Voiko henkilötunnuksen perusteella enää tehdä huijauksia? Huolettaa että annoin sen tuntemattomalle
Annoin yksityiselle vuokraajalle henkilötunnuksen vuokrasopimuksen tekoa varten kun pyysi henkilötietoja (osoite, nro, sähköposti jne). Ei pyytänyt sotua mutta annoin sen tyhmänä kun luulin että tarvitsee. Nyt kaduttaa ja ahdistaa.
Kommentit (11)
yleensä kyllä vuokranantaja pyytää henkilötunnuksen, ei vuokraaja
Vierailija kirjoitti:
On noissa vuokrasopimuksissa näkyneet aina myös vuokranantajan henkilötunnukset. Ei pelkällä henkilötunnuksella nykyään pysty tekemään juuri mitään, melkein kaikissa paikoissa vaaditaan vahvaa tunnistautumista.
Luottotiedothan tarkistetaan.
Erikoista jos asunnon omistaja ei laita soppariin hetua.
Tee seuraavat niin ei jää vaivaamaan mieltä:
Kyseenalaista, että esim puhelinmyyjät (puhelinliittymämyyjät) kysyvät ensiksi hetua. En jatka puhelua sen pidemmälle koska en halua tunnistautua kaiken sortin koijareille.
Puhelimitse virastojen kanssa asioidessa tunnistautumiseen riittää yleensä pelkkä henkilötunnus. Monia lehtiä voi edelleen tilata pelkän hetun avulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaista, että esim puhelinmyyjät (puhelinliittymämyyjät) kysyvät ensiksi hetua. En jatka puhelua sen pidemmälle koska en halua tunnistautua kaiken sortin koijareille.
Mulle soitti liittymämyyjä tänään ja ajauduin hänen kanssaan kinasteluun aiheesta. Hän intti henkilötunnusta ja minä olin sitä mieltä, että vuonna 2025 asia pitää pystyä hoitamaan jollain muulla keinolla. Jäi kaupat tekemättä ja itselleni ärsyyntynyt tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On noissa vuokrasopimuksissa näkyneet aina myös vuokranantajan henkilötunnukset. Ei pelkällä henkilötunnuksella nykyään pysty tekemään juuri mitään, melkein kaikissa paikoissa vaaditaan vahvaa tunnistautumista.
Ei kyllä näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä näy.
On näkynyt mun kolmessa viimeisimmässä vuokrasopimuksessa sekä lapseni vuokrasopimuksessa myös. Eli kyllä näkyy. Milloin olet viimeksi tehnyt vuokrasopimuksen yksityisen vuokranantajan kanssa?
voi tehä nimellä ja sotulla.
tilaat vaikka 10 kompostoria a 550e kpl