Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten saan tukkaani kuohkeutta kun se menee päätä pitkin?

Vierailija
21.06.2016 |

Nuorempana mulla oli tukka hyvin. Oli permanentti tehty osittain ja hiukset olivat kivasti laineilla ja etutukka koholla(permiksen takia).
Tunnen itseni rumaksi ja vanhaksi kun mulla on vanhanpiian kampaus!
Saanko tukkaa leikkaamalla kohotuksen?
Kampaajalle en voi mennä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ajatellutkaan että päätä pitkin menevä tukka vois olla vaikea. Eikö sen nyt saa tottelemaan helpostikin?

Oma tukkani on iankaikkinen pörrö, ja aina ollut. Hapsutukka haasottaa joka suuntaan ja hiukset on vielä semmosta melkein-rautalankaa. Olen sitten vaan valinnut hyväksyä asian, olen siis pörrökampauksinen tai siili...

Vierailija
22/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko pienet hiuslisäkkeet jotka piilottaisin hiusten alle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rasvoittuva hiusjuuri. Käytän kampaamon shampoita. Ei ole tukka päätä pitkin. Pesen joka toinen päivä.

Vierailija
24/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se etten voi mennä vuosiin kampaajalle ja nyt pitäis leikkiä olevansa kampaaja.

Ap

Vierailija
25/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keinot on muotovaahto + papiljotit, ja sitten vielä tupeerausta ja hiuslakkaa tyviin.

Vierailija
26/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksiin muotovaahtoa suihkun jälkeen ja föönaa hiukset alaspäin. Hiuslakkaa päälle (ja tarvittaessa hiukan tupeerausta tyveen).

Vierailija
27/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi palashampoon käyttö, karhentaa ja tuuheuttaa hiuksia. Esimerkiksi suomalaisella Flow kosmetiikalla on hyviä :) voi vaatia kymmenisen pesua että hiukset tottuu, mutta on vaivan arvoista!

Vierailija
28/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiuksiin muotovaahtoa suihkun jälkeen ja föönaa hiukset alaspäin. Hiuslakkaa päälle (ja tarvittaessa hiukan tupeerausta tyveen).

Joo, kiitos. Noinhan minä tein nuorempana.

Oon vaan unohtanut.

Vierailija
29/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut jo periksi, tukka on kuin Ari Koivusella (paitsi 2x ohuempi) ja sellaisena se pysyy :(

Vierailija
30/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta auttaisko jos päällihiuksia leikkaan varovasti niin että tulisi sitä hiustenkohotusta plus muotovaahdot ym?

Vierailija
31/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi palashampoon käyttö, karhentaa ja tuuheuttaa hiuksia. Esimerkiksi suomalaisella Flow kosmetiikalla on hyviä :) voi vaatia kymmenisen pesua että hiukset tottuu, mutta on vaivan arvoista!

Minullakin on saippua nyt pesuaineena, semmoinen oliiviöljysaippua. Meni jonkun aikaa, että sitä oppi käyttämään ja aluksi tuntui, ettei hiuksista tule puhtaat, mutta nyt muutaman kuukauden jälkeen hiukset ovat ihanat, jopa tämmöisiksi ohuiksi hiuksiksi. En aio enää värjäyttää tai ottaa muitakaan käsittelyjä. 

Vierailija
32/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä leikkaus ja/tai kevyt permanentti (ei käkkäräkiharoita vaan tuuheuttava).

Mitkään mömmöt ja mönjät ei auta.

Vierailija
33/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi mennä vuosiin kampaajalle?

Vierailija
34/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen repinyt hiuksia.

Vierailija
35/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään noista aiemmin mainituista keinoista (kuivashampoot, tupeeraus, ym) ei mulla auta jos alla ei ole kunnon föönausta. Mulla on pitkähköt ohuet, piikkisuorat ja ylisileät hiukset. Laitan kosteiden hiusten tyveen kampausnestettä tai muotovaahtoa ja föönaan tehokkaalla kuivaajalla metallisisuksisen pyöröharjan kanssa. Suosikkikampausnesteeni on Tigin Queen for a Day, mutta marketista löytyy myös oikein hyviä vaihtoehtoja. Kuivaa tukkaa joskus tupeeraan tyvestä, yleensä kuitenkin riittää että laitan suolasuihketta tai kuivashampoota, joskus molempia.

Moni sileähiuksinen antaa hiusten kuivua itsestään ja sen jälkeen sen tukka pitäisi saada näyttämään tuuhealta. Ei se ihan niin toimi, hius kannattaa muotoilla kosteasta kuivaksi nostamalla hiusosioita pyöröharjalla ylös päänahasta. Hiusta on tosi vaikea saada muotoiltu kuivana. Esim. suoristaminen raudalla on helpompaa kun hiukset ensin föönaa suoraksi harjan avulla.

Kerroksittain leikkaaminen toimii monella, mutta itselläni on ainakin niin itsepintaisesti suora hiuslaatu ettei se mihinkään kohoaa vaikka hius olisi alle viiden sentin mittainen. Saa vain latvan näyttämään tosi onnettoman ohuelti. Toimii tukassa, jossa on edes aavistus laiteta tai jos hiuksia on paljon.

T. Innokkaasti omia ja kavereiden hiuksia laittaa ja leikkaava

Vierailija
36/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen repinyt hiuksia.

Häh? Mitä ihmettä? Voisin veikata, et kampaajalta saisit apua kuitenkin. Turha hävetä mitään, jos tukka on jo siinä kunnossa, ettei kehtaa kuin pipo päässä kulkea.

Vierailija
37/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen repinyt hiuksia.

Häh? Mitä ihmettä? Voisin veikata, et kampaajalta saisit apua kuitenkin. Turha hävetä mitään, jos tukka on jo siinä kunnossa, ettei kehtaa kuin pipo päässä kulkea.

En tarvitse pipoa. Vedän hiuksia hiukan sivulle päin. Stressi.

Vierailija
38/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ohuet hiukset ja ilman laittamista täysin littanat lurut. Saan omat hiukseni tuuheiksi pitämällä hiukset puolipitkinä ( hartiamitta) ja käytän muotoiluun muotovaahtoa/kampausnestettä sehkä tarrapapiljotteja. Biozellin structurizing spray on todella hyvä ohuen tukann tuuheuttamiseen, sitä käytän kampauksen viimeistelyyn hiuslakan kanssa. Hiukset pesen linna- hampoolla. Näillä keinoilla saan hiuksistani oikean leijonanharjan, ei ikinä uskoisi millainen tukkani on naturellina.

Vierailija
39/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun hiuksista saa tosi leijonanharjan jos nyt ois 80-luku. Permanentti, leikkaus, föönaus.

Ap.

Vierailija
40/45 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jostain kampaajalta saa kuulemma sellaista suolasuihketta, on parempaa kuin kuivashampoo. Itse pesen hiukset no poo -"menetelmällä", eli ruokasoodalla. Se kuivattaa sopivasti niin ei valu ainakaan heti pesun jälkeen hiukset ihan päätä pitkin. Jos et voi mennä kampaajalle (rahasyistä?), voisiko joku tehdä sinulle kotona kaupan permanenttiaineilla tyvikohotuksen? Tyvikohotushan on permanentti, jonka tarkoitus on vain nostaa hiuksia ylemmäs päänahasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi