Kellä on varaa käyttää SUOLAA !?!
Kävin Lidlissä ja ruokasuolan hinta on nykyään ihan järkyttävän korkea. Onko jollain oikeasti varaa maustaa ruokansa suolalla nykyään?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä erotan suolan merivedestä tislaamalla. Onneksi asun Turussa ja meri on lähellä.
Minkälaisissa astioissa laitat aurinkoon? Vai oletko keksinyt vieläkin edullisemman keinon haihduttaa vesi?
mä laitan laakeissa astioissa makkariin, tulee samalla vähän kosteutta makkariin, ku muuten siellä on niin kuiva ilma :( tuleepahan sängynalus myös hyötykäyttöön.
Elimistö tarvitsee muistaakseni 5 grammaa suolaa/pvä. Miten te saatte hankittua riittävän määrän? Joku jo mainitsikin mäkkärin suolapussien nyysimiset, mutta onko muita keinoja.
Ootteko tosissanne näiden suola-asioiden kanssa? =''D
Vierailija kirjoitti:
Ootteko tosissanne näiden suola-asioiden kanssa? =''D
Tottakai, ei vakavilla asioilla toinna vitsailla. Hyvänen aika sentään.
Pyydä jotain tuttavaasi, jolla on vara käydä rantalomakohteissa, tuomaan sinulle lomamatkoilta tuliaisena tonkan tai pari valtameren vettä. Siinä kun keität makaronit ja potut niin suolantarpeesi on tyydytetty. Merivedestä saat muutkin hivenaineet jodia myöten. Ei kuule tartte rikastuttaa saksalaista tavaratalokeisaria suolan ja hivenainepillereiden kiskurihinnoilla. Tuttavatkin ovat tyytyväisiä kun voivat tuoda ilmaiset tuliaiset. Virosta viinaa hakevia ei kantsi pyytää tuomaan sulle Lännenmeren vettä, siinä ei ole tarpeeksi prosentteja.
Siemennesteessä on runsaasti suolaa - naisille vinkiksi. Ja miksei miehillekin.
Vai tällaista. Mitä kilon suolapaketti maksaa? Ehkä euron, ja kyseinen paketti kestää about viisi vuotta normaalikäytössä.
Eri asia on ne joilla ei ole makuaistia laisinkaan ja syövät puoli kiloa suolaa ruuan kanssa.
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Mulla on varaa. Kulutus on sitä luokkaa, että yksi paketillinen riittää kymmenen vuotta ellei enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsekatkaapa joskus huviksenne mausteiden kilohintoja!! Loppuu nopeasti mausteiden käyttö teilläkin.
Miksi loppuisi??!
Niin miksi loppuis, mausteita menee niin vähän kerrallaan ruoanlaitossa. Kestää ainakin mulla mausteet monta kuukautta.
Aloitin säästämisen pari kuukautta sitten. Laskeskelin, että loppuvuodesta minulla on rahat koossa suolan ostamista varten. Myydäänkö jossain muuten suolaa osamaksulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsekatkaapa joskus huviksenne mausteiden kilohintoja!! Loppuu nopeasti mausteiden käyttö teilläkin.
Miksi loppuisi??!
Niin miksi loppuis, mausteita menee niin vähän kerrallaan ruoanlaitossa. Kestää ainakin mulla mausteet monta kuukautta.
Taidat syödä enimmäkseen pikaruokaloissa ja äidin helmoissa. Ei kukaan täysjärkinen voi väittää, että nykyisillä suolan hinnoilla olisi varaa maustaa kotiruokaa muulloin kuin juhlapyhinä, jos silloinkaan.
Kävin hetki sitten kaupassa ja täytyy todeta, että kyllä jäi suolapakkaus kaupan hyllylle niillä hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin säästämisen pari kuukautta sitten. Laskeskelin, että loppuvuodesta minulla on rahat koossa suolan ostamista varten. Myydäänkö jossain muuten suolaa osamaksulla?
Visalla joudun ostamaan, toki ihan tavan marketista. Sitten lyhennän visa-laskua rahatilanteen mukaan. Voi kun saisi lottovoiton, niin ois suolansaanti taattua ainakin pariksi vuodeksi :(
Voiko jostain ostaa edullisesti vähän käytettyä suolaa?
0/5, vain joku lehmänkanttura voi kuvitella tällaisen persenöyhtän olevan hauskaa.
Erikoissuolat ne vasta kalliita onkin!!! Esim Himalajansuola, pakko ostaa vain perus maantiesuolaa, mkäli rahat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Voiko jostain ostaa edullisesti vähän käytettyä suolaa?
Käviskö sulle tommonen tiskikonesuola, olis laatikko kaapissa. Me ei käytetä kuin hienoa suolaa.
6 sivua keskustelua tästä. Vain av:lla.
Mieti ap, että ennen jääkaappeja ja pakastimia, ihmiset oikeasti käytti sitä suolaa tosi paljon lihan säilyttämiseen yms. Ja jos sulle 1-2e suolakilosta on liikaa niin en tiedä mitä sanoa.
Mitä, saako mustikoista jotenkin uutettua suolaa? Tuleeko siitä sinistä vai kirkasta/valkoista? Lasketaanko se mineraalisuolaksi vai miten se kategorisoidaan? Tämän vuoden mustikkasadosta tulee kuulemma hyvä, jos kerrankin sais lapsille ranskalaisten päälle tarjottua suolaa iänikusen majoneesi tilalle.