Lue keskustelun säännöt.
Mitä jälkiruokaa/herkkua mökille? (etukäteen tehtävää)
23.06.2016 |
Mitä jälkiruokaa voisi tehdä jo etukäteen mökille, jossa mahdollisuudet ruuantekoon on alkeelliset ja jääkaappitila on rajallinen? Olisi hyvä että säilyisi huoneenlämmössäja voisi tehdä vaikka jo tänään valmiiksi. Perjantaina tai lauantaina tulisi syötyä. Pullaa ei tee mieli alkaa itse tekemään.
Ideoita?
Kommentit (2)
Kiitos, hyviä ideoita! Pavlova laitetaan mietintään.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mä teen huomenna pavlovan. Eli vien mukana marenkipohjat, purkin kermaa ja mustikoita sekä mansikoita. Kerma vaahdotetaan, ja sitä sekä marjoja pannaan marenkilevyjen väliin ja päälle. Yksinkertaista mutta hyvää.
Toinen hyvä on kinuskinen panna cotta. Tee pohjat jääkaappiin hyytymään jo kotona, ota ne mukaan ja purkki mustikkakeittoa. Pari marjaa noista tuoreista pensasmustikoista koristeeksi.
http://www.valio.fi/reseptit/kinuskinen-panna-cotta/
Kolmas vaihtoehto ovat amerikkalaiset mustikkapannukakut. Minä teen niitä lauantaina aamupalaksi, mutta voi yhtä hyvin syödä jälkiruuaksi. Valmista jauhoseosta myydään Lidlissä amerikkalaisten tuotteiden hyllyssä sekä isoissa marketeissa. Jauhoseokseen sekoitat munan, maitoa ja ruokaöljyä, sekä pussin pakastemustikoita. Paista lättypannulla ja herkuttele vaahterasiirapin kera.