Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

21-vuotias ja kusin housuun

Vierailija
22.06.2016 |

Voiko tämä olla edes mahdollista!?

Oon 21-vuotias nainen, synnyttämätön, ei ylipainoa ja mulle kävi äsken todella oudosti... Oon vieläkin kauhistunut ja järkyttynyt asiasta.

Mulla on semmonen vaiva että mun virtsaputki supistelee liian helposti vaikka ei ois rakossa paljon pissaa ja se supistelee liian usein. Jos luottaisin kehooni, saisin jatkuvasti ravata kusella ja kun oon rampannu liian usein, se on tehnyt todella kipeää...

Viime aikoina kun olen tyhjentänyt rakon liian usein, niin tänään yritin kasvattaa sen kestävyyttä. Virtsaputki supisteli 4 kertaa ja sain pidätettyä, vaikka teki vaikeeta ja sit tuli kaikki pakolla ulos ... !!! Ei auttanut enää se vaikka yritti itselleen sanoa että pidätä. Kuset valu pitkin reisiä ja sitä ei tullu ees kauheesti, joten rakko ei ollu ees kauheen täynnä...

Mikä mulla on!? Miten tuun pärjäämään esim. töissä tämän vaivan kanssa, kerta ei voi luottaa omaan kehoon yhtään... :'(

Virtsa on haissu myös todella pahalle, ummehtuneelta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vaivaan lääkäriä av-raadin sijaan

Vierailija
2/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen vaivaan lääkäriä av-raadin sijaan

Lääkärissä käynyt, eivät ota vaivaa tosissaan. Sanovat vaan että mun pitää opetella elämään sairauteni kanssa ja jotkut ei ota ees tosissaan, että mulla vois olla tämmöstä mummojen vaivaa olemassa. Tästä heille maksetaan 5000e/kk palkkaa.

Virtsatulehdustestit tehty, ei tulehdusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut jotain lantionpohjalihastreeniä?

Vierailija
4/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtahepo kirjoitti:

En, kun en oikeen hyvin tunnista edes niitä lihaksia kehossani jotta osaisin treenata... enkä ymmärrä miten ne mun ikäisellä synnyttämättömällä naisella ois voinu mennä niin huonoon kuntoon että kusen alleni...

Vierailija
5/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon voisi auttaa virtsaaminen kahteen kertaan. Joskus sitä virtsaa jää pieni määrä virtsaputkeen ja se aiheuttaa tunnetta virtsahädästä ja karkailua. Virtsaat siis ensin normaalisti pönttöön, nouset sen jälkeen hetkeksi pöntöltä ja istahdat uudestaan alas ja tiristät loput lirut vielä ulos.

Vierailija
6/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon voisi auttaa virtsaaminen kahteen kertaan. Joskus sitä virtsaa jää pieni määrä virtsaputkeen ja se aiheuttaa tunnetta virtsahädästä ja karkailua. Virtsaat siis ensin normaalisti pönttöön, nouset sen jälkeen hetkeksi pöntöltä ja istahdat uudestaan alas ja tiristät loput lirut vielä ulos.

Kyllä rakko siis kunnolla tyhjenee, mutta sen supistelu oli tossa niin voimakasta ettei kyennyt pidättämään enää millään ja yksinkertaisesti tuli alle. Eli ne supistukset vaan voimistu, ensimmäinen tuli kaheksan aikaan illalla ja 20:40 sit niin voimakas et rakko petti...

Ihan hemmetin outoa !

Vierailija
7/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin supistukset? 😮

Vierailija
8/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt gynellä? Voi olla esim. munasarjakysta, joka painaa rakkoa. Rakko ärtyy ja rupeaa kramppaamaan.

Vierailija
9/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rakko siis kunnolla tyhjenee, mutta sen supistelu oli tossa niin voimakasta ettei kyennyt pidättämään enää millään ja yksinkertaisesti tuli alle. Eli ne supistukset vaan voimistu, ensimmäinen tuli kaheksan aikaan illalla ja 20:40 sit niin voimakas et rakko petti...

Ihan hemmetin outoa !

Voisikohan se vika olla sitten herkissä limakalvoissa? Jos kokeilisit ottaa päivittäin A-vitamiinia purkista? Myös D ja C voisi olla hyviä siihen lisäksi. Itselläni on ollut vähän samanlaista vaivaa ja hätäapuna siihen on tepsinyt 1000 mg C-vitamiini poreena, tarpeen vaatiessa useammankin kerran päivässä. Se tekee virtsan niin happamaksi, että bakteerit kuolevat. Ja sen jälkeen, kun aloitin ottamaan päivittäin A- ja D-vitamiinia, on oireet kadonneet melkein kokonaan. En tiedä onko se ollut sattuman kauppaa, mutta ei kai siitä haittaakaan ole, jos kokeilee.

Vierailija
10/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtahepo kirjoitti:

En, kun en oikeen hyvin tunnista edes niitä lihaksia kehossani jotta osaisin treenata... enkä ymmärrä miten ne mun ikäisellä synnyttämättömällä naisella ois voinu mennä niin huonoon kuntoon että kusen alleni...

Ne menee huonoon kuntoon jos niitä ei käytä.

Virtsaputki ei supistele, lihakset rakon ympärillä aiheuttaa tyhjentymisen. Jos virtaputkea ahdistaa, se on tukossa tms. vaiva on päinvastainen, eli pissaa ei tule.

Mitä itselle tulee mieleen:

- Kun käyt vessassa, varmista että rakko tyhjenee kunnolla. Painele vaikka alavatsalta.

- Opeta rakkosi. Käy vessassa tietyin väliajoin, tai viimeistään silloin kun alat tuntea että nyt on oikeasti hätä. Jos aluksi käyt usein, niin kasvata väliä PIKKUHILJAA. Jos virtsaa tulee kerralla vähän, niin tiedät että väliä pitäisi kasvattaa.

- Treenaa lantionpohjan lihaksia, ensimmäinen askel on opetella löytämään ne ja käyttämään niitä. Myös juoksu, kävely yms. liikuntamuodot on hyväksi.

Jos ei auta noi niin sitten itse menisin lääkäriin ja selostaisin mitä olen jo kokeillut vaivan parantamiseksi.

Suurin osa lääkäreistä ajattelee varmaan että sun vaiva johtuu siitä ettet osaa pissata, eikä halua kädestä pitäen sulle näyttää miten se tapahtuu. Sieltähän voi löytyä joku rakennevika, mutta ei lääkärin kannata heti sunkin turvallisuutesi takia leikata auki katsoakseen onko siellä jotain vikana, kun todennäköisyys sille on todella pieni. Kun teet voitavasi vaivan parantamiseksi itse, niin luonnollisesti lääkäri, joka näitä todennäköisyyksiä laskee, voikin uskoa että siellä voisi olla jotain muuta vikaa.

Vierailija
11/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtahepo kirjoitti:

Voisi olla ihan hyvä ratkaisu siinä tapauksessa opetella tunnistamaan ja treenatakin.

Vierailija
12/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu fysioterapiaan. Sieltä löytyy apua!

Vierailija
13/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hemmetin supistukset? 😮

Virtsaputki supistelee siis melkeen koko ajan silleen oudosti. Heti kun juo jotain, niin alkaa se kiusallinen supistelu..

Vierailija
14/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt gynellä? Voi olla esim. munasarjakysta, joka painaa rakkoa. Rakko ärtyy ja rupeaa kramppaamaan.

En oo, gynellä ois kyllä hyvä käydä.

Vierailija
15/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hemmetin outoa !

Voisikohan se vika olla sitten herkissä limakalvoissa? Jos kokeilisit ottaa päivittäin A-vitamiinia purkista? Myös D ja C voisi olla hyviä siihen lisäksi. Itselläni on ollut vähän samanlaista vaivaa ja hätäapuna siihen on tepsinyt 1000 mg C-vitamiini poreena, tarpeen vaatiessa useammankin kerran päivässä. Se tekee virtsan niin happamaksi, että bakteerit kuolevat. Ja sen jälkeen, kun aloitin ottamaan päivittäin A- ja D-vitamiinia, on oireet kadonneet melkein kokonaan. En tiedä onko se ollut sattuman kauppaa, mutta ei kai siitä haittaakaan ole, jos kokeilee.

Syön vitamiineja kyllä.

Vierailija
16/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliaktiivinen rakko, normissairaus johon on lääkkeet. Kipaise lekurissa.

17/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ OON YLI 30 JA PASKOIN UIMAHALLIN ALTAASEEN - TAHALLAAN

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
18/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virtahepo kirjoitti:

Ne menee huonoon kuntoon jos niitä ei käytä.

Virtsaputki ei supistele, lihakset rakon ympärillä aiheuttaa tyhjentymisen. Jos virtaputkea ahdistaa, se on tukossa tms. vaiva on päinvastainen, eli pissaa ei tule.

Mitä itselle tulee mieleen:

- Kun käyt vessassa, varmista että rakko tyhjenee kunnolla. Painele vaikka alavatsalta.

- Opeta rakkosi. Käy vessassa tietyin väliajoin, tai viimeistään silloin kun alat tuntea että nyt on oikeasti hätä. Jos aluksi käyt usein, niin kasvata väliä PIKKUHILJAA. Jos virtsaa tulee kerralla vähän, niin tiedät että väliä pitäisi kasvattaa.

- Treenaa lantionpohjan lihaksia, ensimmäinen askel on opetella löytämään ne ja käyttämään niitä. Myös juoksu, kävely yms. liikuntamuodot on hyväksi.

Jos ei auta noi niin sitten itse menisin lääkäriin ja selostaisin mitä olen jo kokeillut vaivan parantamiseksi.

Suurin osa lääkäreistä ajattelee varmaan että sun vaiva johtuu siitä ettet osaa pissata, eikä halua kädestä pitäen sulle näyttää miten se tapahtuu. Sieltähän voi löytyä joku rakennevika, mutta ei lääkärin kannata heti sunkin turvallisuutesi takia leikata auki katsoakseen onko siellä jotain vikana, kun todennäköisyys sille on todella pieni. Kun teet voitavasi vaivan parantamiseksi itse, niin luonnollisesti lääkäri, joka näitä todennäköisyyksiä laskee, voikin uskoa että siellä voisi olla jotain muuta vikaa.

En osaa kusta oikein vaikka oon aikuinen ihminen!? älä naurata..

Vierailija
19/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IISAKSONNI kirjoitti:

MÄ OON YLI 30 JA PASKOIN UIMAHALLIN ALTAASEEN - TAHALLAAN

-IISAK SONNI

Jaahas, sinuakin näkee taas. Täällä jo ihmeteltiin, että minne olet kadonnut.

Vierailija
20/33 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon erikoistuneita fysioterapeutteja on olemassa. Google kehiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi