Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin menisin opiskelemaan??! apua

Vierailija
19.06.2016 |

Olin liiketaloudessa n. Puoli vuotta ja se ei ollut mielestäni hyvä ala. Enkä halua kassatädiksi :) Hain yhteishaussa yhteen pieneen lukioon ja pääsin kutosen keskiarvollani. En tiedä kannattaako minun edes mennä koska en meinannut päästä peruskoulun matikkaakaan läpi :( Mitä mieltä olette, pitäisikö minun mennä lukioon vaikka olen ihan surkea????

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voit lukiossa ollessa miettiä, mikä oikeasti kiinnostaa. Parempi se on kuin kotona makaaminen. Alaikäisenä? töitä varmaan hankalampi löytää.

Vierailija
2/6 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatiosta se on lukiomatematiikkakin loppuunsa kiinni, ei siellä mitään niin vaikeaa opeteta, etteikö ns. normaaliälyinen pärjäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettet halua jatkaa ammattikoulussa?

T. Lukio oli yksi elämäni suurimmista virheistä ja jos olisin tajunnut että voin mennä amikseen ja saada ammatin (ja opiskella itselleni mieluisia asioita) JA jatkaa siitä vielä yliopistoon niin en olisi edes katsonut lukioon päin. Olin itse tyhmä kun luulin ettei amiksesta pääse yliopistoon, noh eipä sitä meille missään yläasteella kerrottukaan vaan sain kuulla tämän lukion opolta...

Vierailija
4/6 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin liiketaloudessa n. Puoli vuotta ja se ei ollut mielestäni hyvä ala. Enkä halua kassatädiksi :) Hain yhteishaussa yhteen pieneen lukioon ja pääsin kutosen keskiarvollani. En tiedä kannattaako minun edes mennä koska en meinannut päästä peruskoulun matikkaakaan läpi :( Mitä mieltä olette, pitäisikö minun mennä lukioon vaikka olen ihan surkea????

Jos menisit kymppiluokalle?

Vierailija
5/6 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lukio mitään rakettitiedettä ole. Suurin osa lukiolaisista on ihan tavallisia tallukoita (huiput tietty asia erikseen). Eikä matikka ole ainoa aine, jota siellä opiskellaan, löydät kyllä oman juttusi. Tsemppaamalla pärjäät kyllä!

Suosittelen menemään! Yleissivistävä koulutus, jonka ansiosta korkeakoulussa on helpompaa. Opit mm. kirjoittamaan esseitä.

Ja lopuksi, lukioon liittyy myös kaikenlaista muuta hauskaa, kuten vanhojen tanssit ja penkkarit.

Vierailija
6/6 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio on joillekin (esim mulle) hyvä aika kasvaa vähän ja miettiä että mitä elämällä haluaa tehdä. Toisille se taas ei sovi (esim eräälle ystävälleni), vaan sitä alkaa tuntea itsensä huonoksi kun ei jaksa tai pysty, tulee lintsattua ja saikutettua niin että opiskelusta ei tule mitään. Riippuu kovasti ihmisestä että kannattaako sinne mennä vai ei. Eli kukaan ei voi sua mitenkään erityisen tyhjentävästi tässä neuvoa sua tuntematta. Sen sanon kumminkin että jos menet lukioon, niin älä pakota itseäsi käymään sitä loppuun jos ei millään nappaa. Itsensä pakottaminen vääränlaiseen muottiin tekee paljon vahinkoa erityisesti kasvavalle nuorelle joka vielä etsii paikkaansa maailmassa. Kuuntele itseäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan