Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat luonteeltaan Etelä-Pohjanmaalta kotoisin olevat? :)

Vierailija
24.06.2016 |

Jääräpäisiä? Entä noin muuten? Suhde alkoholiin?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
62/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä paikkakuntia kuuluu E-Pohjanmaahan?

Esim Seinäjoki, Kauhajoki, kauhava, Lapua, Alavus (tuuri on siellä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eepeen naiset ovat kauniita ja hyvällä tapaa räväköitä.

Helvetti, että inhoan sanontaa räväkkä kun puhutaan naisista. Tarkoitetaanko sillä, että juodaan kuin miehet, kiroillaan, omistetaan kananpersetukka ja pari rumaa tatskaa vai mitä..?

Tätähän se tarkoittaa. Ja rööki palaa.

Vierailija
64/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoja.

Vierailija
65/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumorintajuisia, osaavat nauraa itselleen.

Kökkäperinne on vieläkin voimissaan, talkoilla tehdään ja naapuria ja kylänmiestä autetaan.

Varsinkin miehissä on paljon työnarkomaaneja.

Kyllähän niitä kateellisiakin on, mutta missäpä ei olisi niitäkin.

Yritteliäisyys, siitä kertoo monet yritykset jotka ovat ainutlaatuisia Suomessa (Keskinen, Poverpark), siitä kertoo myös se, että pohjalaiset ovat lähteneet työn perässä pitkin maapalloa, niitä löytyy amerikoista ja austraaliasta, aina heitä on maailmalla arvostettu työtäpelkäämättöminä ja rehellisinä, mutta ovat olleet myös "lakkoalttiita" eivät ole ihan kaikkia paskaolosuhteita hyväksyneet, ovat tienneet oman arvonsa työntekijänä.

Suurin osa eepeeläisistä on rentoja ja avoimia ihmisiä, eivät häpeile ulkomaalaisten aikanakaan. Mutta on niitä hiljaisia ihmisiäkin jotka eivät tee itsestään numeroa, puhuvat vaan kun on painavaa sanottavaa.

Tuppaavat menemään konkurssiin nuo yritykset. Mattokutomot, kattopeltitehtaat, perunajalostamot, kettutarhat. Kun pitää tehdä samaa mitä naapurit eikä kukaan oikeasti osaa.

Vierailija
66/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku pakkomielteinen E-P -vihaaja on avannut perjantaipullon jo torstaina ja suoltaa vihaansa, kun itse on niin vetelä ja saamaton.

Vierailija
67/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nämä ihmistyyppien lokeroimiset on huvittavia. Ihan kuin Etelä-Pohjanmaalla koko väestö olisi tietynlaista, Savossa jokaikinen ihminen samanmoinen, Hesassa kaikki samasta muotista vedettyjä...

Väitän että ainut erottava tekijä eri paikoilla on murre. Muuten joka kolkkaan mahtuu kivoja, patskoja, ahkeria, laiskoja, hyvätahtoisia, kateellisia ym.ym. tyyppejä.

Mutta joo, hauskahan näitä on lukea ja naureskella kuinka moni luonnehdinta kolahtaa just itteen ja kuinka moni menee vauhdilla ohi  :D

Vierailija
68/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hyvä kaveri, joka oli kotoisin Etelä-Pohjanmaalta. Hän tulistui nollasta sataan tosi vauhdikkaasti.

Hän itse kertoi sen olevan pohjalainen ominaisuus.

Itse savolaistaustaisena taas en helposti tulistu, kuuntelen ja kestän vähän liiankin pitkään, mutta sitten kun mitta tulee täyteen, niin silloin tulee suoraa tekstiä värikkäin sanakääntein.

Vierailija
69/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki on avaruuren pääkaupunki.

Vierailija
70/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivaltaisuuden kanonisointi oksettaa

Vierailija
71/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavampia kuin pohjois-korealaiset

Vierailija
72/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli hyvä kaveri, joka oli kotoisin Etelä-Pohjanmaalta. Hän tulistui nollasta sataan tosi vauhdikkaasti.

Itse savolaistaustaisena taas en helposti tulistu, kuuntelen ja kestän vähän liiankin pitkään, mutta sitten kun mitta tulee täyteen, niin silloin tulee suoraa tekstiä värikkäin sanakääntein.

Paskanmarjat mikään pohjalainen ominaisuus. Joku tulistuu ja joku ei, ihan samoin teillä Savossa on tulistuvia tyyppejä. Onhan se nyt hullua että jokainen pohjalaanen suuttuu sekunnissa mutta savolaisista ei kukaan. Itte pohjanmaalta kotoisin olevana sanon että tuntemistani lajikumppaneista vain kaksi hertsaa nopiaa ja leppyy samantien, minä ja kaverini.

Vierailija
73/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että nämä ihmistyyppien lokeroimiset on huvittavia. Ihan kuin Etelä-Pohjanmaalla koko väestö olisi tietynlaista, Savossa jokaikinen ihminen samanmoinen, Hesassa kaikki samasta muotista vedettyjä...

