Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako salille lähtiä, vaikka väsyttääkin?

21.06.2016 |

Takana kaksi huonosti ja liian vähän nukuttuja yöunia, mutta haluisin silti lähtä... Toisaalta mietityttää, onko väsyneenä kannattavaa treenata. Neljältä ois lähtö.

Kannattaako salille lähtiä, vaikka väsyttääkin?

Vaihtoehdot

Kommentit (10)

1/10 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän väsymyksen laadusta. Itsellä jos on vain sellainen vähän vetämätön ja laiska olo, niin yleensä lähden, koska loppujen lopuksi se urheilu ainakin minua piristää. Jos taas olen ihan kuolemanväsynyt, nukkunut todella huonosti ja siihen päälle vielä hirveä väsykiukku, niin ee tuu mittää - ei jaksa tehdä mitään ja sitten vituttaa vielä enemmän kun se kolmen kilon käsipainokin on Mount Everestin painoinen, vaikka ei-väsyneenä niin kevyitä painoja ei edes missään tarvitse.

Vierailija
2/10 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yleensä silloin jos laiskottaa, koska treenatessa herää ekojen sarjojen jälkeen. Mulla oli eilen tällänen laiskapäivä, mutta alotin treenaamisen. Pari huonosti nukuttua yötä muuttaa kuitenkin tätä asiaa. Kehossasi on varmaan aika paljon stressihormonia jo valmiiksi. Ehkä söisin todella paljon 2h ennen treeniä ja vetäisin kevyen treenin, toisaalta se on aika turhaa jos kehossa ei ole draivia. Pidä taukopäivä mielummin.

Vierailija
4/10 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs töihin?

Olin jo tänään töissä.

Nukahdin vartiksi puhelin kourassa, joten päätin, että teen kotireenin :P Oon ennenki mennyt univajeessa treenaamaan (kerran lenkkeilin 24h valvomisen jälkeen), jonka jälkeen olo piristyi mut sit tuli semmone totaalinen väsähdys :'D huomenna sitten.

Vierailija
5/10 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo pari kuppia vahvaa kahvia ennen treeniä.

Vierailija
6/10 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä rääkkäämisestä ei seuraa mitään hyvää. Kyllä treenin kuuluu tuntua hyvältä, silloinkin, kun sitä ihan tosissaan tehdään. Laiskotus on eri asia kuin väsymys, joka on elimistön suojaustila.

Vierailija
7/10 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin tänään salille, vaikka takana on stressin takia huonosti nukuttuja öitä. Teen kevyemmän treenin ja keskityn aika paljon venyttelyyn. Saan näin sekeän rytmin päivään, mikä helpottaa oloani.

Vierailija
8/10 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata koska pystyt tekemään vain puoliteholla.

Vierailija
9/10 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata koska pystyt tekemään vain puoliteholla.

Eikö puolitehokin ole parempi kuin ei mitään?

Oma väsymys pitää tuntea ja tietää. Onko kyse vain henkisestä väsymyksestä, laiskuudesta, unen puutteesta vai esim. sairaudesta tai ylirasituksesta johtuvaa.

Näiden kahden jälkimmäisen kohdalla suosittelen lepoa. Muissa tapauksissa treeni voi piristää. Joskus myös kannattaa tehdä treeni vaikka juuri puoliteholla. Itsensä kuunteleminen on tärkeintä.

Vierailija
10/10 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä salin sijaan aerobinen treeni parempi? Kävely- tai juoksulenkki tai joogaamista kotona. Salitreenistä ei ainakaan itsellä tule mitään jos on yhtään väsyneempi olo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä