Mihin blenderiä tarvitaan?
16-vuotias tyttö haluaisi, että meille ostettaisiin blenderi. Meillä on jo täysin toimivat sauvasekoitin, sähkövatkain ja yleiskone, jolla saa aikaan esim pientä vihannessilppua. Kertokaa mulle, mitä sellaista blenderillä voi tehdä, mikä ei esim. sauvasekoittimella onnistu? Vai onko tää blenderi nyt näitä bloggaajilta matkittuja muotijuttuja?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Tosi kätevä smoothien tekoon.
Smoothieta tyttökin sillä haluaisi tehdä, mutta yhtä näppärästihän se käy sauvasekoittimellakin? Vai onko smoothie jotenkin oleellisesti erilainen kuin vaikka banaanipirtelö?
Mä oon yksinhuoltaja ja liikaa rahaa ei ole, vaikka töissä käynkin. Voin sen blenderin ostaa vaikka tytölle synttärilahjaksi, mutta en oikein ymmärrä mihin sitä tarvitaan, kun on sauvasekoitinkin, joka ei edes vie pöytätilaa keittiöstä.
Kyllä mielestäni blenderillä saa sileämpää smoothieta kuin sauvasekoittimella, ainakin jos käyttää yrttejä ja salaatteja ja jääpaloja smoothien osana hedelmien ja vihannesten lisäksi. Voi olla että ei ole suurta eroa, mutta itse tykkään tehdä blenderillä. Niitä on nykyään sellaisia hyvinkin edullisia pienempiä, mustaakseni blender to go nimisiä.
Ilmaisella Blenderillä on helppo opetella 3D-mallinnusta kotona, ja sillä voi näppärästi laatia hahmoja ja animaatioita itse koodattuihin peleihin.
Et sä sauvasekottimella pistä esim. jäisiä hedelmäpaloja smoothieksi. Tai lehtikaalia, sitruunaa tai appelsiinia, kurkkua... Sauvasekottimella voi tehdä jotain marja-jugurtti-smoothieta, mutta siihenpä se jää.
Kunnon blenderillä saa tasaista smoothieta ja myös jääpalat ja esim. jäiset mansikat menevät hienoksi, sorbettimaiseksi murskaksi. Ei onnistu sauvasekoittimella. Joku Bamix pääsee aika lähelle, muuten ei voi puhua samana päivänä... eli todellakin kannattaa hankkia.
🇺🇦🇮🇱
Meinasin tulla vastaamaan margaritoihin mutta sitten luin aloituksen.
Koitapa mössätä sauvasekottimella tai sähkövatkaimella esim. raakoja porkkanoita.
Meillä tehdään smoothiet sauvasekoittimella. Niitä on erilaisia, tehokkaalla tulee ihan hyvä
juoma ja sen peseminenkin on helpompaa kuin blenderin. Olen kanssasi samaa mieltä.
Muistelen että blenderiksi kutsutaan semmoista tonninkin massaa kerralla sotkevaa isoa teollisuussekoitinta. Harva sellaista asuntoonsa haluaa ja vielä harvemmalle tuollainen mahtuu keittiöön saati että sillä olisi käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehdään smoothiet sauvasekoittimella. Niitä on erilaisia, tehokkaalla tulee ihan hyvä
juoma ja sen peseminenkin on helpompaa kuin blenderin.
Minkä merkkisellä menee mössöksi raa'at kasvikset, jäiset marjat ja jääpalat? Ostan kans sellaisen jos löytyy.
Blenderillä voi tehdä kaikenlaisia kolmiulotteisia animaatioita ja renderöintejä ainakin.
Meillä taitaa olla sitten aika tehokas sauvasekoitin, kun sörssää sileäksi jäiset mansikat ja muutkin marjat. Jääpaloihin tuo tuskin pystyy tai keittämättömiin porkkanoihin mutta ei ole vielä tähän päivään mennessä tullut eteen tilannetta, jossa pitäisi kovia porkkanoita soseuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juoma ja sen peseminenkin on helpompaa kuin blenderin.Minkä merkkisellä menee mössöksi raa'at kasvikset, jäiset marjat ja jääpalat? Ostan kans sellaisen jos löytyy.
Bamixilla onistuu, mutta silloin murskattavien palojen täytyy olla tosi pieniä, etteivät "karkaa" terien alta. Esim. kokonaiset jääpalat eivät toimi tässä.
🇺🇦🇮🇱
Prototyyppi kirjoitti:
Meillä taitaa olla sitten aika tehokas sauvasekotin, kun sörssää sileäksi jäiset mansikat ja muutkin marjat. Jääpaloihin tuo tuskin pystyy tai keittämättömiin porkkanoihin mutta ei ole vielä tähän päivään mennessä tullut eteen tilannetta, jossa pitäisi kovia porkkanoita soseuttaa.
Minulla tulee sellaisia tilanteita aina, kun haluan tehdä kasvissmoothieta nimenomaan raaoista kasviksista, eli hyvin usein. En todellakaan ala keittää ja jäähdyttää porkkanoita aina kun haluan niitä smoothieeni.
Prototyyppi kirjoitti:
Meillä taitaa olla sitten aika tehokas sauvasekoitin, kun sörssää sileäksi jäiset mansikat ja muutkin marjat. Jääpaloihin tuo tuskin pystyy tai keittämättömiin porkkanoihin mutta ei ole vielä tähän päivään mennessä tullut eteen tilannetta, jossa pitäisi kovia porkkanoita soseuttaa.
Sauvasekoitin on mulla riittänyt kaikkeen.
Anna tehdä sillä, ja jos menee rikki niin osta sitten. Ssekoitin ei yleensä kestä yhtämittaista käyttöö pitkään.
Omat jääsmoothiet ollu liiankin kylmiä, ottaa otsaan, ja tosi kipee :D
Nestettä sopivasti joukkoon, tuoremehua, omenamehua niin hienosti menee.
Jotkut jääkalikka porkkanat vois antaa sulaa hetken.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Meillä taitaa olla sitten aika tehokas sauvasekotin, kun sörssää sileäksi jäiset mansikat ja muutkin marjat. Jääpaloihin tuo tuskin pystyy tai keittämättömiin porkkanoihin mutta ei ole vielä tähän päivään mennessä tullut eteen tilannetta, jossa pitäisi kovia porkkanoita soseuttaa.
Minulla tulee sellaisia tilanteita aina, kun haluan tehdä kasvissmoothieta nimenomaan raaoista kasviksista, eli hyvin usein. En todellakaan ala keittää ja jäähdyttää porkkanoita aina kun haluan niitä smoothieeni.
Jaa. No mä syön porkkanat sellaisenaan kuorittuina. Helpompaa ja nopeampaa. Mutta jos tosiaan tykkää tehdä noita raakajuures-smoothieita, toki silloin tarvitsee järeämmän koneen siihen hommaan.
Ei kai blenderit ole kalliita. Kyllä kai semmosen ostaa jo jostain viikkorahoistaan.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Jaa. No mä syön porkkanat sellaisenaan kuorittuina. Helpompaa ja nopeampaa. Mutta jos tosiaan tykkää tehdä noita raakajuures-smoothieita, toki silloin tarvitsee järeämmän koneen siihen hommaan.
Smoothiet on oikeasti aika käteviä. Jos nyt ajatellaan että muuten tulee silloin tällöin ehkä kuorittua porkkana ja syötyä se iltasella, niin yhteen smoothiehen saa helposti upotettua esim. pari kourallista lehtikaalia, kokonaisen sitruunan, puolikkaan kurkun, päärynän, omenan, avokadon, tähän nestettä niin tosta tulee ehkä semmonen kolme lasillista ja siinä on vaikka mitä. Kasviksia tulee syötyä huomattavasti enemmän kun ottaa vihersmoothiet mukaan.
Tosi kätevä smoothien tekoon.