miten saan tukkaani kuohkeutta kun se menee päätä pitkin?
Nuorempana mulla oli tukka hyvin. Oli permanentti tehty osittain ja hiukset olivat kivasti laineilla ja etutukka koholla(permiksen takia).
Tunnen itseni rumaksi ja vanhaksi kun mulla on vanhanpiian kampaus!
Saanko tukkaa leikkaamalla kohotuksen?
Kampaajalle en voi mennä.
Kommentit (45)
Hellävarainen blondaus (karheuttaa, joten illuusio tuuheudesta), oikeat shampoot ja hoitoaineet, tupeeraus
Kuivashampoolla, esim. Batiste-merkkiset ovat hyviä, Sokos Emotionista ainakin löytyy.
Mun hiukset on siis tasapitkät ja raskaat.
Ja kun kampaus on sellainen "vanhapiikaopettajatar"-look.
Rullat ja muotovaahto?
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän tyvikohottajaa eli rautaa, jolla saa tyveen tositiukan kreppikiharan. Päällyhiukset toki jätetään käsittelemättä. Mutta eipä oo alimmat hiukset enää päänmyötäiset, vasn ilmavat.
Joo, tuo toimii. Tosin itse jouduin lopettamaan käytön, koska päänahka kuivui.
Vierailija kirjoitti:
Kuivashampoolla, esim. Batiste-merkkiset ovat hyviä, Sokos Emotionista ainakin löytyy.
Tuuheuttako?
Nioxin shampoo/hoitis/hoitis -sarja tekee minulle paksut ja ilmavat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän tyvikohottajaa eli rautaa, jolla saa tyveen tositiukan kreppikiharan. Päällyhiukset toki jätetään käsittelemättä. Mutta eipä oo alimmat hiukset enää päänmyötäiset, vasn ilmavat.
Siis miltä se näyttää, jos tyvi on krepattu ja muu osa piikkisuora? Ole mieluummin littatukka vanhapiika kuin sähköiskun saanut!
Tyven voi aina tupeerata (sen saa näkymättömäksi), käytä joko kuivashampoota, hiuspuuteria tai suilasuihketta. Kokeilemalla löydät itselle sopivan kohottajan. Itselläni on ohuet hiukset (polkka), latvat kiharran ilmakihartimella ja sen jälkeen saan vahalla (ihan tosi) puristelemalla latvoja ne irtonaisiksi ja paksun näköisiksi. Tupeeraan aina tyven lisäksi.
Mulla myös ongelma, tukka on paksu ja sitä on paljon. Ei voi ollenkaan pitää auki kun on niin hirveän näköinen, päälaelta hartioille niin näyttää aivan A kirjaimelta kun tukkaa on niin paljon. Suoristusraudalla saa vähän ojennukseen, mutta tukan suoristaminen vie ikuisuuden.
Kampaajallakin jouduin maksamaan jonkun lisähinnan värjäyksestä, koska perussetti väriä ei riittänyt hiuksiini.
Tigin Small talk-mömmö. Laitat sitä pyyhekuivaan tukkaan. Itselläni untuu hiukset nyt vähintään 2x paksummilta kun käytän tuota. Jätä myös hoitoaine pois, tuo aine käy hoitoaineesta mutta tuuhentaa. Purkki maksaa kieltämättä aika paljon, mutta riittää todella pitkäksi aikaa.
Tässä välissä lähden leikkaamaan aavistuksen hiuksia.
Kukaan ei enää katso mua koska olen näkymättömän ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuheuttako?
Sivusta sanon, että kyllä! Olen kaikkien ohuttukkaisten kuningatar, mutta tuolla tuotteella tulee kyllä kuohkeutta kampaukseen. Ja pidentää pesuväliä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös ongelma, tukka on paksu ja sitä on paljon. Ei voi ollenkaan pitää auki kun on niin hirveän näköinen, päälaelta hartioille niin näyttää aivan A kirjaimelta kun tukkaa on niin paljon. Suoristusraudalla saa vähän ojennukseen, mutta tukan suoristaminen vie ikuisuuden.
Kampaajallakin jouduin maksamaan jonkun lisähinnan värjäyksestä, koska perussetti väriä ei riittänyt hiuksiini.
Leikkaa hiuksesi kerrksittain. Monella on samanlainen ongelma kuin sinulla, ja tasapaksujen hiusten takia kampaus näyttää typerältä. Voi johtua myös siitä että hiusesi ovat huonokuntoiset, mutta se voimakkaasti kerroksittain leikkauttaminen auttaa oka tapauksessa.
Lyhyempi tukka aina kevyempi, iisimpi tuuheuttaa ja pitää sellasena koko päivän. Pientä kerrostusta, vaaleita raitoja ja zadam! ..Ei enää masentavaa liimalettiä. Hiukset vaikuttaa paljon koko olemukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miltä se näyttää, jos tyvi on krepattu ja muu osa piikkisuora? Ole mieluummin littatukka vanhapiika kuin sähköiskun saanut!
Öö ei päällyhiuksia käsitellä. Ne kreppiosiot jää piiloon. Lopputulos http://static4.devote.se/gallery/big/20151208/de0eefbffa556530f22ea4a86…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuheuttako?
Sivusta sanon, että kyllä! Olen kaikkien ohuttukkaisten kuningatar, mutta tuolla tuotteella tulee kyllä kuohkeutta kampaukseen. Ja pidentää pesuväliä.
Ok. Olen tuuheatukkainen mutta en enää niin kuin ennen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lyhyempi tukka aina kevyempi, iisimpi tuuheuttaa ja pitää sellasena koko päivän. Pientä kerrostusta, vaaleita raitoja ja zadam! ..Ei enää masentavaa liimalettiä. Hiukset vaikuttaa paljon koko olemukseen.
Totta. Oon katsonut kun yhdellä kaverilla on se liimatukka ja voi kuinka se vois olla nätti jos se tukka olis erilainen eli kuohkea jne.
Kannattaa kokeilla marketti shampoita, esim. Linna tai Erittäin Hieno suomalainen, tekee jostain hiustyypeistä ilmavamman ja tuuheamman näköiset. Ainakin edullisesti voi kokeilla, koska nämähän ei paljoa maksa :)