Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies löi. En tiedä mitä tehdä :(

Vierailija
19.06.2016 |

En voi uskoa tätä mutta pakko kai on :( . Riideltiin ihan arkisesta asiasta, mies hermostui vähän pahemmin ja löi minua. Ei sattunut pahasti mutta kuitenkin. Pahin on se että niin ylipäätään tapahtui. On eka kerta ikinä. Olen tosi järkyttynyt ja mietin mitä tehdä. Pitääkö jättää se heti. Ollaan oltu puoli vuotta naimisissa eikä tekisi mieli lopettaa tätä parisuhdetta. Mutta joudunko pelkäämään aina että lyö uudestaan?

Kommentit (298)

Vierailija
241/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen ei myöskään tiedä, että nykyisin aika moni salilla käyvä mies sortuu hormoneita käyttämään ja ne usein sekoittavat sen pään aika pahasti. Aiemmin hyvinkin rauhallinen ja hyväkäytöksinen mies saattaa muuttua ihan sekopääksi kun kotona tulee jotain sanaharkkaa.

Joten jos mies alkaa käyttämään niitä myrkkyjä kannattaa ottaa ero ajoissa tai pakottaa mies valitsemaan sinut tai ne hormonit.

Mä olen pari kertaa yrittänyt seurustella moisen hormoonihiiren kanssa ja voi helvetti sanon mä. Ekan kohdalla en tajunnut mistä oli kyse, kun niin lauhkea suloinen mies silmänräpäyksessä muuttui aivan toiseksi. Kuin tosielämän Dr. Jekyll ja Mr. Hyde. Kumpikaan ei käynyt muhun käsiksi, mutta se käytöksen muutos oli todella radikaalia, että hävisin takavasemmalle.

Tokan kohdalla jo olinkin perillä, mikä on homma nimi. Silloin se veti kaveriaan turpiin tuosta noin vaan. Ok, tää oli nyt tässä.

Vierailija
242/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen ei myöskään tiedä, että nykyisin aika moni salilla käyvä mies sortuu hormoneita käyttämään ja ne usein sekoittavat sen pään aika pahasti. Aiemmin hyvinkin rauhallinen ja hyväkäytöksinen mies saattaa muuttua ihan sekopääksi kun kotona tulee jotain sanaharkkaa.

Joten jos mies alkaa käyttämään niitä myrkkyjä kannattaa ottaa ero ajoissa tai pakottaa mies valitsemaan sinut tai ne hormonit.

Mä olen pari kertaa yrittänyt seurustella moisen hormoonihiiren kanssa ja voi helvetti sanon mä. Ekan kohdalla en tajunnut mistä oli kyse, kun niin lauhkea suloinen mies silmänräpäyksessä muuttui aivan toiseksi. Kuin tosielämän Dr. Jekyll ja Mr. Hyde. Kumpikaan ei käynyt muhun käsiksi, mutta se käytöksen muutos oli todella radikaalia, että hävisin takavasemmalle.

Tokan kohdalla jo olinkin perillä, mikä on homma nimi. Silloin se veti kaveriaan turpiin tuosta noin vaan. Ok, tää oli nyt tässä.

Kiitos kommentistasi. Tästä asiasta tosiaan puhutaan liian harvoin ja moni nuori mies tuhoaa päänsä niillä hormoneilla kun luulee, että ne muutamat lihaskilot tuovat sen onnen ja menestyksen elämään, vaikka yleensä käykin aivan päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli miehen kans eilen riitaa. Hän alkoi haukkumaan mua, huoritteli yms. Tahallaan härnäs. Tönäisin ja huusin et mua et hauku. Löi nyrkillä täysiä päähän. Ohimolla mustelma. Takaraivossa on kabs kipeä kohta. Ja siis minä pitelin kiinni siitä niin että hänelle tuli naarmuja ja kun ei lopettanut purin. Vielä tönäisi mua terassin kaiteeseen. Sen jälkeen läpsin poskelle kerran. Tää otti kurkusta kiinni ja oli nyrkki ojosso. En ees muista löikö se sillonki, olin niin paniikissa. Mies oli juonut minä en.

Nyt mies syyttää vain mua koko jupakasta. Odotin siltä vähintään anteeksipyyntöä mutta ei. Ite sanoin että olisin pyytäny anteeksi mutta kun sen mielestä hän ei tehny mitääb väärää niin se paska ei oo ansainnut sitä!

Ei tietenkään kummallakaan oo oikeutta lyödä. En vaan jotenki osaa ajatella nyt järkevästi. Tiedän että viisain olis ero koska ei tosiaan ollu eka kerta. Mut noin pahasti ei oo aiemmin koskenu. Mutta kun minä oon se joka tällä kertaa alotti fyysisesti eli tönäisin. Mutta en mitenkään kovasti. Mies vain vähän horjahti.

Vierailija
244/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies kävi käsiksi viiden vuoden jälkeen, hakkasi tyynyllä raivon vallassa ja jouduin pakenrmasn kotoa ja soittamaan veljen avuksi. Ei lyönyt seuraavaan viiteen vuoteen ikinä, enkä pelännyt. Sieluun sattui eniten enkä koskaan päässyt tapahtuneesta yli. Vieläkin muistan sen pettyneen ja järkyttyneen, pohjattoman surullisen tunteen.

Ymmärrän siis ap miltä sinusya tuntuu. Jotain menee ikuisesti rikki. Puhukaa asiasta, välit voi korjata, jos mies ymmärtää mitä teki.

Vierailija
245/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa tätä mutta pakko kai on :( . Riideltiin ihan arkisesta asiasta, mies hermostui vähän pahemmin ja löi minua. Ei sattunut pahasti mutta kuitenkin. Pahin on se että niin ylipäätään tapahtui. On eka kerta ikinä. Olen tosi järkyttynyt ja mietin mitä tehdä. Pitääkö jättää se heti. Ollaan oltu puoli vuotta naimisissa eikä tekisi mieli lopettaa tätä parisuhdetta. Mutta joudunko pelkäämään aina että lyö uudestaan?

Kivat sulle, kusipäisyys on synnynnäistä ja väkivaltaan turvautuu vain todella tunnevammainen paska. Ja voit uskoa, että jos puolen vuoden yhteiselo tuottaa nyt jo tuollaista, niin ennuste ei ole kaksinen. Mutta omapa on elämäsi ja valintasi, itse lähtisin.

Vierailija
246/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ulkosuomalainen ja heidän kulttuurissa on ihan tavallista pistää polttimot himmeäksi. Rakastan silti miestäni <3

Vierailija
247/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piekse takasin sillon kun vähiten odottaa. Ehdotan paistinpannulla päähän ja uhkaa tappavas se, jos käy käsiksi vielä kerran.

Vierailija
248/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo.

Niin minäkin toivoisin. Ap.

Tietämättä yhtään tästä tilanteesa, miehen kertomus yhdestä tilanteesta:

Miehenä olen korottanut ääneni ja ihan vaan tarttunut ex naista kädestä kiinni, kun hän oli lähdössä pois jostain riitaisasta keskustelusta kävelylenkillämme eikä halunnut katsoa minuun. En käsittänyt että olisin tehnyt jotain erikoista, yritin vain ottaa kädestä kiinni ja sanoa samalla että jutellaan nyt tämä asia ja että kyllä minä tykkään sinusta...

Tuloksena aivan absurdi puhe miten kohta lyön ja olen väkivaltainen ja vaikka mitä. En eläessäni ole lyönyt ketään, edes miehiä. En ole koskaan satuttanut ketään.

Hetken olin ihan ymmälläni, että mitä tässä oikein tapahtui. Hänen juttunsa tosiaan oli aivan järjetön, miten minä kohta lyön ja olen väkivaltainen. Sitten alkoi tulemaan tilitystä miten entinen mies oli raahannut hiuksista portaita pitkin ja muuta. Mitä tuohon pitäisi siinä sanoa, kun itse halusin vain halata ja jutella. Tietysti "väkisin" halaaminen ulkona kävelypolulla on äärimmäisen väkivaltainen teko :-)

Ymmärrän ehkä tuon jäkikäteen hänen entisten kokemusten perusteella ja miten hän reagoi. Silti se tuli niin yllättäen minulle!

Kyseenalaistan siksi aina kaikki tällaiset kertomukset, koska en tiedä niitä taustoja.

Toisaalta kaikki tuki, jos (todennäkoisesti on) asiassa oikeasti on totuutta mukana! Miehen ei koskaan saisi vahvempana käyttää fyysistä voimaa. Ei myöskään naisen, niitäkin tapauksia kuulemma on.

Vierailija
249/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

taplat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo.

