Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat luonteeltaan Etelä-Pohjanmaalta kotoisin olevat? :)

Vierailija
24.06.2016 |

Jääräpäisiä? Entä noin muuten? Suhde alkoholiin?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintajuisia, osaavat nauraa itselleen.

Kökkäperinne on vieläkin voimissaan, talkoilla tehdään ja naapuria ja kylänmiestä autetaan.

Varsinkin miehissä on paljon työnarkomaaneja.

Kyllähän niitä kateellisiakin on, mutta missäpä ei olisi niitäkin.

Yritteliäisyys, siitä kertoo monet yritykset jotka ovat ainutlaatuisia Suomessa (Keskinen, Poverpark), siitä kertoo myös se, että pohjalaiset ovat lähteneet työn perässä pitkin maapalloa, niitä löytyy amerikoista ja austraaliasta, aina heitä on maailmalla arvostettu työtäpelkäämättöminä ja rehellisinä, mutta ovat olleet myös "lakkoalttiita" eivät ole ihan kaikkia paskaolosuhteita hyväksyneet, ovat tienneet oman arvonsa työntekijänä.

Suurin osa eepeeläisistä on rentoja ja avoimia ihmisiä, eivät häpeile ulkomaalaisten aikanakaan. Mutta on niitä hiljaisia ihmisiäkin jotka eivät tee itsestään numeroa, puhuvat vaan kun on painavaa sanottavaa.

Vierailija
22/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röyhkeitä, todella röyhkeitä oman edun tavoittelijoita ja tyhmän ylpeitä.

Höpö höpö! Ei pidä yhtään paikkaansa. Taidat olla vaan katellinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rehellisiä" on heidän itse keksimä kehu heimolle. En missään ole tavannut niin epärehellisiä ihmisiä, en edes paljon parjatussa Savossa.

Itse Savosta kotoisin olevana olen järkyttynyt, että täällä päin juorutaan ja puhutaan muista paskaa moninkertainen määrä, jään toiseksi. Sangen avoimesti vielä. Yritteliäisyyttä on paljon, mutta yhteishenkeä yrittäjien kesken on huonosti. Muiden saavutuksia haukutaan ja etsitään vikoja vaikka väkisin. 

Minä olen ollut yrittäjänä kahdella paikkaukunnalla, ja kyllä eepeellä oli parempi olla yrittäjä kuin keski-pohjanmaalla. Eepeellä oli todella mahtavaa yhteistyötä pienen kaupungin yrittäjien kesken. Kukaan ei haukkunut toisiaan vaan kannusti, kaikki puhalsivat yhteen hiileen, niitä aikoja on ikävä...

Ehkä sinä olet ollut jossain paskanpuhujien porukassa, minä en ole, mikään pohjalainen piirre se ei ole, mutta aina sitä sekaan mahtuu mätä omena.

Vierailija
24/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itsetunto on erinomaisen hyvin kohdallaan. Ja se jos mikä on suomalaiselle hyväksi.

Vierailija
25/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rehellisiä" on heidän itse keksimä kehu heimolle. En missään ole tavannut niin epärehellisiä ihmisiä, en edes paljon parjatussa Savossa.

Itse Savosta kotoisin olevana olen järkyttynyt, että täällä päin juorutaan ja puhutaan muista paskaa moninkertainen määrä, jään toiseksi. Sangen avoimesti vielä. Yritteliäisyyttä on paljon, mutta yhteishenkeä yrittäjien kesken on huonosti. Muiden saavutuksia haukutaan ja etsitään vikoja vaikka väkisin. 

Minä olen ollut yrittäjänä kahdella paikkaukunnalla, ja kyllä eepeellä oli parempi olla yrittäjä kuin keski-pohjanmaalla. Eepeellä oli todella mahtavaa yhteistyötä pienen kaupungin yrittäjien kesken. Kukaan ei haukkunut toisiaan vaan kannusti, kaikki puhalsivat yhteen hiileen, niitä aikoja on ikävä...

Ehkä sinä olet ollut jossain paskanpuhujien porukassa, minä en ole, mikään pohjalainen piirre se ei ole, mutta aina sitä sekaan mahtuu mätä omena.

No ehkä. En ole juurikaan tutustunut ihmisiin muuten kun työn kautta. Ystäviä tai kavereita ihan mahdotonta löytää aikuisena muuttaneena. Kaikilla on omat porukkansa joihin ei ulkopuolisia oteta. 

