Autorahoitus, paljonko kuukaudessa??? Siis sinulla
Meidän autosta vielä rahoitusta jäljellä 5000e, autosta saa liikkeessä 11000e, eli 6000e jäisi käteen, jos nyt ottaisimme vaikkapa 14 000 rahoituksen, eli 20K auton, niin paljonkohan tuolle summalle olisi kuukausimaksut?
Paljonko teidän autorahoituksen kuukausimaksu on?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lyhennyserä kuukaudessa 206 euroa (korkoineen). Lyhennettävä summa 10 000 euroa.
Eli voisimme ehkä päästä alle 250 euron jos lainaa ottaisimme 14000, eli hankkisimme 20K auton.
Tämä nykyinen maksoi 13500 ja otimme 6500 rahoitusta. Kuukausimaksu on ollut 150e
Ehkä alle 250€, mutta ei kovin paljon yli sen.
Itse olen ainakin todennut että jos vertailen omaa autoa vastaavien pyyntejä ja muodosta sillä perusteella arvion välirahasta uuteen autoon, niin arvioni jää aina noin 2000€ alakanttiin. Eli varaudu sinäkin siihen että väliraha onkin 16 eikä 14 tonnia kuten arvioit.
No tuon 2000 takia voimme sitten myydä auton yksityiselle, niin siitä saa ainakin tuon 11000e. Miten muuten onnistuu auton vaihto jos autoliike käyttää eri rahoitusyhtiötä mikä meidän autossa on tällä hetkellä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Autoa EI kannata ottaa velaks, miten ois fillarikesä?!
Autoon EI kannatta käyttää tällä hetkellä omaa rahaa, kun sen voi sijoittaa järkevimminkin kuin johonkin käyttöesineeseen jonka saa ilmaisellakin rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitään järkeä ostaa auto velaksi. Siihen kun vielä lisätään vakuutukset kaskoineen ja autoremppojen hinnat niin auto maksaa kuukaudessa ihan hitosti. Mieluummin ostan vähän vanhemman koslan ihan käteisellä. Onhan se varmaan hienoa ajaa uudehkolla autolla mutta en silti viitsisi pulittaa tollaisia. Säästän ja ostan käteisellä
Tarpeet seuraa varallisuutta.
Kyllä tuntuisi aika ankelta joutua ajamaan jollain rippikouluikäisellä autolla, kun meillä ei ole ollut kahteenkymmeneen vuoteen viittä vuotta vanhempaa autoa.
Oman varallisuuden lisäksi asiaan tietysti vaikuttaa sekin että minkä verran sitä autoa tarvii tai mihin muuhun haluaa käyttää rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niin paljon paremaa on 20000 autossa kuin 11000 autossa, että pitää vaihtaa?
Itse kyllä ostan velaksi autoja, mutta vaihdan vasta kun kilmetrejä alkaa olla mittarissa 200000. Siinä on välissä aika monta vuotta, kun ei maksa kuin käyttökulut.
Itse olen aina ottanut vakuudellista pankkilainaa ja lyhennellyt 300-400 kuukaudessa. Ja aina niin että auton arvo on suurempi kuin jäljellä oleva laina.
Ei tuon hintaluokan autoissa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lyhennyserä kuukaudessa 206 euroa (korkoineen). Lyhennettävä summa 10 000 euroa.
Eli voisimme ehkä päästä alle 250 euron jos lainaa ottaisimme 14000, eli hankkisimme 20K auton.
Tämä nykyinen maksoi 13500 ja otimme 6500 rahoitusta. Kuukausimaksu on ollut 150e
Ehkä alle 250€, mutta ei kovin paljon yli sen.
Itse olen ainakin todennut että jos vertailen omaa autoa vastaavien pyyntejä ja muodosta sillä perusteella arvion välirahasta uuteen autoon, niin arvioni jää aina noin 2000€ alakanttiin. Eli varaudu sinäkin siihen että väliraha onkin 16 eikä 14 tonnia kuten arvioit.
No tuon 2000 takia voimme sitten myydä auton yksityiselle, niin siitä saa ainakin tuon 11000e. Miten muuten onnistuu auton vaihto jos autoliike käyttää eri rahoitusyhtiötä mikä meidän autossa on tällä hetkellä?
ap
Rahoitus ei ole ongelma, se on ihan jokapäiväistä huttua autokaupoille. Ne myöntävät teille uuden luoton ja maksavat vanhan pois.
Vierailija kirjoitti:
Autoa EI kannata ottaa velaks, miten ois fillarikesä?!
Olisiko aika päivittää itsensä tähän päivään? Tämä piti paikkaansa muutama vuosi sitten, mutta nyt kun korot ja muut kulut on lähes nollissa niin todellakaan ei kannata omaa rahaa käyttää. Nille lienee parempaakin käyttöä.
Ainoa ongelma minkä itse näen tuossa rahoituksessa on se, että autolle on pakko ottaa täyskasko. Säästyisi nytkin aika paljon rahaa, jos saisimme ottaa vaikkapa vain osakaskon. Auton arvo tällä hetkellä 11000 josta vain 5000 rahoituksella ja silti rahoitusyhtiö omistaa ja päättää, että millainen vakuutus pitää olla. Kun on rahoitusta enää vähän jäljellä, niin todellakin kannattaa maksaa se pois tai ottaa pankista vaikka pieni laina, jotta saa auton omiin nimiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ostin uuden auton, hinta noin 25000€. Kokorahoitus, kokonaiskorko alle prosentin, kuukausierä 340€.
Korko oli niin matala, ettei kannattanut maksaa autoa käteisellä, saan parempaa tuottoa sijoitetusta rahasta kuin mitä maksan korkoa.
Tosi hienoa olla kuuden vuoden (!!!) autolaina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niin paljon paremaa on 20000 autossa kuin 11000 autossa, että pitää vaihtaa?
Itse kyllä ostan velaksi autoja, mutta vaihdan vasta kun kilmetrejä alkaa olla mittarissa 200000. Siinä on välissä aika monta vuotta, kun ei maksa kuin käyttökulut.
Itse olen aina ottanut vakuudellista pankkilainaa ja lyhennellyt 300-400 kuukaudessa. Ja aina niin että auton arvo on suurempi kuin jäljellä oleva laina.
Kyllä sen eron huomaa kun käy kokeilemassa, et vain tiedä paremmasta kun olet ajellut vanhoilla raadoilla.
Satatonnia tuntuu jo melko hyvin kuskin jakkarassakin. Nuuka voi tietty ostaa paljon ajetun auton ja vaihtaa siihen uuden istuimen ja sitten kuvittelee että auto on muutenkin yhtä uusi kuin istuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin uuden auton, hinta noin 25000€. Kokorahoitus, kokonaiskorko alle prosentin, kuukausierä 340€.
Korko oli niin matala, ettei kannattanut maksaa autoa käteisellä, saan parempaa tuottoa sijoitetusta rahasta kuin mitä maksan korkoa.
Sinäkö et ottaisi nyt heti käteen 25 000 euroa jos saisit maksella sitä takaisin 6 vuotta melkein ilman korkoja?? Mieluummin säästäisit sen 25 000 euroa ja ostaisit sitten vasta sen auton? Montako vuotta sulla menisi säästellessä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Ollaan mietitty, että 250e luokkaa saisi olla korkeintaan, diesel tahdotaan, niin menee veroihin kuitenkin iso raha vuodessa vielä tuon lisäksi.
Toki jos joustettaisi ja otettaisiinkin bensa, niin sitten olisi irroittaa vähän vielä enemmän kuukausierään
ap
Paljo teillä sitten tulee kilometrejä vuodessa? Bensa ja Dieselin litrahinta on niin lähellä toisiaan, että kannattaakseen kilometrejä pitää tulla useita tuhansia vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaan että tämän kommentin kirjoitti joku jolla on 16 vuotta vanha auto....
Jos ostaa uuden auton, niin kyllähän sillä kuusi vuotta ajelee ennen kuin tulee tarve vaihtaa. Halutessaan voi myös tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä joka jouduttaa maksua.
Itse olen aina uuteen autoon ottanut maksimilyhennysohjelman ja jos rahaa on kertynyt tilille niin tehnyt ylimäärisiä lyhennyksiä tai säästänyt käsirahaksi seuraavaan vaihtoon. Korot ovat olleet viimeaikoina niin naurettavan matalia että osamksupääoman suuruuttaa ei ole tarvinnut pelätä.
