irlannin maaseudulle, pikku kylään.

Tuppukyliä ne ovat Irlannissakin. Nurkakkuntaisia juntteja ihan kuten missä tahansa.

Vierailija
44/46 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, nyt juuri sanoisin että en muuttaisi. Muutin n. Vuosi sitten takaisin Helsinkiin huomattavasti pienemmästä opiskelukaupungistani. Opiskelijaa nyt ei haitannut edullisemmat vuokrat, mutta kyllä se olematon julkinen liikenne ja klo18 ovensa sulkevat kaupat ottivat päähän.

Vierailija
45/46 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme yhdistäneet kesäasuniaen maalla ja talvikodin Helsingissä.

Meillä on vanha torppa entisessä Pohjan kunnassa. Sieltä ajamme töihin Espooseen vapusta elokuun loppuun neljänä päivänä viikossa. Maalla on kiva tehdä puutarhahommia, käydä kalassa, elää mahdollisimman luonnonmukaisesti.

Kun syksyn pimeät koittavat, on ihana palata kaupungin valoihin ja palveluiden ääreen.

Me tykkäämme mm. käydä konserteissa, brunssilla ja illallisella ja yleensä kaupunkielämästä.

Siis molempi parempi!

Nuori juristi jatkaa. Tuohan on todella hyvän kuuloinen ratkaisu.. Toisaalta lasten menojen sovittaminen tuollaiseen voi olla ongelma... Kyllähän pk-seudulla varmasti on mukavaa jos on rahaa, mutta yksi argumentti tätä vaihtoehtoa vastaa itselläni on myös ranta mökkien kalleus kohtuullisen matkan päässä pk-seudusta...

En minäkään missään metsän keskellä haluaisi asua, mutta täällä kun moni puhuu ettei "landella" ole palveluita, niin omat tarpeeni tällainen 100 t asukkaan kylä tyydyttää ihan hyvin... Riittää, että kerran pari vuoteen vie tuon emännän hesaan shoppailemaan..

Vierailija
46/46 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on niin kaunista ja rentoa ja rauhallista.

Helsingissä kun oon, saan olla niin yksin kivisessä kylässä.

Ihmisiä on tuhansia mutta ketään en tunne.

Nytkin olis kiva mennä jonnekin mutta yksin en viitsi lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme