Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys on kuin vankila

Vierailija
24.06.2016 |

Pakko saada avautua. En kaipaa vittuiluja, vauvani on todella rakas ja toivottu. Mutta IMETYS! Se on vain mun tissi joka kelpaa, ei mikään pullo (ja niitä kokeiltu monta). Ei pienintäkään mahdollisuutta päästä edes joskus muualle ilman häntä. Karsastan julki-imetystä myös, en ole siihen jotenkin pystynyt. Tuntuu, että on vauvan kanssa ihan yksin, kun ei kukaan muu pysty häntä ruokkimaan. Siitä tulee katkera olo. Enkä raaski jättää pullon kanssa kotiin huutamaan. :(
Syöttövälikin on 1-2h. Olen niin kateellinen kavereille, jotka voivat välillä antaa vauvan miehelle hoitoon. Meillä on riitoja, kun oma mies pääsee rilluttelemaan ja elää samaa elämää kuin ennen lasta. Itse toivoisin vaan pientä hengähdystaukoa, mutta olen vain elävä lypsykone. Vauva on kohta 4kk, ja soseita voisi maistattaa, mutta eihän niistäkään ole vielä vähään aikaan hyötyä, kun on niin pieniä määriä. Onko kokeneemmilla vinkkejä, miten saisi mielialaa ylös tässä tilanteessa? Olo on ihan kuin katkeralla akalla. :D

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
82/89 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitan kaikki keinot ensin jos syömisestä ei ole paljoa aikaa, mutta sitten kun vauva tissin saa suuhun niin kyllä se oikeesti rupee syömään eikä vaan hengaile siinä. Välillä tuntuu et on niin nälkäinen et sitä raivoo ekana ja sitten sitä kun maito ei tuukkaan heti. Painoa tulee tosi hyvin että ainakin tarpeeks saa. Pakko päästä vaan yli tästä kateellisuudesta muihin verrattuna, hulluks sitä muuten tulee. Pakko vaan jaksaa

Mistä sää oot kateellinen?

Tosi outo asenne.

Et vissiin osaa lukea? Taidat itse olla vähän outo. Mutta ap tässä taas. Mulla on niiiin paska äiti -fiilis!! Vauva on rakkainta maailmassa mutta voi kun saisi edes sen yhden illan tuulettaa ajatuksia ja tuntea olonsa taas hiukan omaksi itsekseen niin kuin ennen hänen olemassaoloa. On niin sidottu olo. Äitiys on oikeesti kovaa touhua :( Ja kun tiedän että vastuu ruokkimisesta on edelleen 100% mulla niin ei ole mitään vaihtoehtoja. Kiitos vielä kaikista ihanista viesteistä olen lukenut ajatuksella jokaisen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokenut sitä noin. Mutta osasinkin imettää myös julkisilla paikoilla, koska olen päästäni terve. Täysimetin 2 lasta ja imetys päättyi molemmilla 1v 5kk iässä.

Vierailija
84/89 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Hei onnittelut, todella terveeltä ihmiseltä myös vaikutatkin :D !

Vierailija
85/89 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on kivaa ja helppoa kun alkuun pääsee.

Sulla on paljon ongelmia.Ei ne täällä palstalla ratkea.

Olen imettänyt pitkään,vauva maisteli soseita jo 4 kk pieniä makusteluja..siitä jatkoin ja sormiruolla,nyt syö samaa ruokaa meidän kanssa sormin,on siis vuoden ja saa tissiä ja nukahtaa siihen

Helppoa ja yksinkertaista.Sä nyt olet jotenkin niin masentunut että ei taida ruokkimisohjeet auttaa..mies on ikävä ja vauva ja imettäminen...

Sulla on ainakin kolme aloitusta kuinka hankalaa on.

Hae apua.

Vierailija
86/89 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole tehnyt kuin tämän aloituksen, ihmettelinkin että ompa täällä samasta aihepiiristä juttua. Mutta kiitos vaan kaikille, eiköhän tää ollu tässä

Vierailija
87/89 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitan kaikki keinot ensin jos syömisestä ei ole paljoa aikaa, mutta sitten kun vauva tissin saa suuhun niin kyllä se oikeesti rupee syömään eikä vaan hengaile siinä. Välillä tuntuu et on niin nälkäinen et sitä raivoo ekana ja sitten sitä kun maito ei tuukkaan heti. Painoa tulee tosi hyvin että ainakin tarpeeks saa. Pakko päästä vaan yli tästä kateellisuudesta muihin verrattuna, hulluks sitä muuten tulee. Pakko vaan jaksaa

Mistä sää oot kateellinen?

Tosi outo asenne.

Et vissiin osaa lukea? Taidat itse olla vähän outo. Mutta ap tässä taas. Mulla on niiiin paska äiti -fiilis!! Vauva on rakkainta maailmassa mutta voi kun saisi edes sen yhden illan tuulettaa ajatuksia ja tuntea olonsa taas hiukan omaksi itsekseen niin kuin ennen hänen olemassaoloa. On niin sidottu olo. Äitiys on oikeesti kovaa touhua :( Ja kun tiedän että vastuu ruokkimisesta on edelleen 100% mulla niin ei ole mitään vaihtoehtoja. Kiitos vielä kaikista ihanista viesteistä olen lukenut ajatuksella jokaisen <3

Asenne...ota rennosti ja imetät.

Miten se voi olla niin vaikeaa?

Vierailija
88/89 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla maito ei riittänyt ja vauvalle syötettiin vain jauheesta tehtyä korviketta. Minnekään ei voinut vauvan kanssa lähteä kun ei ollut varmuutta koska hänelle tulee nälkä. Olin niin kateellinen niille joiden ei tarvinnut moisia ajatella.

Mikset voinut lähteä? Vedenhän voi halutessaan keittääkin valmiiksi pulloon. Melkein paikassa kuin paikassa sen saa lämmitettyäkin kun pyytää. Ei kukaan nyt keskellä toria imetäkään, vaan juurikin niissä kahviloissa jne. Samalla on yleensä tilatava jotain. Mikset voinut ottaa kahvia ja pyytää samalla lämmittämään veden?

Meillä kyllä vauvat oppivat hyvillä mielin juomaan myös korvikkeita ihan sellaisen lämpöisinä kuin ne kulloinkin oli mahdollista tarjota. Ei se vauva millään tapaa kräsi jos ei aina ole ruumiinlämpöistä tarjolla.

Ongelman voi tietyst tehdä aiheesta kuin aiheesta. Mutta useimmiten se ei ole vauva, joka kokee asian ongelmana, vaan äiti, joka sen ongelman päättää vauvan puolesta.

Vierailija
89/89 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sellaselle ihmiselle ajoittain vaikeaa ja nostattaa jopa vihan tunteita, jonka vauva ei nuku parin tunnin päiväunia, että sais hetken tehdä omia juttujaan. Meillä poika nimittäin on tällainen, ikää vähän päälle 5kk. Nuokkuu tissillä ja nukkuu vartin pätkiä päivisin kaksi kertaa. Kuuden tunnin valveilla olon jälkeen vasta nukahtaa puoleksi tunniksi. Sitten jaksaakin olla taas kolme tuntia hereillä kunnes yöunet koittaa. Yölläkin herää syömään useamman kerran. Maitoa kyllä piisaa itellä, sosetta poika saa 0,5dl verran päivällä ja illalla 1dl puuroa. Soseet ja puuro alkoi säännöllisesti vasta viikko sitten, kun ollaan lomalla.

Tämän takia itsekin olen välillä väsyneenä miettinyt että lopetan imettämisen kokonaan ja alan pumppaamaan maidot..että annan sitten tuttipullosta säännöllisesti.

Mutta vielä olen sinnitellyt, kun enään ei ole maitopumppuakaan, kun palautin sen sairaalaan(luovutinkin maitoa keskussairaalalle yhteensä 4kk). Välillä taas tuntuu oikein hyvältä ja mukavalta imettää...kait ne on jotain pms oireita, huomasin 3kk synnytyksen jälkeen että alkoi olla tällaista mielialan vaihtelua ja hikoilua/palelua. Toivottavasti jaksat jatkaa niinkuin minäkin, kyllä sitä oma aikaa saa myöhemminkin. Koita ennemmin nukkua tarpeeks🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi