Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako tällä iällä edes yrittää tulla raskaaksi?

Vierailija
20.06.2016 |

Mä olen ollut nuoresta asti sitä mieltä, etten halua lapsia ja se päätös on pitänyt aina tähän saakka. Nyt on kuitenkin alkanut tuntua, että haluaisin ehkä kuitenkin yhden lapsen, mutta ikäni puolesta alkaa olla kiire ellei jo liian myöhästä. Olen siis 39v ja mies saman ikäinen. Miehen kanssa keskustelin tästä ns. vauvakuumeestani ja mieskin oli suostuvainen.

Toisaalta mietityttää miten sitä tässä iässä jaksaa pienen lapsen kanssa? Tai millä todennäköisyydellä edes enää tulisin raskaaksi, kun ikää nyt jo on enkä enää hedelmällisimmilläni.

Paljon myös miettinyt, miten lapsi sitoo, rajottaa elämää jne, mutta tästä huolimatta mä haluaisin vauvan, jos sattuisi vielä tärppäämään ja tulisin raskaaksi.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kesti 26-vuotiaana kaksi vuotta raskaus alulle, että ihan fiksua mielestäni tuolla iällä on varautua myös odottelemaan. Eivät kaikki tule heti ensirykäisyllä raskaiksi, vaikka se joillain onnistuukin.

Meillä taas meni liki kolme vuotta, olin 23 siis kun ehkäisy jätettiin pois.

Jotkut on superhedelmällisiä vielä viisikymppisenäkin, osa taas joutuu odottamaan vuosia vaikka aloittaakin ns ajoissa. Ikävä vaan, että ennen ehkäisyn poisjättöä ei tiedä kumpaan ryhmään kuuluu.

Meillä meni myös n. 3 vuotta, olin 29 v. kun aloitettiin yritys. Luomuyritystä kesti vuosi, tutkimuksissa, niihin jonottamisessa ja esivalmisteluissa 1,5 vuotta (toki luomuiltiin samalla vaikka onnistuminen todettiinkin mahdottomaksi). Varsinaisessa hoitorumbassa kesti reilu 0,5 vuotta, vaikka jälkikäteen se ajanjakso tuntuu paljon pidemmältä piinalta.

Vierailija
22/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti, kumpaa katuisit myöhemmin enemmän. Sitä, että lapsi muuttaa elämääsi - ainakin hetkeksi vai sitä, että ette koskaan edes yrittäneet.

Hedelmällisyys voi takkuilla missä iässä vaan. "Iäkkäämpi" ensiodottaja pääsee melko hyvään raskauden seurantaan.

Viisaasti sanottu. Onko sinulla omaa kokemusta vastaavasta tilanteesta?

No ei aivan samanlainen tilanne, mutta aika samassa iässä kuumeilin neljättä lasta. Kello tikitti, ja nyt myöhemmin tuntuu, että se,että emme edes yrittäneet, jäi painamaan mieleen.

Vaikka toki olen onnellinen näinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa iässä voi pari vuotta yrittää. Viisikymppisen ei sen sijaan pidä enää olla pikkulapsen äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän