Miksi jotkut ei ymmärrä että välimatka on este?
Ei se välttämättä sitä toista haittaa jos sillä on auto ja rahaa, mutta jos itsellä ei ole autoa ja rahaa matkustaa 3 tunnin päähän. Ja vaikka toinen tarjoutuisi maksamaan juna/bussikulut niin silti. En halua elää toisen rahoilla, jos ei itsellä ole rahaa maksaa omia matkojaan niin silloin ei voi mitään. Pidemmän päälle tuollainen on raskasta ja jos ei ole edes mahdollisuutta muuttaa niin eihän tuosta tule silloin mitään?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Onhan muuttaminen yleensä mahdollista. Eri asia sitten, onko kummallakaan siihen tarpeeksi motivaatiota.
Ei se kaikilla ole mahdollista
Tottakai se on este joillekin. Minulle se olisi este ihan vain jaksamisen/haluamisen takia, ei kiinnostaa elää kaukosuhteessa, matkustella eestaas, haluan että kumppani on jakamassa arkea saman katon alla.
En vain haluaisi kaukosuhdetta. Silloinhan se on este.
nii-i yksi tuttu sanoi että juhlii synttäreitään juhannuksena, tervetulloo ja grillataa siellä. sinne ajaa 400 km yhteen suuntaan. ja sama takas vielä... mulla on 2 lasta ja ne pitäis ottaa mukaan. ei kiitos....
Vierailija kirjoitti:
Onhan muuttaminen yleensä mahdollista. Eri asia sitten, onko kummallakaan siihen tarpeeksi motivaatiota.
Jos kummallakin on mm. vakityö sellaiselta alalta, jossa on vaikea työllistyä uudelleen. Ei ole aina motivaatiosta kiinni.
En osaa ajatella että se olisi este. Minulle ei ole maailmassa mitään suurempaa kuin rakkaus enkä ymmärrä miten joku välimatka voisi olla este? Sehän raivataan tieltä jos haluaa jonkun kanssa olla. Oma ajatukseni lähtee jo siitä että rakkaus tulee ensin, että sitten ne keinot etsitään.
Itse olin juuri muutaman vuoden 250km etäsuhteessa. Mielestäni se ei ollut matka eikä mikään vaikka jouduinkin itse maksamaan kaikki matkat kun mies oli työtön ja rahaton. Nykyään asuttu jo yhdessäkin muutama vuosi. Kertaakaan ei mielessäni käynyt että välimatkan takia koko homma olisi pitänyt unohtaa, ei vaikka itsellä oli hyvä työ toisella paikkakunnalla, vuoroviikkolapset ja miehellä ei muista syistä mahdollista taas muuttaa sinne. Asiat järjesteltiin.
Löytyisipä ensin joku mies, joka ei ole ihan täysi paska. Ei haittaisi paljon välimatkat, jos toisesta välittää.