Vierailija
26/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eteläpohjanmaalta, ja äidilläni on seitsemän veljeä ja kaksi siskoa, ketään heistä ei ole viina vienyt, vain yksi poltti tupakkaa, eikä eronnutkaan ole kuin yksi. Itse en juo alkoholia ollenkaan, ei myöskään lapseni, kukaan serkuistanikaan ei juo koskaan paljon. Kyllä ne ryyppäävät ihmiset joita tiedän on ihan jostain muualta kuin pohjanmaalta.

Vierailija
27/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen röyhkeydestäko?  Voin kertoa, että en koskaan.    :)

Vierailija
28/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä. En ole juurikaan tutustunut ihmisiin muuten kun työn kautta. Ystäviä tai kavereita ihan mahdotonta löytää aikuisena muuttaneena. Kaikilla on omat porukkansa joihin ei ulkopuolisia oteta. 

No se taas ei riipu paikkakunnasta välttämättä, vaan siitä yleensäkin että aikuisena on vaikea löytää ystäviä, kavereita kyllä, mutta eipä sitä tiedä missä sitä törmää siihen oikeaan :)

Vierailija
29/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään röyhkeydestä, vaan olet ihan yleensä niitä kateellisia ihmisiä jotka kuvittelevat muiden olevan röyhkeitä jos ovat menestyneempiä kuin itse.

Vierailija
30/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tietää, millaisia ovat luonteeltaan, mutta naiset, varsinkin nuoremmat naiset, ovat ylipäänsäkin Pohjanmaan maakunnissa todella kauniita. Varmaan Turun seudun ohella Pohjanmaan maakunnissa on Suomen kauneimmat naiset.

Vierailija
31/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorasukaisia, viina maistuu joskus liiankin hyvin. Yrittäjyys suuressa suosiossa.

Vierailija
32/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat juoruaa selän takana, mustamaalauksen tyyssija. Valehdellaan selän takana naapureista, suvusta ja läheisistä, ja edessä jutellaan hymysuin ilmoista. Kieroja, pahoja.

Vierailija
33/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai muita suomalaisjuntteja kummempia? 

Tutustu, sitten huomaat eron.

Näinpä, huomaat että ovat huomattavasti keskivertosuomalaista juntimpia

Vierailija
34/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään röyhkeydestä, vaan olet ihan yleensä niitä kateellisia ihmisiä jotka kuvittelevat muiden olevan röyhkeitä jos ovat menestyneempiä kuin itse.

keydestä

Voi, en puhu menestymisestä elämässä, vaan röyhkeydestä ihan yleisellä tasolla.

Vierailija
35/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän ehkä ilkeitäkin huumorintajultaan, jos olet herkkä niin et ehkä pärjää. nuoret pohjalaiset on erilaisempia mitä vanhempi kansa. Etelä-pohjanmaalla tuijotetaan eikä oikein suvaita erilaisia ihmisiä. Sisäänpäinkääntyneitä, jos olet helsingistä niin ovat ihan avoimesti vastaan. Onneksi en asu enää junttien parissa :)

Vierailija
36/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri Tähkäkin kyllästyi pohjalaisten uhoamiseen ja jääräpäisyyteen. Nuori polvi alkaa olla jo fiksumpaa porukkaa sielläkin.

Vierailija
37/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-pohjalaisten ärsyttävin luonteenpiirre on uhoaminen. Notta maar häjyt.. Mikään ep uho ei pidä paikkaansa. Ovat pelkureita, aika juroja ja helposti loukkaantuvia. Toisaalta ahkeria ja yrittäjähenkistä. Sanotaan johtuvan kateudesta. Ruotsinkielisellä alueella sukusiittoisuus näkyy pahasti. Lyhyttä jalkaa ja vähämielisyyttä.

Ep on tosi harvaan asuttua.

Vierailija
38/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitoja. Kulissit kirkkaammat kuin todellisuus.

Vierailija
39/96 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tietää, millaisia ovat luonteeltaan, mutta naiset, varsinkin nuoremmat naiset, ovat ylipäänsäkin Pohjanmaan maakunnissa todella kauniita. Varmaan Turun seudun ohella Pohjanmaan maakunnissa on Suomen kauneimmat naiset.

E-Plla ollaankin jo ihan erinäköisiä :)

Vierailija
40/96 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-Plla ollaankin jo ihan erinäköisiä :)

Niinpä, rannikolta hypättäessä E-Pohjanmaalle sutjakat kaunottaret muuttuvat ylipainoisiksi, ison pyllyn paidalla peittäviksi. Kynityissä hiuksissa rajut värit, puheista puhumattakaan. "Arja Laineita"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan