Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koululaiset mökillä isovanhempien kanssa ja puhelimet takavarikoitu... mitä mieltä raati?

Vierailija
22.06.2016 |

Alakouluikäiset lapset ovat ensimmäistä kertaa ilman omia vanhempia isovanhempien mökillä useamman päivän. Sovimme ennen lähtöä lasten kanssa, että he laittavat iltaisin viestin, miten päivä on mennyt. Viestejä ei ole kuulunut, he eivät vastaa mun viesteihin, ja kun yritin soittaa, puhelimet ovat pois päältä. Kun soitin isovanhemmille, joilta myöskään ei ole tullut mitään viestiä, kävi ilmi, että lasten puhelimet on takavarikoitu. Voiko isovanhempi tehdä näin? Lähdenkö hakemaan lapset kotiin? Ei ole ensimmäinen kerta, kun isovanhemmat toimivat täysin omavaltaisesti ja kysymättä asioista mitään meiltä vanhemmilta etukäteen. Toisella lapsella on läääkitystä vaativa perussairaus, sen takia on tärkeää, että mökiltä on toimiva yhteys ja mahdollisuus soittaa apua. Mitä mieltä on av-raati?

Kommentit (262)

Vierailija
241/262 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitat isovanhemmille, että lapsille puhelimet tai haet lapset pois.

Huvittavaa tässä keskustelussa on että syylliset ovat isovanhemmat. Mutta kukaan ei ole kysynyt, miksi puhelimet ovat takavarikoitu? Jopa minä äitinä olen takavarikoinut muksujen kännyköitä tietyistä syistä. Yksi syy on, kun minulla menee hermot kokoaikaiseen kännykällä olemiseen. Jos varoitusta ei ymmärretä, niin sitten takavarikoin kännykän. Kyllä mummollakin on oikeus ottaa kännykät pois jos heistä lapset ovat liiaksi kännyllä.

Vierailija
242/262 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankkaajalla on iso ymmärtämisen ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/262 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vastaajista missaa pointin.

Mökkivierailun ehtona oli ollut se, että lapset ovat tavoitettavissa puhelimitse, mutta isovanhemmat olivat silti takavarikoineet puhelimet moneksi päiväksi. Jos isovanhemmat olivat aiheesta eri mieltä, se olisi pitänyt kertoa jo silloin kun mökkivierailusta sovittiin ja kertoa että puhelimet otetaan lapsilta mökille saavuttaessa pois. Ap olisi silloin voinut päättää haluaako päästää lapset mökille ilman että voi olla heihin yhteydessä.

Sillä pitäisikö lapsilla olla puhelimet mukanaan vai ei, ei ole mitään tekemistä sen kanssa että vanhemmille on valehdeltu päin naamaa ja rikottu yhteisesti sovittuja ehtoja.

Jos ap haluaa lastenhoitajan, niin sitten on parempi palkata sellainen kotiin. Mummola on vierailupaikka. Ei sinne mennä vaatimuslistan kera.

Anna lasten nauttia mummolasta.

Jos ap:n vaatimukset ovat isovanhempien mielestä olleet kohtuuttomia, oikeuttaako se valehtelun?

Vierailija
244/262 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihe vapaalta oppii paljon uutta. Eli mummona minun ei pidä kuunnella miniän neuvoja lastenhoidosta. Takavarikoin puhelimet ja en anna pitää äitiinsä mitään yhteyttä. Muutenkin voin jättää kaikki sairaudet hoitamatta höpöjuttuina. Muka koira-allergia. Ei sitä ennenkään koiria varottu. Jos nyt vähän silmät turposi ja henki vinkui, niin kylmään veteen isäkin minut nakkasi uimaan, että rauhoitun ja en panikoi. Ja tukkapöllyä tuli, kun meinasin hukkua. Pärjättiin sitä ennenkin näillä konsteilla. Tyhjää miniä vain yrittää anoppiaan pompottaa. Jos ei kelpaa hoitopaikka, hoitakoot itse kakaransa. Talossa talon tavoilla ja minun tyköä ei kakarat vingu joka päivä äidilleen, mitä täällä tapahtuu.

Mistä tässä tarinassa tuli selville se, että lapsilla olisi ollut joku hätä? Sinun ei kyllä noilla tulkitsemistaidoilla tosiaan kannata ollenkaan sooloilla. Parempi, että soitat ihan joka aterialla miniälle ja tarkistat joka ikisen yksityiskohdan kolmesti. Niin erikoisesti tätä keskustelua luit.

Oliko miniällä hätä? Vaikutat anopilta, joka polkee miniää, eikä ymmärrä että äidillä voi olla hätä lapsistaan. Taitaa olla outo tunne sulle.

Miniällä saattoi olla hätä, se on ikävää. Mutta se ei tarkoita, etteikö lapsista olisi huolehdittu. Mutta älä pelkää, en ole kenenkään anoppi, olen miniä. Meillä anoppi on täysjärkinen ja luotettava henkilö, joten minun yhteydenpitotarpeeni ei ole ykkösasia hänen ja lasten lomalla. Itsekään en lomalla päivystä kännykkää, anopinkin tiedän ilmoittavan, jos jotain tärkeää sattuu. Ja lasten ottavan yhteyttä, jos haluavat. Minä vanhempana ymmärrän, että provosoin lasten koti-ikävää soittelemalla perään jatkuvasti. 

Ap ei koskaan tainnut vastata siihen, oliko lasten isä yhtä hädissään. Olivatko lapset pyytäneet, että saisivat soittaa kotiin? Minkä ikäisiä he edes ovat?

Ap kirjoitteli tuolla välillä monikossakin, eli varmaan tarkoitti viime talven lumiukkoa. Lapset tyrkyttivät väkisin isovanhemmille puhelimiaan, koska he katselivat mieluummin ruohon kasvua.. Lapset olivat 1 ja 2-vuotiaat, osasivat jo käyttää puhelinta ja whatsuppia. Lue ketju!

Vierailija
245/262 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin ärsyttää ,kun lapset saavat pelata yökaudet.  Meilläkin oli pojan uusio perheen vaimon lapset yötä ja tytär kertoi ,että valvoi kahteen asti yöllä, siis  käytti älypuhelnta oli netissä- Nukkui seuraavana päivänä kello kahteen, ehken kannattais valvoa touhuja siis vanhempien?

Vierailija
246/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok jos vanhemmat rajoittavat kännykänkäyttöä kotona, mutta että muualta eivät saisi pitää vanhempiinsa sitten vapaasti yhteyttä??

Hakisin pois. Sulla on oikeus olla yhteydessä lapsiis sillon ku haluat.

Lapset nyt kuitenkin ovat isovanhemmillaan, eivät minkään rikollisen käsissä. Lapset saa varmaan puhelimeen isovanhempien kännykän kautta jos tarve niin vaatii. Ei se alakouluikäinen lapsi siihen kuole, jos on muutaman päivän ilman kännykkää, kun mummon kännykkä kuitenkin toimii. Mitenkähän sitä ennen pärjättiin  siellä mökillä, kun ei kellään ollut siellä puhelinta. Ja siitä ajasta ei ole kauan.

Vierailija
247/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus pärjättiin lankapuhelimella, eikä mökeillä ollut puhelinta ollenkaan, ei edes naapurissa. Ap voi soittaa illalla isovanhemmille ja kysyä, onko kaikki kunnossa. Kun ilta illan perään kaikki on kunnossa, voi joku ilta jätää soittamatta. Ei pienet lapset tarvitse lomalla kännykkää, kun on kesä ja ulkona saa tehdä ja seikkailla. Miksi antaa kännyköitä mukaan, kun aikuisilla on?

Voisiko joskus lukea kunnolla, ennen kuin vastaa. Isovanhempia ei saatu kiinni puhelimella, vaan heidän voinnistaan tiedettiin vasta, kun ap sai naapurin puhelimella kiinni, joka kävi katsomassa tilannetta.

Voisitko itse lukea aloituksen? Siinä selvästi sanotaan,että AP sai kyllä isovanhemmat puhelimen päähän, mutta isovanhemmat eivät itse olleet  viestitelleet mitään. Ei aloituksessa puhuta vielä mitään naapureista joten AP lisäilee isovanhemmille vikoja kun aloituksessa ei niitä tarpeeksi ollut. Ap jäi kiinni. Selvästi keksitty juttu. Mutte ei siinä mitään, ihan viihdyttävää juttua.

Vierailija
248/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee suomalaista lapsista ja nuorista niin avuttomia ja erityisiä, jos he ovat aikuisten seurassa, että vanhempien on saatava olla puhelinyhteydessä 24/7 tai vanhemmat vaativat lapselleen puhelin ja internetin käyttöä 24/7.

Minulle ei tule mieleen ainuttakaan muuta maata kuin Suomi, tämän aloituksen perusteella. Tietävätkö AV-mammat?

Ja monet mammat yrittävät olla niin kansainvälisiä, että, jopa suomalainen nimi ei kelpaa lapselle, vaan pitää olla niin kansainvälinen, vaikka vanhempien esimerkit ja kasvatusvaatimukset ovat kaukana kansainvälisistä normeista.

Ei ihme, jos suomalaisilta lapsilta puuttuvat kansainväliset käytöstavat ja hienotunteisuus, kun sosiaalliset taidot puuttuvat ja lapsi ja nuori on kännykkäruudussa 24/7 vanhempien salliessa sen, eikä edes isovanhemmat saisi omassa kodissaan pitää mitään sääntöjä, kun AV-mamma jo haukkuu somessa.

Vierailija
249/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin ärsyttää ,kun lapset saavat pelata yökaudet.  Meilläkin oli pojan uusio perheen vaimon lapset yötä ja tytär kertoi ,että valvoi kahteen asti yöllä, siis  käytti älypuhelnta oli netissä- Nukkui seuraavana päivänä kello kahteen, ehken kannattais valvoa touhuja siis vanhempien?

Eikä tuo ole pelkästään lasten ja nuorten ongelma, vaan yhä enemmän myös lasten vanhempien, sillä nykyään esim. lasten huostaanotossa ja perheen avuntarpeen taustalla on vanhempien netti- ja peliriippuvuus, kun aikaa ei ole muuhun ja kotityöt jää tekemättä - eikä ole aikaa laittaa ruokaa, siivota, pestä pyykkiä, kun netti ja pelit vievät kaiken vapaa-ajan, jopa työelämässä salaa roikutaan netissä.

Vierailija
250/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomesin eilen ja tänään, että palstalla pyörii lapsiketjuissa tyyppejä, jotka eivät lapsille soisi muutakuin kiviä leluiksi ja muuten istutaan hiljaa kun äiti käskee. Hirviömutsit ovat päässet juhannusvapaalle, Alkon kautta tänään ja illalla ei saa miehetkään muutakuin istua hiljaa, kun hirviömutsilla on natsiasiaa..

Vierailija
251/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yhtään AV-mammoja huolestuta, kun oma lapsi voi olla se seuraava joka putoaa yhteiskunnan kelkasta, kun opiskelu ja työ ei kiinnosta tai siihen ei ole edes edellytyksiä, vähäisten yöunien, hyvinvoinnin ja sosiaalisentaitojen puutteen vuoksi, kun nuori viettää kaiken mahdollisen ajan neljän seinän sisällä, joko löhöen tai tuolilla istuen ja ainoa sisältö elämässä on kännykkä ja some.

Vierailija
252/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa lukee:..."kun soitin isovanhemmille, joilta ei myöskään ollut tullut minkäänlaista viestiä, kävi ilmi, että lasten puhelimet oli takavarikoitu". Ei siis mitään naapurille soitto höpinoitä tässä kohtaa.  Miten ne nyt sitten onkin isovanhemmat saatu kiinni vasta naapurille soittamalla?  AP:n on pitänyt saada lisää draamaa, kun huomasi,että pelkkä lasten puhelimien takavarikointi ei ole paha, kun isovanhemmat kuitenkin saa kiinni , joten siis pitää lisätä,että isovanhempiakaan ei saa kiinni, vaan vasta mökkinaapurin:D Täytyy vaan AP:n olla tyytyväinen,ettei mökkinaapurikin pitänyt puhelintaan kiinni ja keskittynyt keskikesänjuhlaan ;)

Vierailija
253/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomesin eilen ja tänään, että palstalla pyörii lapsiketjuissa tyyppejä, jotka eivät lapsille soisi muutakuin kiviä leluiksi ja muuten istutaan hiljaa kun äiti käskee. Hirviömutsit ovat päässet juhannusvapaalle, Alkon kautta tänään ja illalla ei saa miehetkään muutakuin istua hiljaa, kun hirviömutsilla on natsiasiaa..

Tilastot ja yhteiskunnan avun tarve kertoo karua kieltä suomalaisten lasten ja nuorten hyvinvoinista. Koskaan aikaisemmin Suomen historiassa, ei ole ollut mielenterv.palveluille kysyntää kuin tänä päivänä ja vuosi vuodelta yhä enemmän nuoret syrjäytyvät elämästä ja mielenterv.ongelmien vuoksi jäädään yhä nuorempana työkyvyttömyyseläkkeelle, sanoi lastenhuostaanotot ja perheen avun tarve. Googlaa muutama tilasto

Vierailija
254/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yhtään AV-mammoja huolestuta, kun oma lapsi voi olla se seuraava joka putoaa yhteiskunnan kelkasta, kun opiskelu ja työ ei kiinnosta tai siihen ei ole edes edellytyksiä, vähäisten yöunien, hyvinvoinnin ja sosiaalisentaitojen puutteen vuoksi, kun nuori viettää kaiken mahdollisen ajan neljän seinän sisällä, joko löhöen tai tuolilla istuen ja ainoa sisältö elämässä on kännykkä ja some.

Aloita uusi ketju tuosta aiheesta. Ei liity tämän ketjun ap:n tapaukseen. Ap.n tapauksessa oli kyhe oli lähinnä isovanhemmista, jotka eivät välitä sovituista asioista ja sairausta kantavasta lapsesta, josta äidillä oli iso huoli, saamatta yhteyttä lapsiinsa.

Vierailija
255/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastot ja yhteiskunnan avun tarve kertoo karua kieltä suomalaisten lasten ja nuorten hyvinvoinista. Koskaan aikaisemmin Suomen historiassa, ei ole ollut mielenterv.palveluille kysyntää kuin tänä päivänä ja vuosi vuodelta yhä enemmän nuoret syrjäytyvät elämästä ja mielenterv.ongelmien vuoksi jäädään yhä nuorempana työkyvyttömyyseläkkeelle, sanoi lastenhuostaanotot ja perheen avun tarve. Googlaa muutama tilasto

Ja täältä palstalta voi lukea, mitä niiden ongelmakasvattajien päässä liikkuu. Siellä on minä-minä-moodi jatkuvasti päällä, joka hakee täältä vain itselleen lisää minä-minää. Ongelmiin kelpaa vain yksi ratkaisuehdotus, ja se on kun toinen ongelmakasvattaja neuvoo että älä anna lapselle ruokaa, kännykkä ja tietokone pois, vedä ympäri korvia yms. väkivaltaista. Keskustelu on näiltä vanhemmilta lapsen haukkumista, uhkailua, vähättelyä, kiristämistä. Peiliin pitäisi katsoa, mutta kun ollaan niin tyhmiä ettei sitäkään ymmärretä. Lapsi voi pahoin, sitäkään ei nähdä, vaan lisätään löylyä ja tullaan palstalle jälkilöylyille muiden löylyttäjien silittelemäksi. Niin nähty.

Vierailija
256/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja täältä palstalta voi lukea, mitä niiden ongelmakasvattajien päässä liikkuu. Siellä on minä-minä-moodi jatkuvasti päällä, joka hakee täältä vain itselleen lisää minä-minää. Ongelmiin kelpaa vain yksi ratkaisuehdotus, ja se on kun toinen ongelmakasvattaja neuvoo että älä anna lapselle ruokaa, kännykkä ja tietokone pois, vedä ympäri korvia yms. väkivaltaista. Keskustelu on näiltä vanhemmilta lapsen haukkumista, uhkailua, vähättelyä, kiristämistä. Peiliin pitäisi katsoa, mutta kun ollaan niin tyhmiä ettei sitäkään ymmärretä. Lapsi voi pahoin, sitäkään ei nähdä, vaan lisätään löylyä ja tullaan palstalle jälkilöylyille muiden löylyttäjien silittelemäksi. Niin nähty.

No voi, voi, miten muuten kuvittelet nuorten selviävän muualla Euroopassa, siellähän lapset menevät n. 10-14v

kouluun sisäoppilaitokseen ja ovat kotona vain viikonloput. Ja sinne nuoret haluavat vielä vapaaehtoisesti. Mahtaisi olla suomalaiselle peräkammarin tytölle tai pojalle kova pala, kun itsemääräämusoikeutta rajoitetaan.

Vierailija
257/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi, voi, miten muuten kuvittelet nuorten selviävän muualla Euroopassa, siellähän lapset menevät n. 10-14v

kouluun sisäoppilaitokseen ja ovat kotona vain viikonloput. Ja sinne nuoret haluavat vielä vapaaehtoisesti. Mahtaisi olla suomalaiselle peräkammarin tytölle tai pojalle kova pala, kun itsemääräämusoikeutta rajoitetaan.

Oikein hyvä esimerkki ongelmakasvattajan asenteesta. Kas kun et vertaa, miten lapset selviävät prostituutiosta. Ongelmakasvattaja väistää aiheen, siirtämällä syyllisyyden.

Vierailija
258/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin lapset haluaa toista kertaa isovanhemmille!

Kohtuus kaikessa!

Vierailija
259/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi sulle juntti, että Suomessakin on sisäoppilaitoksia.

Vierailija
260/262 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempien arvot ja kokemukset eivät aina ole siirtämisen arvoisia. Seuraamme miehen kanssa molempien vanhempien tekemisiä, toisilla on aina asiat jämptisti hoidettu ja toiset kulkevat ongelmasta ongelmaan, kun pitää päästä helpolla ja heillä on kaikki oikeudet mihin vaan jne. Suomessa on varmaan paljon isovanhempia joille lapsia ei voi uskoa ilman varuillaoloa (allergioiden vähättely, alkoholi, elämänhallinnan puute jne.). Jos sinun lapsillasi on hyvät isovanhemmat joiden arvot ok, ei se tarkoita että muilla näin olisi.