Olen mies ja kävin hiljattain vasektomiassa, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen vasektomiaa kaikille miehille, jotka eivät halua lapsia.
Kyllä, mutta jatkossa tarvitsee käyttää aina kumia.
Mitä sä horiset?
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä juuri uutisoitu, että miehille tarkoitettu ehkäisypilleri on tulossa markkinoille?
Niinhän se on ollut tulossa jo vaikka kuinka monta vuotta. Saa varmaan edelleen odottaa vuositolkulla. Ei ole ihan helppoa luoda miehille haitatonta hormonaalista ehkäisyä, jolla olisi hyvä ehkäisyteho.
Arvattavia typeryyksiä laukovat tietämättömät.
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies enää ollenkaan? Et ole! Olet mieheltä näyttävä jokin olio
m40
Vasektomiassa katkaistaan siemenjohdin eli korjataan miehen anatomiaan liittyvä vika, joka aiheuttaa raskauden riskin. Vasektomia ei vaikuta esimerkiksi testosteronin tuotantoon millään tavalla. Vasektomian jälkeen koen olevani enemmänkin Mies 2.0.
Vierailija kirjoitti:
Haavisto vai Stubb presidentiksi?
Stubbia äänestin ensimmäisellä kierroksella. Minusta nyt on kaksi hyvää vaihtoehtoa, joilla kummallakin on hyvää kansainvälistä kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole enää suvunjatkamiskykyinen alfauros vaan vikisevä eunukki?
Voi huoletta nussia paljaalla. Turha soitella ainakaan mulle, jos on paksuna.
Juuri näin. Olisi todella ikävää, jos joku nainen hankkiutuisi raskaaksi mun kustannuksella. Käy kyllä sääliksi näitä vaippoja vaihtelevia miehiä. Kai nämä isät sitten ajattelevat, että on se parempi tossun alla kuin taivasalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen vasektomiaa kaikille miehille, jotka eivät halua lapsia.
Kyllä, mutta jatkossa tarvitsee käyttää aina kumia.
Mitä sä horiset?
Kumia nimenomaan ei tarvitse enää ikinä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan onnitella.
Käytännön sanelema asia. Puolisolle ei sovi hormonaalinen ehkäisy ja kuparikierukka aiheuttaa hyvin kivuliaita kuukausia.
Lapsiluku on täynnä ja kondomin käyttö pidemmän päälle on vähän masentavaa.
Meillä oli samat syyt.
Päätös oli todella hyvä. On parantanut seksielämää ja tehnyt siitä spontaanimpaa kun ei ole tarvinnut enää miettiä ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan onnitella.
Käytännön sanelema asia. Puolisolle ei sovi hormonaalinen ehkäisy ja kuparikierukka aiheuttaa hyvin kivuliaita kuukausia.
Lapsiluku on täynnä ja kondomin käyttö pidemmän päälle on vähän masentavaa.
Meillä oli samat syyt.
Päätös oli todella hyvä. On parantanut seksielämää ja tehnyt siitä spontaanimpaa kun ei ole tarvinnut enää miettiä ehkäisyä.
Myös yhden illan jutuissa helpompaa, kun ei tarvitse miettiä, että yrittääkö vastapuoli vain hankkiutua raskaaksi. Mies kuitenkin aina haluaa olla kontrollissa ja kyllä se ahdistaa, että naisella on kontrolli lisääntymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas eilen vasenktomiassa ja nyt li andersson kuulostaa maailman älykkäimmältä ihmiseltä ja haavisto ainoalta mahdolliselta presidentiltä.
Poistetaanko vasenktomiassa oikea aivopuolisko vai mitä siinä tehdään?
Vierailija kirjoitti:
kuinka nopea toimitus oli? Kuinka kauan on kipeä/turvonnut? Ollaan miehen kanssa sivumennen mietitty samaa. :) Paranemisia!
En huomannut oliko tähän jo vastattu, mutta toimitus oli nopea. Kesti ehkä 15min. Mulle ei missään vaiheessa tullut sellaista kipua, josta olisi ollut jotain harmia. Ehkä neljä päivää oli sellaista kosketusarkuutta, että kun esimerkiksi puhelin tippui sohvalla istuessa suoraan kivespussin päälle, niin kyllä sen huomasi, että paikat olivat vähän tavallista herkemmät. Ei tuokaan tapahtuma kuitenkaan erityisen paljon sattunut. Mitään turvotusta en havainnut. Välillä jopa epäilin, että tehtiinkö se vasektomia ihan oikeasti, kun ei ole mitään kipuja ja arpikin on todella huomaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas eilen vasenktomiassa ja nyt li andersson kuulostaa maailman älykkäimmältä ihmiseltä ja haavisto ainoalta mahdolliselta presidentiltä.
Poistetaanko vasenktomiassa oikea aivopuolisko vai mitä siinä tehdään?
Lapset saattavat kuvitella, että vasektomiassa poistetaan kivekset. Siitä ei kuitenkaan ole kyse vaan siemenjohdin katkaistaan, ettei sperman sekaan pääse siittiöitä. Vasektomia ei siis vaikuta testosteronin tuotantoon eikä siten saa äänestämään vihervasemmistoa. En myöskään vasektomian myötä ole kiinnostunut tanssista tai Vain Elämää -ohjelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Pääsittekö puolison kanssa helposti yhteisymmärrykseen vasektomiasta? Vielä tänäkin päivänä se on usein nainen, joka valitsee sterilisaation vaikka miehen sterilisaatio on huomattavasti helpompi toimenpide.
En koe, että miehenä tarvitsisin puolison hyväksyntää vasektomialle. Herrasmiehenä ilmoitin kyllä vasektomiasta kumppanilleni, vaikka tiesin siitä seuraavan itkua ja riitelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka nopea toimitus oli? Kuinka kauan on kipeä/turvonnut? Ollaan miehen kanssa sivumennen mietitty samaa. :) Paranemisia!
En huomannut oliko tähän jo vastattu, mutta toimitus oli nopea. Kesti ehkä 15min. Mulle ei missään vaiheessa tullut sellaista kipua, josta olisi ollut jotain harmia. Ehkä neljä päivää oli sellaista kosketusarkuutta, että kun esimerkiksi puhelin tippui sohvalla istuessa suoraan kivespussin päälle, niin kyllä sen huomasi, että paikat olivat vähän tavallista herkemmät. Ei tuokaan tapahtuma kuitenkaan erityisen paljon sattunut. Mitään turvotusta en havainnut. Välillä jopa epäilin, että tehtiinkö se vasektomia ihan oikeasti, kun ei ole mitään kipuja ja arpikin on todella huomaamaton.
Kerros miten ihmeessä sä istut, jos puhelin pudotessaan osuu kasseille?
Jos saunot, jääkö sulla kassit lauteiden väliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerros miten ihmeessä sä istut, jos puhelin pudotessaan osuu kasseille?
Jos saunot
Täytyisi kyllä istua ryhdikkäämmin.
Onko spermanäyte jo "puhdas"?
Mun kaveri kävi myös kyseisessä toimenpiteessä ja spermanäytteissä oli siittiöitä edelleen, vaikka ei pitänyt olla. Häneltä oli siemenjohtimen sijaan katkaistu verisuoni.
Vierailija kirjoitti:
Onko spermanäyte jo "puhdas"?
Mun kaveri kävi myös kyseisessä toimenpiteessä ja spermanäytteissä oli siittiöitä edelleen, vaikka ei pitänyt olla. Häneltä oli siemenjohtimen sijaan katkaistu verisuoni.
Mä en ole vielä käynyt spermanäytteessä. Mun operaatio oli tämän viikon maanantaina, joten näyte ei varmaankaan olisi vielä puhdas. Siinä kestää 2-3 kk, että näyte on puhdas. Kuulostaa melko amatöörimäiseltä räpellykseltä toi kaverisi tapaus. Jos oikealla urologian ja kirurgian erikoislääkärillä käy vasektomian hoitamassa, niin kyllä he tietävät, mitä pitää katkaista.
Vaikka olet julkisen sektorin asiakas, niin saat kyllä käydä maksusitoumuksella tekemässä operaation yksityisellä puolella. Suosittelen lämpimästi. Itse en ainakaan haluaisi, että erikoistuva kirurgi opettelee operaatiota minun kivespussillani. Itse menin suoraan yksityiselle, kun en jaksanut odottaa julkisen puolen jonoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä juuri uutisoitu, että miehille tarkoitettu ehkäisypilleri on tulossa markkinoille?
Niinhän se on ollut tulossa jo vaikka kuinka monta vuotta. Saa varmaan edelleen odottaa vuositolkulla. Ei ole ihan helppoa luoda miehille haitatonta hormonaalista ehkäisyä, jolla olisi hyvä ehkäisyteho.
Miehille haitattoman ehkäisyvalmisteen markkinoilletuloa odotellessa, naiset voivat jatkaa itselleen haitallisten valmisteiden käyttöä. Jep, jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille haitattoman ehkäisyvalmisteen markkinoilletuloa odotellessa, naiset voivat jatkaa itselleen haitallisten valmisteiden käyttöä. Jep, jep.
Miehille ei valitettavasti ole mitään toimivaa tilapäistä ehkäisyä tällä hetkellä. Naiset ovat onnellisemmassa asemassa, kun voivat itse kontrolloida sitä, tulevatko raskaaksi vai eivät. Onneksi on tämä vasektomia, joka takaa varman suojan raskauksia vastaan. Sen osalta taas miehet taitavat olla paremmassa asemassa. Olen ymmärtänyt, että naisten sterilisaatio ei ole yhtä helppo toimenpide.
En