Miksi ap puhuu koko ajan "rahoituksesta", kun kyseessä on LAINA. Eli VELKA. Auto on ostettu lainarahalla, se on ostettu velaksi. Ei "rahoituksella". Kuulostaako se kivemmalta ja keveämmältä jos sanoo "autorahoitus" kuin jos sanoisi "autolaina"?
Itsellä 10 000€ autolaina pankista, maksuaika n 3vuotta kuukausierä 300€. Eihän tuo autonpito ilmaista ole, vakuutukset, ajoneuvovero, huollot, polttoaine ja korjaukset. Keskimäärin autoon menee minulla kaikenkaikkiaan 500-600€ kuussa. Joitain kuukausina vähemmän. Mutta minkäs teet. Pakko olla auto työmatkoja ja lasten kuskaamista varten.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ongelma minkä itse näen tuossa rahoituksessa on se, että autolle on pakko ottaa täyskasko. Säästyisi nytkin aika paljon rahaa, jos saisimme ottaa vaikkapa vain osakaskon. Auton arvo tällä hetkellä 11000 josta vain 5000 rahoituksella ja silti rahoitusyhtiö omistaa ja päättää, että millainen vakuutus pitää olla. Kun on rahoitusta enää vähän jäljellä, niin todellakin kannattaa maksaa se pois tai ottaa pankista vaikka pieni laina, jotta saa auton omiin nimiin.
ap
Kilpailut vakuutuksesi niin saat kaskon, joko ilmaiseski tai puoleen hintaan riippuen vakuutusyhtiöstä. Tämä kun teet vuosittain niin tulee se huomattavaksi halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan mietitty, että 250e luokkaa saisi olla korkeintaan, diesel tahdotaan, niin menee veroihin kuitenkin iso raha vuodessa vielä tuon lisäksi.
Toki jos joustettaisi ja otettaisiinkin bensa, niin sitten olisi irroittaa vähän vielä enemmän kuukausierään
ap
Paljo teillä sitten tulee kilometrejä vuodessa? Bensa ja Dieselin litrahinta on niin lähellä toisiaan, että kannattaakseen kilometrejä pitää tulla useita tuhansia vuodessa.
Aina ei ole kyse pelkästään kilometreistä, nytkin meidän auto on todella tehokas, mutta ei syö kuitenkaan paljon dieseliä, yhtä isolla, mutta bensakoneella ei olisi kyllä varaa elättää tällaista autoa. Jos haluaisimme auton pienemmällä koneella, niin ei välttämättä kannattaisikaan enää ostaa dieseliä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos ei aja "tuhansia" kilometrejä vuodessa, niin ei kannata ostaa autoa lainkaan. Taksi ja vuokraaminen tulee halvemmaksi.
Bensan tai dieselin kannattavuus riippuu aika paljon automerkistä ja mallista. Hintaerot vaihtelee aika paljon.
Keskimäärin ihmiset ajaa autolla 18.000km vuodessa, se tulee yleensä halvemmaksi bensalla, mutta siitä kun lähdetään ylöspäin niin dieselin kannattavuus paranee ja jos ajaa jonku 40 tonnia vuodessa, niin diesel on varmasti jo halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap puhuu koko ajan "rahoituksesta", kun kyseessä on LAINA. Eli VELKA. Auto on ostettu lainarahalla, se on ostettu velaksi. Ei "rahoituksella". Kuulostaako se kivemmalta ja keveämmältä jos sanoo "autorahoitus" kuin jos sanoisi "autolaina"?
Koska se raha tulee rahoitusyhtiöstä ja ne itse juttelevat rahoituksesta. t: ohis
0,9 % korolla 60 kk ja rahoitus n. 7000.-. Kuukausimaksu n. 120.-. Eli tuossa 14.000.- jos aika 60 kk ja korkotaso tuo, niin n. 250.-/kk. Tosin jos vaihdat käytettyyn, niin et välttämättä saa noin edullisella korolla. Mutta alta 300.-/kk jää joka tapauksessa edellä mainituin kriteerein.
ap