Hei te rasvapelkurit jotka syötätte lapsillenne vain rasvatonta ja kevyttä
oletteko tulleet ajatelleeksi, että esim, d-vitamiini ei imeydy elimistöön ilman eläinrasvaa? nimenomaan eläinrasvaa, joo. Tai että miten vitamiinit vaikuttavat , jos kaikki muu ruoka on täysin kelvotonta? Tyyliin tänään makaronilaatikkoa ja huomenna keittoa...
Kommentit (15)
jotka sisältää transrasvoja, joiden on todettu olevan ne vaarallisimmat rasvahapot, jotka tukkii suonet.
Rasvaa tulee kumminkin jonkin verran lihan ja kalan mukana, ja kyllä vähärasvaisissakin juustoissa sitä rasvaa jonkin verran on. Ja kun ruuat ovat meillä etupäässä sellaisia joissa paljon kasviksia mutta usein myös lihaa (wokkeja, välimerenmaiden ruokia), niin eiköhän niitä vitamiinejakin tule :)
Omassa suvussa kolesterolitautia, joten en näe " täysrasvaisten" tuotteiden käyttöä huonona, etenkin kun eivät ne ole täysin pannassa. Kyllä välillä pitää herkutellakin, muttei joka päivä.
Jotka nostavat kolesterolia enemmän kuin esim. voi.
Keittoja voi tehdä paljon erilaisia, lihasta, kalasta, kanasta ja kasviksista. Ja mikä vika makaroonilaatikossa?
Eli eikös se rasva joka maidossa on ole piilorasvaa??
Meillä muksut juo rasvatonta maitoa, mutta leivänpäälle ja puuroon ym. laitan reilusti voita!
Eikös ne näin ole tasapainossa...
juttu. Muutenkin syömme yleensä normaalirasvaisia tuotteita. Oletteko koskaan katsoneet, mitä kaikkea esimerkiksi 5 %:seen ruokakermaan on tungettu, jotta se on saatu suurin piirtein vastaamaan tavallista ruokakermaa? Minä en ainakaan halua valmistaa ruokaa niin keinotekoisista raaka-aineista.
Olen itse karppaaja, mutta lapseni eivät. En silti syötä heille mielelläni mitään rasvattomia jugurtteja ja 5-prosenttista " kermaa" .
lisäksi siihen tulee munamaito, lihaa ja kasviksia. Viimeksi oli sipulia, kesäkurpitsaa, porkkanaa ja tomaattia. Ei tuo nyt kovin pahalta mielestäni kuulosta..
Vähärasvaisessa ja kevyessä ei ole mitään vikaa.
Esim. lihatuotteissa kannattaa suosia ehdottomasti vähärasvaisia vaihtoehtoja, samoin joissakin maitotuotteissa. Vähärasvaisessa lihassa tai rasvattomassa maidossa ei ole mitään keinotekoista, toisin kuin jo aiemmin mainitussa ruoka" kermassa" .
Ja toisekseen, makaronilaatikossa ja keitoissa ei ole mitään vikaa, jos ne ovat osana monipuolista ja täysipainoista ruokavaliota.
että oikeasti ei ole pystytty osoittamaan eläinrasvan yhteyttä sydän- ja verisuonitauteihin eikä kolesteroliin? Kaikki " tulokset" ovat saatu tilastollisesti merkityksettömistä eroista. Osoitettu tosin on, että tyydyttymättömät rasvat aiheuttavat mm. syöpää.
Lukekaa Uffe Ravnskovin " Kolesteroli" , siinä on käyty läpi kaikki suurimmat ko. asiaa tutkineet kokeet. Kirja on kyllä hieman raskaslukuinen, joten tavis jättää sen helposti lukematta ja uskoo mitä elintarvikeBISNES väittää.
Kyllä olen itse taas sitä mieltä että se kultainen keskitie on se paras. Meillä käytetään kevyitä tuotteita ja varmasti saa lapsi tarpeeksi rasvaa.
Mun mielestä sellainen karppaaminen missä syödään voita ja juodaan punaista maitoa ja kermaa sun muita rasvapommeja on vain läskien ihmisten pelastus yrittää päästä läskeistä eroon. Itse uskon monipuoliseen, tasapainoiseen ruokavalioon. (Mulle tulee joo syödessä rasvaista ruokaa paha olo.)
kilokaupalla voita viikossa? Etkö osaa lukea? Oikeanlainen rasva vaan kuuluu ihmiseläimen ruokavalioon olennaisella tavalla.
T. Ei-karppaaja voinkäyttäjä.
Tyhmät ihmiset eivät myöskään tajua, että rasvattomat " rasvaisen" makuiset tuotteet ovat ympätty täyteen lisäaineita, joista ei tiedä mitä pidemmän päälle aiheuttavat.