Autorahoitus, paljonko kuukaudessa??? Siis sinulla
Meidän autosta vielä rahoitusta jäljellä 5000e, autosta saa liikkeessä 11000e, eli 6000e jäisi käteen, jos nyt ottaisimme vaikkapa 14 000 rahoituksen, eli 20K auton, niin paljonkohan tuolle summalle olisi kuukausimaksut?
Paljonko teidän autorahoituksen kuukausimaksu on?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Me maksettiin n. 600 e/kk.
Miten kellään on varaa maksaa tuloistaan 600€ jotakin rahoitusmaksuja?
Meillä lyhennyserä kuukaudessa 206 euroa (korkoineen). Lyhennettävä summa 10 000 euroa.
Ostin uuden auton, hinta noin 25000€. Kokorahoitus, kokonaiskorko alle prosentin, kuukausierä 340€.
Korko oli niin matala, ettei kannattanut maksaa autoa käteisellä, saan parempaa tuottoa sijoitetusta rahasta kuin mitä maksan korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lyhennyserä kuukaudessa 206 euroa (korkoineen). Lyhennettävä summa 10 000 euroa.
Eli voisimme ehkä päästä alle 250 euron jos lainaa ottaisimme 14000, eli hankkisimme 20K auton.
Tämä nykyinen maksoi 13500 ja otimme 6500 rahoitusta. Kuukausimaksu on ollut 150e
495 euroa kuussa. Miksei voisi olla autorahoitusta? korot ovat alhaalla (tarjouksia) ja eivät siitä nouse sopimuksen ajan. Ei minulla ollut sellaista rahaa pankkitilillä että olisi saanut ostettua joten otin lainaa. Onhan sitä jonkun otettava asuntolainaakin, vai mitä?
Meillä on n. 500€ autosta jonka arvo uutena oli 30000€, käsiraha 3000€. Eli aika halpaa on.
Mitään järkeä ostaa auto velaksi. Siihen kun vielä lisätään vakuutukset kaskoineen ja autoremppojen hinnat niin auto maksaa kuukaudessa ihan hitosti. Mieluummin ostan vähän vanhemman koslan ihan käteisellä. Onhan se varmaan hienoa ajaa uudehkolla autolla mutta en silti viitsisi pulittaa tollaisia. Säästän ja ostan käteisellä
Autolainaa saa nyt myös uudesta norjalaisesta bank norwegian pankista. itse sain ihan hyvän lainatarjouksen.
0e.
En ikinä olisi niin hölmö että ottaisin autolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ajaa työkseen paljon ja saa kilometrikorvauksen.
Terkuin 1500€ km korvausta/kk josta auton lyhennykseen 750€
Vierailija kirjoitti:
Mitään järkeä ostaa auto velaksi. Siihen kun vielä lisätään vakuutukset kaskoineen ja autoremppojen hinnat niin auto maksaa kuukaudessa ihan hitosti. Mieluummin ostan vähän vanhemman koslan ihan käteisellä. Onhan se varmaan hienoa ajaa uudehkolla autolla mutta en silti viitsisi pulittaa tollaisia. Säästän ja ostan käteisellä
Minun mielestäni taas ei ole järkeä säästää eka tilille kymmeniä tuhansia ja sitten vasta ostaa haluamansa auto. Meillä ylimääräiset rahat sijoitetaan tuottavasti. Noihin sijoituksiin ei kannata koskea auton oston vuoksi kun saa halpaa lainaa.
t. 2
Mitä niin paljon paremaa on 20000 autossa kuin 11000 autossa, että pitää vaihtaa?
Itse kyllä ostan velaksi autoja, mutta vaihdan vasta kun kilmetrejä alkaa olla mittarissa 200000. Siinä on välissä aika monta vuotta, kun ei maksa kuin käyttökulut.
Itse olen aina ottanut vakuudellista pankkilainaa ja lyhennellyt 300-400 kuukaudessa. Ja aina niin että auton arvo on suurempi kuin jäljellä oleva laina.
Netistä löytyy laskureita. Korko on 0-10% ja kuukausimaksu jotain 0-10€, perustamiskulut 0-300€, kannttaa kyttäillä tarjouksia.
http://services.netwheels.fi/FordRahoitus/VaihtoautotHaku.aspx
Esim. Ostettava 20.000€, vaihturista 6000€, perustamiskulu 130€, eräkulu 9€, korko 3%, laina-aika 60kk, kk-erä 265€.
Itsellä on vajaa kaksi vuotta vanha auto, joka maksoi uutena 32 tuhatta ja siitä on maksamatta jotain 5000€ ja kuukausierä on 205€.
Vierailija kirjoitti:
Autoa EI kannata ottaa velaks, miten ois fillarikesä?!
Autoa ei kannata ostaa jos sitä ei tarvi. Jos tarvii, niin usein se kannattaa ostaa rahoituksella ja käyttää omat rahat johonkin fiksumpaan. Rahoituksia saa välillä todella edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ostin uuden auton, hinta noin 25000€. Kokorahoitus, kokonaiskorko alle prosentin, kuukausierä 340€.
Korko oli niin matala, ettei kannattanut maksaa autoa käteisellä, saan parempaa tuottoa sijoitetusta rahasta kuin mitä maksan korkoa.
Me ostettiin saman hintainen, kuukausierä reilut 500 e. Osa maksettiin käsirahana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mene nyt autoihin 205€ ja 265€. Sen lisäksi menee asuntolainaan 1100€ ja yhteen toiseen lainaan 665€.
Asuntolaina ja tuo toinen laina ovat kohta loppumassa, joten sen jälkeen voisi autoihin pistää vaikka tonnin kumpaankin eikä teksi yhtään tiukkaa, kun ei tee nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voisimme ehkä päästä alle 250 euron jos lainaa ottaisimme 14000, eli hankkisimme 20K auton.
Tämä nykyinen maksoi 13500 ja otimme 6500 rahoitusta. Kuukausimaksu on ollut 150e
Ehkä alle 250€, mutta ei kovin paljon yli sen.
Itse olen ainakin todennut että jos vertailen omaa autoa vastaavien pyyntejä ja muodosta sillä perusteella arvion välirahasta uuteen autoon, niin arvioni jää aina noin 2000€ alakanttiin. Eli varaudu sinäkin siihen että väliraha onkin 16 eikä 14 tonnia kuten arvioit.
Autoa EI kannata ottaa velaks, miten ois fillarikesä?!