Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyttääkö muiden ihosairaudesta kärsivien lasten vanhempia ihon hoitaminen?

Vierailija
20.06.2016 |

Musta tuntuu joskus uuvuttavalta tämä. Varsinkin, kun yhtäkkiä ihon kunto huononee yhtäkkiä hoidosta huolimatta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää...

Meillä on auttanut ruoka-allergioiden löytyminen ja aurinkolomat talvella.

Apteekista sai taas ilmaiseksi niitä tarravihkoja, kannattaa kysyä.

Tsemppiä!

Vierailija
2/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsyttää...

Meillä on auttanut ruoka-allergioiden löytyminen ja aurinkolomat talvella.

Apteekista sai taas ilmaiseksi niitä tarravihkoja, kannattaa kysyä.

Tsemppiä!

Mitä tarravihkoja?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä! Siis varsinkin silloin kun tuntuu, ettei mikään auta. On rampattu allergiatesteissä, vedetty antihistamiinia ja koluttu aivan kaikki rasvat...välillä kun iho on ollut tulehtunut,on vedetty antibiootteja. Taas on uusia ihottuma-alueita, oikein verestäviä...nyt on 4 vuotta menty näin,et rasvan kans todellakin saa läträtä.

Vierailija
4/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla väsyttää ihosairaiden lasten vanhempien valitus, kun kuitenkin käyttävät mm. rypsiöljyä. Ei suostuta kokeilemaan ei, ja vaan valitetaan. Ja lapset kärsii.

Vierailija
5/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla väsyttää ihosairaiden lasten vanhempien valitus, kun kuitenkin käyttävät mm. rypsiöljyä. Ei suostuta kokeilemaan ei, ja vaan valitetaan. Ja lapset kärsii.

Eipä meillä taida käytetä rypsiöljyä kuin joskus harvoin uppopaistamiseen, mutta ihosairaus on silti. Sovitaanko nyt, että tämä on sitten viimeinen viesti ruokavaliohulluilta tähän ketjuun? Menkää vaikka lukemaan Joonas Konstigin ruokakolumneja, jos tekemistä kaipaatte. Mua ei kiinnosta.

Ap

Vierailija
6/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä meillä taida käytetä rypsiöljyä kuin joskus harvoin uppopaistamiseen, mutta ihosairaus on silti. Sovitaanko nyt, että tämä on sitten viimeinen viesti ruokavaliohulluilta tähän ketjuun? Menkää vaikka lukemaan Joonas Konstigin ruokakolumneja, jos tekemistä kaipaatte. Mua ei kiinnosta.

Ap

En tarkoittanut teitä, enkä tarkoittanut yleistää. Mutta ikävä tosiasia on se, että monesti vanhemmat ovat liian laiskoja tai haluttomia kokeilemaan. Kauhein tietämäni tapaus on ihan lähipiiristä. Protopiciä vaan lapselle, mutta kuitenkaan ei särkylääkettä "turhan takia" voinut antaa. Lapsi raukka huusi kivuissaan pitkään.

Vierailija
7/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tarkoittanut teitä, enkä tarkoittanut yleistää. Mutta ikävä tosiasia on se, että monesti vanhemmat ovat liian laiskoja tai haluttomia kokeilemaan. Kauhein tietämäni tapaus on ihan lähipiiristä. Protopiciä vaan lapselle, mutta kuitenkaan ei särkylääkettä "turhan takia" voinut antaa. Lapsi raukka huusi kivuissaan pitkään.

Mä sen sijaan tarkoitin yleistää.

Ap

Vierailija
8/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vaan että ruoka voi aiheuttaa (allergisia) iho-oireita vaikka ei näy testeissä. Välttö/altistus kokeilut, tarpeeksi kauan kestävät ainoa varma keino tietää.

Maito /viljat/ kananmuna/hedelmät...

Vierailija
9/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito pois. Vehnä pois.

Vierailija
10/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei myöskään näkynyt allegiatesteissä mitään, mutta pitkän ja uuvuttavan jakson jälkeen selvitin itse ruoat jotka aiheuttavat kipeitä tulehtumia naamaan ja taipeisiin:

Maito, viljat, hiiva, sokeri...

Kokeilkaa ruokavaliota, miksi ihottuma tulisi ulkoapäin kun luultavasti se johtuu sisäisistä asioista joita sitten hoidetaan ulkoisesti. Mielestäni hullua, vaikka oma lääkärini tuputti myös minulle tätä.

Vierailija
11/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää ihan itseä t.22v mutta valita sinä vaan eihän se suhun fyysisesti sentänsä satu. Eikä itellä oo todellakaan edes paha vielä tämä.

Vierailija
12/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa autoimmuunipaleo, itsellä auttoi tähän 30v vaivanneeseen ihosairauteen johon ei tosiaan löytynyt allergiatesteistä eikä lääkärin ruokavaliokokeilusta mitään apua. Maito, kaikki viljat, sokeri, kananmuna, palkokasvit ja pähkinät pois, ja tietyt vihannekset. Sitä noudatetaan pari kuukautta ja sitten otetaan pikkuhiljaa ruoka-aineita takaisin ja testataan, mikä sopii.  Lapsen kanssa kannattaa tietysti käydä asiaan perehtyneellä ravintoterapeutilla ensin.

Vierailija
13/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkkailla ettet pura turhautumista ja stressiä lapseen. Ja ettet reagoi turhan voimakkaasti siihen kun ihon kunto taas kerran pahenee, niin että lapsi tulkitsee, että olet hänelle vihainen. Sairaus ei ole hänen vikansa. Hanki vertaistukea ja pyri olemaan lapsen edessä rauhallinen. Lasta luultavasti harmittaa ihosairaus paljon enemmän kuin sinua, varsinkin sitten kun hän kasvaa. Ei kannata tehdä siitä suhteettoman isoa numeroa vaan pitää neutraali suhtautuminen.

Vierailija
14/14 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea äiti, lapsihan kärsii etkä sinä! Terveisin tuskaista ihosairautta yli 30 vuotta sairastanut ja hoitoväsymys vaivaa tottakai, se ei silti ole mitään verrattuna kipuun ja henkiseen tuskaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi