Vauva vuodelle 2018
Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.
Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.
Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)
Kommentit (583)
Minä tosiaan 26v, yksi lapsi ennestään eri miehen kanssa. (-13)
Ultrattu ja tutkittu kaiken olevan kunnossa, ehkäisy jätetty pois 3/17 ja ovista haettu 6/17 lähtien.
Muro 22v, ya 3/2017
Mimpsu 23v, ya 6/2017
NMV 26v, ya 6/17
Moikka, aattelin tänne kokeilla kirjoittaa, kun helpompi ehkä vielä nimettömänä kirjoitella asiasta. Olen siis 23- vuotias, yhden 1,5 vuotiaan pojan äiti. Nyt olisi haaveena saada toinen lapsi, se mikä tekee tästä erilaista niin olin puolivuotta sitten sitä mieltä että en enää haluaisia lisää lapsia, nyt puolenvuoden ajan ajatukseni ovat kummiskin muuttuneet ja toinenkin lapsi olisi ihana saada. Miehini on aina halunnut useamman lapsen. Olemme jutelleet asiasta keskenämme ja mieheni innostui kun haluankin toisen lapsen. Olemme päättäneet yrittää jos tulisin raskaaksi. Tärppipäivät tulisivat n. Parin viikon päästä joten sitä odotellessa, jospa tärppäisi ensimmäisella yrityksellä niinkuin ensimmäisessä raskaudessani. Kiva on ollut lukea muiden kertomuksia ja seuraan varmasti keskustelua tästä eteenpäin, minkälaisia tuntemuksia muilla on ollut.😊
Avenida: Onnea haamusta! :)
pallukka: Mistä nuo "ryhmät" löytää täällä? :o En oo huomannutkaan semmoisia.
Käyttäjä7139: Tervetuloa joukkoon! Toivotaan, että nyt toisella kertaa tärppäisi yhtä nopeasti kuin ensimmäisen kohdalla :)
Yläpalkissa mistä löytää kaikki sivustoon kuuluvat linkit !
Täällä sitten kävi niin että 4 päivää näytti haaleaa haamuplussaa kunnes eilen aamulla kp29 oli kaikki oireet poissa, iltapäivällä alkoi krampit ja illalla vuoto): eiköhän ollut sitten sellainen kemiallinen raskaus...? Ei jaksaisi yhtään enää pettymyksiä mutta pakko se on vaan mennä eteenpäin jollain.
ya 8/17 (aiempi ya 9/2016, keskeytys 3/2017)
Hope83 sulla vähän samanlainen kun mun viime kierto :( mulla tosin nyt ekaa kertaa niin selkeä ovis ettei tosikaan, testiviiva oli niin kirkuvan punainen et melkeen silmiin sattu :D
Sitä ennen tikutetut ovikset oli kyllä vahvoja tai vahvempia mut ihan erilaista kuin tämä. Kierto muutenkin ollut kuin oppikirjasta verrattuna aikaisempiin. Outoa kyllä.
Tulkinta-apua kaivataan. Kierukka poistettu pari viikkoa sitten, ja nyt yritän päästä kärryille tästä kierrosta. Gynen ultran vahvistamana nyt on alkukierto menossa ja omien laskujen mukaan kp 6/28, aamulla tein pregcheckin ovistestin joka näytti aika vahvaa viivaa, tästä hämmentyneenä tein noin 3h kuluttua one step- ovistestin joka näytti jo paljon haaleampaa viivaa. Voiko ne tosiaankin näyttää näin "mitä sattuu"? :o
Tai aamuinen ovistestiin oli vielä ehtinyt ovis joka jo menossa ohi ja iltapäivällä lh-arvot oli jo romahtanut?
Mutta perjantaina gynellä käydessä ultra näytti että alkukierto olisi menossa, joten ovis nyt ei pitäisi olla? Menee usko noihin tikkuihin ja omiin tulkintoihin :(
Täällä kuukautiset alkoi tänään vähitellen, niin että huomenna varmaan varsinainen kp1. Kohti uutta kiertoa siis.. :) töissä nyt niin kiireinen vaihe että ei varmaan ole aikaa liikoja miettiä tätä. Hope, kurjaa jos kuukautiset nyt tuli kuitenkin. :( Ovistestipohdintoihin olen aika hyödytön kun en ole vielä niihin tarttunut, mutta on tullut täällä kuva että toisilla ne toimii paremmin kuin toisilla..
NMW: Toivotaan, että oppikirjamainen ovis, olisikin merkki erittäin hyvistä raskautumismahdollisuuksista ;)
iaem: Minun myös pallukan tavoin vaikea antaa tulkinta-apua, kun nyt vasta ensimmäistä kertaa elämässäni olen alkanut tikuttamaan ovista.
pallukka: Toivotaan, että tämä kierto olisi meidän molemien se THE kierto! :)
Täällä menossa kp15, ovista aloin tikuttamaan sunnuntaina. Ei oo vielä näkynyt..
Hei kaikille. Pidempään lasta yrittäneet, jos haluatte jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa suljetussa ryhmässä, käykää liittymässä Yritys päällä jo pidemmän aikaa- ryhmään. 😊 Toivottavasti muutama innostuu liittymään.