Väitän että ainut erottava tekijä eri paikoilla on murre. Muuten joka kolkkaan mahtuu kivoja, patskoja, ahkeria, laiskoja, hyvätahtoisia, kateellisia ym.ym. tyyppejä.

Mutta joo, hauskahan näitä on lukea ja naureskella kuinka moni luonnehdinta kolahtaa just itteen ja kuinka moni menee vauhdilla ohi  :D

KAIKKI SAVOLAISET ON UMPIKIEROJA!

Vierailija
74/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku pakkomielteinen E-P -vihaaja on avannut perjantaipullon jo torstaina ja suoltaa vihaansa, kun itse on niin vetelä ja saamaton.

Oletko ilmajokinen autisti-rääkkääjä?

Vierailija
75/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet yritysjohtajat ovat Etelä-Pohjanmaalta. Monet siellä on aika vahvoja persoonia, johtajia (niin miehet kuin naisetkin). Kulissit pysyy kunnossa ja naapurikateus kukoistaa. Tästä näkökulmasta rehellisyys ei ehkä ole vahvuutena (muuten puhuvat suoraan kyllä), mutta positiivisena näyttäytyy vieraanvaraisuus, tarjoilut kohdillaan ja koti siivottu, kun vieraita tulee. Varmaan vähän jääriäkin monet ja epäluuloisia. Ylipäätään arvioidaan itseä ja muita paljon.

Ahkeruus on kaikista tärkeimpänä pidetty hyve ja pohjalainen ajattelee, että kaikki on itse vastuussa asioistaan (siinä missä esimerkiksi itäsuomalaisten olen huomannut syyttävän huono-osaisuutta tai yhteiskuntaa, pohojalaanen syyttää itseään ja todennäköisesti korjaakin tilanteen itse). Ja kaikella rakkaudella sanon tämän kaiken, olen itsekin pohjalaiseen alakulttuuriin kasvanut, päällikköhommissa työskentelevä nainen :)

Vierailija
76/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskanmarjat mikään pohjalainen ominaisuus. Joku tulistuu ja joku ei, ihan samoin teillä Savossa on tulistuvia tyyppejä. Onhan se nyt hullua että jokainen pohjalaanen suuttuu sekunnissa mutta savolaisista ei kukaan. Itte pohjanmaalta kotoisin olevana sanon että tuntemistani lajikumppaneista vain kaksi hertsaa nopiaa ja leppyy samantien, minä ja kaverini.

Heti sun ensimmäinen lause kertoo kiivaudesta

Vierailija
77/96 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

väkivaltaisuuden kanonisointi oksettaa

Samaa mieltä.

Vierailija
78/96 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävän ex on pohjanmaalta. Luonne kyllä näkyy ja kuuluu sikäli, että edelleen somessa jaksaa esittää (ei enää suoraan, mutta epäsuorasti vihjailee kavereilleen julkaisuissaan) seurustelevansa mun miesystävän kanssa, vaikka kuulemma heidän suhteensa latistui vuosikausia sitten ystävyyssyhteeksi, ja me ollaan seurusteltu nyt kolme vuotta. Arvon äm mä ei lopettanut avointa esitystään aiheeseen liittyen, ennen kuin mä anonyymisti koitin vedota hänen järkeensä kirjoittamalla hälle, että pilaa meidän kaikkien kolmen maineen kulissiseurustelullaan eli valehtelullaan. Ja sitä ennen miesystäväni oli antanut hälle palautetta asiasta jo useamman kerran. Kerran aiemmin lähestyin häntä omalla nimelläni asiassa, mutta hänellä oli otsaa vastauksena haukkua mut pystyyn ja uhkailla päälle poliisilla. Josta miesystäväni antoi hänelle palautetta, että loukkaannuin siitä, johon hän vaan vastasi, että anteeksi (siis miesystävälleni, ei mulle), ja että hänellä oli "paha olla". Tämä nainen ei ollut kuulemma koskaan aiemmin ollut näin nöyränä. Aiemmin oli vastannut miesystävälleni asiassa suunnilleen niin että "eikö mitään uskalla enää julkaista?!" Että joo, riitti naisella kyllä itsevarmuutta ja hulluutta vaikka muille jakaa. Terveisiä siis pohojammaalta.

Vierailija
79/96 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta itselle ajankohtainen. Pohjalaisten stereotypia on leuhkuus, elvistely, suunnaton pätemisentarve ja riidanhalu.

Vierailija
80/96 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni suku on Etelä-Pohjanmaalta. Juhlissa kukaan ei kysynyt muitten kuulumisia, vaan moni rupesi luettelemaan, mitä mahtavaa on jo päivän aikana saanut aikaan. Muualla en ole tavannut sellaista itsensä kehumista, mutta ei siitä kai haittaakaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän