En jaksa enää olla ruma
Ihan oikeasti, masentaa aivan vietävästi. Joka kerta, kun katson peiliin, mietin, miksi juuri minä näytän tältä. Monesti en edes halua katsoa peiliin, koska en halua nähdä sitä, miltä näytän. Olisipa edes hyvä iho, mutta ei, se vasta huono onkin ja se murskaa itsetunnon. En varsinaisesti tiedä, mitä hain tällä viestillä, mutta pääsinpä nyt purkautumaan ainakin johonkin.
Kommentit (35)
Mikä siinä ihossa on? Voitko käydä lääkärillä hakemassa lääkekuurin siihen? Se kohottaisi jo kummasti mielialaa...
Vierailija kirjoitti:
Sama homma näin miehenä..
No sulla on sentään kohtalotovereina suurin osa miehistä. Et erotu joukosta. Eikä ketään juuri edes kiinnosta miltä näytät.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ihossa on? Voitko käydä lääkärillä hakemassa lääkekuurin siihen? Se kohottaisi jo kummasti mielialaa...
Akne. Olen miettinyt monesti, josko kokeilisin jotain lääkkeitä, mutta aikamoisia myrkkyjä ovat suurin osa. Ap
Palstan neuvo: hanki hyvä itsetunto! Hyvä itsetunto kaunistaa! Ihan sama miltä näytät, jos on hyvä itsetunto olet kaunis!
(paskaa)
Hae lääkäristä apua ihoon. Roa ja e-pillerit ovat auttaneet monia. Tietysti muitakin, lievempiä vaihtoehtoja on. Mikä sun naamassa on omasta mielestäsi rumaa? Mitkä piirteet?
Vierailija kirjoitti:
Hae lääkäristä apua ihoon. Roa ja e-pillerit ovat auttaneet monia. Tietysti muitakin, lievempiä vaihtoehtoja on. Mikä sun naamassa on omasta mielestäsi rumaa? Mitkä piirteet?
Roaa olen pohtinut kyllä, mutta sivuvaikutukset voivat olla melko karmeita. E-pillereitä en aio tähän ongelmaan hankkia: ne vain siirtävät aknen johonkin tulevaisuuteen, kun taas lopetan pillereiden käytön. Haluaisin siis päästä lopullisesti tästä eroon.
Silmät ovat kaukana toisistaan ja ihan todella pienet, näytän kiinalaiselta. Kulmakarvat kasvavat aivan päin mäntyä (ei saa nyppimälläkään kuosiin) ja suu on hyvin pieni. Leuat voimakkaat, mutta todella epäsymmetriset. Lisäksi minulla on kaksoisleuka, vaikka olen melko laiha. Ap
Ihon kunto tekee paljon, ja ehkä jos olet hieman masentunut, näet itsesi eri tavalla kuin muut ja takerrut huonoihin puoliin. Tiedän tämän, koska itse teen samaa.
Söin akneen puoli vuotta antibioottia matalalla annoksella, ei tullut mitään kamalia sivuoireita, kuten tuosta Roaccutanista kuulemma voi tulla. Meni monta kuukautta, että iho alkoi reagoida hoitoon, mutta lähempänä kuurin loppua akne rauhoittui ja pysyi vuosia poissa. Kannattaa siis käydä ihotautilääkärillä ennemmin kuin murehtia ikävää vaivaa, jonka voi hoitaa. Itsekin kärsin vuosia ja yritin löytää toimivan ihonpuhdistuksen (tuli kalliiksi) mutta sisäinen lääkekuuri oli se minkä tarvitsin (oli halpaa kuin leipä).
Sama täällä, ihmettelen että miksi piti tänne maapallolle edes syntyä? Mikä minun tarkoitus täällä oikein on, katsoa kun muilla ihmisillä on normaali sosiaalinen elämä, hyvät parisuhteet ja työpaikat, unelmia, haaveita ja tavoitteita, minulla ei yhtään mitään. Jos joku tulee nyt sanomaan ettei ulkonäkö ole mikään este elämässä niin on kyllä aika pahasti hukassa realiteeteista. Epäviehättävä ulkonäkö on etenkin naisen elämässä todella paha haitta jota ei voi edes kompensoida millään tavalla, ei auta vaikka olisi huippulahjakas jossakin, älykäs tai miten mukava persoona tahansa, jos ulkoinen olemus on niin luotaantyöntävä että se saa ihmiset jopa asiallisissa tilanteissa kavahtamaan luotani niin silloin se on ongelma. Monesti virastoissa asioidessani olen saanut nuivaa palvelua ja kummeksuvia katseita. Se on ihan hirveää olla omissa nahoissaan, epämukavuuden tunne on läsnä kirjaimellisesti lähestulkoon koko ajan, poikkeuksena ne hetket kun on syvässä unessa. Haluaisin ihan oikeasti kuolla, en sano tätä mitenkään angstisesti edes tai jossain vihanpuuskassa. Tämä on asia joka syö minun itsetuntoani pala palalta. Tiedän etten tule koskaan muodostamaan normaalia parisuhdetta yhdenkään miehen kanssa, ystävyyssuhteiden luominen on lähestulkoon mahdotonta ja työpaikkaakin on vaikea saada. Miten monta vuosikymmentä pitäisi jaksaa täällä kitua?
Lääkäriin ja hoidat ihon kuntoon! Kun iho on hyvä, on ihan erilaista meikatakin. Roa-kuuri, antibiooteista ei ole kuin väliaikainen hyöty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sulla on sentään kohtalotovereina suurin osa miehistä. Et erotu joukosta. Eikä ketään juuri edes kiinnosta miltä näytät.
Ulkonäöstäsi en tiedä mitään, mutta tuo tapasi vähätellä muiden ongelmia tekee sinusta ruman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöstäsi en tiedä mitään, mutta tuo tapasi vähätellä muiden ongelmia tekee sinusta ruman.
En tiedä osoititko tämän minulle, mutta en kirjoittanut tuota viestiä. Ap
Lakkaa vänkäämästä vastaan. Jos et olw valmis mistään luopumaan ja mitään muutamaan niin asiat ei muutu. Jos lääkkeet eivät kelpaa hoidoksi, voithan odottaa täältä neuvoa hukata rahasi johonkin huuhaaseen ja käärmeöljyyn. Mene lääkärille tai kauneushoitolaan. Ala pitää itsestäsi huolta ja ota vastuuta. Kun saat ihon kuntoon, hae meikki- ja tyyliopastusta. Vaikka olis mitkä sian silmät, niin asiaan voi kuitenkin meikillä vaikuttaa. Pidä kropastasi huolta myös niin kokonaisuudessaan olo paranee.
E-pillerit eivät välttämättä siirrä mitään aknea. Hormonitoimintasi voi muuttua muutenkin. Itsellä oli teininä sileä iho, ei yhtään finniä, mutta nyt kolmikymppisenä ovulaatio aiheuttaa uskomattomia finnejä.
Kuulostaa ap ihan multa. :D Mullakin akne, pienet silmät ja raskaat luomet, pienu suu ja kaksoisleuka. Roakuurinkin vedin vuosia sitten, auttoi joksikin aikaa mutta punoitus, järkyttävät arvet ja finnitkin pienemmässä mittakaavassa jäivät. E-pillereistä ei mulle ollut mitään apua. Eihän tää mukavaa ole, täytyy vaan yrittää edes kompensoida muilla asioilla.
Muistan, kun itse parikymppisenä myös katsoin peiliin epätoivoisena. Naamani roikkui kuin vanhalla mummolla. Ajattelin, että tulen olemaan loppuelämäni ilman parisuhdetta. Ei yhtään lohduttanut, että vartaloni oli kuin unelma, pitkä, hoikka tiimalasi. Hassua oli myös se, että periaatteessa kasvoissani oli palikat kohdallaan, siro nenä, hoikka pitkä kaula, kiva leuka, isot silmät, korkea otsa, paksut hiukset jne. Mutta se, että poskeni roikkuivat nuoresta iästä huolimatta, teki minusta ruman. En ollut yksin tätä mieltä. Valokuvissa ongelma saatiin häivytettyä sopivalla valaistuksella ja hups, kuvista saattoi tulla yllättävän kauniita. Kärsin ongelmasta pitkään. Sitten hakeuduin kaikenlaisiin kasvohoitoihin, esim. lymfahierontaan. Niillä oli minun kasvoihini suuri vaikutus, ainakin meikattuna väittäisin olleeni jopa kaunis.
Itsensä rumaksi kokeminen voi viedä hirveästi iloa elämästä. Kannattaa tehdä voitava asian korjaamiseksi. Itse en sulkisi pois myöskään kauneusleikkauksia.
mulla roa kuuri x3 ennen kuin auttoi.Suosittelen.Sivuvaikutukset ei niin pahoja kun itse tauti. Kosmetologi, kampaaja ja liikunta auttaa mielialaan ja ulkonäköön. Testattu.Pitää vaa alottaa jostain.Voimia siihen
Jos te, jotka ootte kuin riihipiruja menisitte kauneusleikkauksiin. Mun mielestä Kelan pitäisi oikeastaan kustantaa nämä rumille ihmisille. En sano tätä todellakaan aukoakseni päätä, koska en pidä itsekään itseäni minään miss universumina ja vaikka olisin niin ymmärtäisin ettei muille ole suotu samoja avuja.
Tarkoitan, että voisitte ihan itsenne ja elämänlaatunne kannalta harkita niitä. Käyttäväthän perusnätitkin ulkonäössään kaikenlaisia kompensoivia tekijöitä kuten ripsienpidennyksiä, hiustentuuhennuksia ja -pidennyksiä, meikkiä, plastiikkakirurgiaa yms. Onhan liikunta ja ruokavaliokin kehon muokkaamista.
Ymmärrän niin hyvin teitä, koska mullakin on kasvoissa jotain kummallisia piirteitä, joista kuulin pentuna. Sittemmin opin kompensoimaan näitä ja v*ttuilu loppui. Nykyään kuulen usein olevani kaunis ja mulla on komea ja fiksu mieskin, joka kehuu koko ajan. Toisaalta se on aiheuttanut identiteettikriisin kun olen ymmärtänyt sitä kautta miten pinnallinen maailma on.
Mulla akneen toimi muuten kemiallinen kuorintahoito. 300 euroa/ 6 krt viikon-parin välein vei aknen ja tulos on säilynyt monta vuotta hyvänä.
Mun miesystävä tykkää itseasiassa puristella niitä muutamia finnejä, joita ajoittain ilmestyy! Luonteessaan on sen verran apinaa, että näyttää nauttivan tästä :D Tiedän kyllä, että tuota ei suositella pöpöjen ja arpien takia, mutta se näyttää tuottavan hänelle niin paljon mielihyvää etten henno kieltääkään :D