Luin lumillan viestin ja jäin miettimään mikä lasketaan pitkäksi yritysajaksi. Ryhmän kuvauksen mukaan noin vuosi tai enemmän, mikä käy ihan järkeen. :) silti mulla on nyt 5kk ehkäisyn pois jättämisestä jo aika raskas olo, siis väärässä mielessä raskas. :p Ei mua se edes haittaa että raskautumista pitää odottaa, vaan tämä epävarmuus ja epäonnistumisen pelko. Tällaisella perfektionistilla kun se väijyy takaraivossa koko ajan muutenkin, työssä ja jopa parisuhteessakin. Luin jostain että lapsen yrittämisen pitkittyminen usein hiertää parisuhdetta ja siten vähentää seksiä, ja siten taas lapsen todennäköisyys pienenee. Ymmärrän tuon polun. :/ vitsi kun jaksaisi vaan olla hyvillä mielin ja tsempata, eikä vaikeilisi kaikkea. Siinäpä loppuelämän missio... Voimia kaikille meille <3
Mä annan ison hatunnoston niille kenellä jo pitkä (1v) yritys takana. Mulla 6kk ja oon jo ihan hajoamassa kun pidän itseäni niin epäonnistuneena. Tosiaan perfektionismin vikaa täälläkin ja kaikki epäonnistumiset koen todella vahvasti.
Ja nyt meillä tosiaan dpo9, viis päivää et pääsee testaileen. Jännittää kovin.
NMW, tuntuupa lohdulliselta että jaetaan samanlaisia fiiliksiä. Tekisi mieli mennä gynelle jo nyt tutkittavaksi mutta taatusti alkaisin vaan itkeä että musta ei kuitenkaan tuu ikinä mitään, varsinkaan äitiä. Ihan pöljää! Ja tsemppiä, että olisi tärpännyt!
Haaveissa on vauva vuodelle 2018. Ollaan sovittu, että saa tulla, jos on tullakseen. Varsinainen yritys ei ole ehtinyt alkamaan, kun tässä olen tuntemuksia viime päivät tarkkaillut (hurja turvotus alavatsassa, huimaus, nipistely alavatsassa). Tänänä sitten tein ovistestillä testin, kun ei muuta ollut, ja siihen tuli selkeät viivat. Hain kaupasta raskaustestin ja sen tulos kuvana ohessa. Melko selkeä viiva siihen ilmeistyi, mutta ihan en vielä uskalla täysin innostua. Huh, tuntuu hurjalta, jos kävi niin että näin pian tulinkin raskaaksi. Täysin toivottua kyllä, ikääkin jo yli 30v ja esikoinen taapero.
Persikka17, samanlainen viiva tuli täälläkin ja mä hypin jo katossa 😂
Olo ollu jo hetken aikaa sellainen mut vasta ton testin jälkeen alkanut luottamaan omiin tuntemuksiini 😄
Huomenta kaikille ja onnea tärpänneille. Tsemppiä yrittäville.
Meillä on ollut todella haipakkaa viimeiset pari kk eikä olla ehditty tai edes jaksettu asiasta puhua.
Nyt olen häiden ja reissujen takia syönyt vielä pillereitä 2 liuskaa putkeen. Joskin hieman epäsäännöllisesti kun lomalla ei aina vain muistanut ottaa niitä ajallaan. Taukoviikko menossa mutta ollut vähän epämääräinen olo jonkun aikaa. Rinnat olleet kipeät pari viikkoa ja tällä viikolla muutenkin sitten outoja oireita. Maha on ollut tavallista enemmän sekaisin pian 5 päivää. Tyhjennysvuodon olisi pitänyt alkaa tänään mutta alavatsa kivut alkoivat jo tiistaina ja epämääräinen ruskea vuoto keskiviikkona ja on jatkunut tänään. Mitään ei jää siteeseen mutta paperiin kyllä. Voi olla ja todennäköisesti onkin niin että kroppa on sekaisin 2 pilleri liuskan jälkeen mutta täytynee käydä testi hakemassa jos koko viikko on tällaista. Ihan vain oman mielenrauhan vuoksi. Jos tämä nyt on vain kropan sekoilua niin todennäköisesti haen pillerit vielä loppuvuodeksi. Kaiken stressin yms vuoksi yrittäminen siirtynee ainakin vuoden vaihteeseen.
Moikka. Oon uus täällä ja lopetin pillerit tossa 6.9. Mulla ennestään 10v lapsi ja miehellä 6v ja oon pitkään ollut sitä mieltä, etten ikinä halua lisää lapsia. Nyt oon 28v ja kas kummaa mieli muuttui.😄 Oon alkukesästä asti puhunut, että haluan vauvan ja nyt päätettiin aloittaa yritys. Mun aiempi lapsi sai alkunsa e-pillereistä huolimatta ja mulle on pari vuotta sitten tehty abortti (sai alkunsa myös pillereiden aikana). Elämäntilanne (ja väkivaltainen narsistimies...) oli silloin täysin eri, enkä halunnut siihen soppaan lasta. Nyt kuitenkin mulla on maailman ihanin mies ja elämä ei oo ikinä ollut näin hyvää, mutta mua kuitenkin vähän pelottaa, jos en enää saisikaan lapsia kaavinta abortin vuoksi..
Mä en oo ikinä kokeillut ovistestejä, joten oon aika hätänen ja yli-innokas ollut nyt niiden suhteen.😅 Tilasin netistä hitonmoisen läjän raskaus- ja ovistestejä ja tikuttanut oon nyt jo viikon, vaikka tänään vasta kp11. 😂😂 Oviksen tunnistan kyllä oikeestaan itsekin; tulee tissit ihan jäätävän kipeiksi ja loppuu kun seinään, kun menkat alkavat. En itseasiassa oo koskaan miettinyt, mistä tissien arkuus johtuu, vasta kun täältä luin, että oviksen oire.😋
Oon pitänyt tarkkaa kirjaa kaikesta, seksikerroista lähtien, siitä tuo kuvakin.😂
Avenida, tsemppiä sulatteluun ja onnea :) katsopa kohdasta "Ryhmät" jos et ole vielä katsonut, monet käy siellä suljetuissa ryhmissä keskusteluja.