Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko lääkkeille olla resepti? Finnairin lennolla.

Vierailija
23.06.2016 |

Mulla on astma johon on montaa eri reseptilääkettä. Finnairin sivuilla sanottiin seuraavasti: "Lääkkeitä sekä riittävästi äidinmaidonvastiketta ja vauvanruokaa lennon ajaksi. Sinua saatetaan pyytää todistamaan tuotteiden aitous." Mitä tarkoittaa todistaa aitous? Pitääkö olla resepti mukana? Vai riittääkö että otan hönkäisyn lääkkeestä näyttääkseni että on lääkettä eikä myrkkyä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihdat maata (= joudut tulliin) sulla täytyy olla reseptilääkeistä reseptit mukana. Ei ole lentoyhtiön intressi varsinaisesti, yrittävät vaan auttaa tumpeloita.

Vierailija
2/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitous liittyy vauvanruokiin, esim. turvatarkastuksessa voidaan pyytää, että maistat tuotetta, nestettä siis. Lennätkö Suomen sisällä vai ulkomaille? Joka tapauksessa pidä lääkkeet alkuperäispakkauksissa ja reseptit saat tulostamalla ne kanta.fi -tiedostosta. Ikinä ei ole kyllä missään kysytty mitään lääkkeisiin tai vauvanruokiin liittyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs niitä reseptejä turhaan mukana pitämään. :D T: Huumekuriiri

Vierailija
4/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitous tarkoittaa, että lääkkeet ovat alkuperäisessä pakkauksessa. Kaikille lääkkeille pitää olla resepti tai lääkärin lausunto. Itselläni on tuo lausunto, joka on pieni lääkärin täyttämä kaavake englanniksi.

Vierailija
5/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on aina vaan ollut se lääkärin tulostama lappu sähköisestä reseptistä. Oon muutaman vuoden sisään lentänyt aikalailla niin euroopassa kuin aasiassa ja afrikassakin eikä ikinä oo kysytty mitään reseptiä eikä ees tarkastettu lääkkeitä vaikka mulla on esim unilääke tenox aina mukana, myös vahvoja särkylääkkeitä.

Vierailija
6/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ne reseptit olla mukana koska jos niitä kysytään ja ei ole niitä esittää lääkkeet jää tulliin ja joissakin maissa rangaistuksena sakot tai jopa vankeus (arabimaat)

Vierailija
7/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosta tosiaan Kanta.fi-tiedosta reseptit tai pyydä apteekista. Ja lääkkeet alkuperäispakkauksissa mukaan. Näin mä teen ja sitten vähän ylimääräisiä lääkkeitä, jos lomareissu sattuu venymään.

Vierailija
8/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lentäessä ei niin ongelma. Alkuperäiset paketit reseptilappuineen vaan mukaan. Jos tulli tai poliisi jostain syystä kentällä nappaa sivuun, niin ne voi selvittää vaikka jälkikäteen. Muistat vain missä resepti on kirjoitettu tai kirjaudut kanta.fi:n...

Englannin kieliset todistukset ja esim Schengen todistus mukaan ulkomaille mentäessä. Varsinkin tiettyjen lääkkeiden kohdalla.

Lisätietoja

http://www.kanta.fi/reseptit-mukaan-ulkomaille

Tiettyihin maihin esim Singapore ja tietyt islamilaiset maat, kannattaa ottaa kunnon todistukset ja lausunnot mukaan. Kovat huumetuomiot!

Kannattaa kysyä apteekista ja lääkäriltä lisätietoja.

Vierailija
9/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuljettanut käsimatkatavarassa ilman reseptiä irrallisia reseptipanadoleja(1mg) ja ehkäisylääkkeitä foliopakkauksessaan. Eivät piitanneet täällä, Turkissa, eivätkä Egyptissä, muuten en osaa auttaa.

Vierailija
10/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut Euroopassa, Lähi-Idässä ja Aasiassa mukana lapsen monia lääkkeitä sekä kolme eri ansiapulääkettä käsimatkatavaroissa (ml pari Epipeniä) ja mulla on aina lääkärintodistus mukana. Koskaan kukaan ei ole kysynyt mitään mistään eikä edes halunnut nähdä todistusta (ainoa joka oli oikeasti kiinnostunut Epipenistä oli yksi kireä matkailukohde Intiassa jossa kopeloitiin IHAN kaikki läpi laukun pohjaltakin).

Suosittelen silti noudattaamaan ohjeita vaikka meillä onkin mennyt kaikki lepsusti.

Vierailija
11/11 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain maissa on tosi tiukka linja.

Esim Panacodia ei taimaaseen tainnu uskaltaa viedä, vaikka olis reseptit kunnossa.

Puolassa voi lamssia apteekkiin ja ostaa suomen reseptillä Panacodia.