Miehenä olen korottanut ääneni ja ihan vaan tarttunut ex naista kädestä kiinni, kun hän oli lähdössä pois jostain riitaisasta keskustelusta kävelylenkillämme eikä halunnut katsoa minuun. En käsittänyt että olisin tehnyt jotain erikoista, yritin vain ottaa kädestä kiinni ja sanoa samalla että jutellaan nyt tämä asia ja että kyllä minä tykkään sinusta...

Tuloksena aivan absurdi puhe miten kohta lyön ja olen väkivaltainen ja vaikka mitä. En eläessäni ole lyönyt ketään, edes miehiä. En ole koskaan satuttanut ketään.

Hetken olin ihan ymmälläni, että mitä tässä oikein tapahtui. Hänen juttunsa tosiaan oli aivan järjetön, miten minä kohta lyön ja olen väkivaltainen. Sitten alkoi tulemaan tilitystä miten entinen mies oli raahannut hiuksista portaita pitkin ja muuta. Mitä tuohon pitäisi siinä sanoa, kun itse halusin vain halata ja jutella. Tietysti "väkisin" halaaminen ulkona kävelypolulla on äärimmäisen väkivaltainen teko :-)

Ymmärrän ehkä tuon jäkikäteen hänen entisten kokemusten perusteella ja miten hän reagoi. Silti se tuli niin yllättäen minulle!

Kyseenalaistan siksi aina kaikki tällaiset kertomukset, koska en tiedä niitä taustoja.

Toisaalta kaikki tuki, jos (todennäkoisesti on) asiassa oikeasti on totuutta mukana! Miehen ei koskaan saisi vahvempana käyttää fyysistä voimaa. Ei myöskään naisen, niitäkin tapauksia kuulemma on.

Tiedätkö, että kukaan parisuhdeväkivaltaan syyllistyvä mies ei pidä omaa käytöstään väkivaltaisena. He näkevät väkivaltana vain sen, mitä he itse eivät tekisi, eivät sitä, mitä tekevät. Tuo mitä kuvasit täyttää fyysisen väkivallan kriteerit ja lisäksi onnistuit tekstissäsi klassisesti myös vähättelemään sitä ja oikeuttamaan sitä (oli oikeus, kun nainen ei suostunut katsomaan sinua). Kohtaa tosiasia, että olet käyttäytynyt väkivaltaisesti naista kohtaan.

Ps. Väkisin kiinnipitäminen on kaikista yleisin fyysisen väkivallan muoto parisuhteessa.

Vierailija
250/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taplat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo.

Tiedätkö, että kukaan parisuhdeväkivaltaan syyllistyvä mies ei pidä omaa käytöstään väkivaltaisena. He näkevät väkivaltana vain sen, mitä he itse eivät tekisi, eivät sitä, mitä tekevät. Tuo mitä kuvasit täyttää fyysisen väkivallan kriteerit ja lisäksi onnistuit tekstissäsi klassisesti myös vähättelemään sitä ja oikeuttamaan sitä (oli oikeus, kun nainen ei suostunut katsomaan sinua). Kohtaa tosiasia, että olet käyttäytynyt väkivaltaisesti naista kohtaan.

Ps. Väkisin kiinnipitäminen on kaikista yleisin fyysisen väkivallan muoto parisuhteessa.

No se "väkisin kiinnipitäminen" oli hetkellinen ranteeseen tarttuminen ja sanominen että jutellaan nyt tässä... En halannut väkisin, vaikka ko. termiä käytin. Ja se ranteeseen tarttuminen oli noin 2-3 sekunnin vain kosketus, koska hän kääntyi pois päin. Omituista jos ei naisystävän sulle selän kääntäessä saa edes tarttua käteen ja pyytää että jutellaan.

Olen oikeasti aika kiltti ihminen, ja tuosta tuli nyt väärä kuva. Mutta niinhän näillä palstoilla pelkkien tekstien perusteella aina tapahtuu...

Mulla ei ole tuossa kertomuksessa oikeasta yhtään mitään puolusteltavaa!

Vierailija
251/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

taplat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taplat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo.

No se "väkisin kiinnipitäminen" oli hetkellinen ranteeseen tarttuminen ja sanominen että jutellaan nyt tässä... En halannut väkisin, vaikka ko. termiä käytin. Ja se ranteeseen tarttuminen oli noin 2-3 sekunnin vain kosketus, koska hän kääntyi pois päin. Omituista jos ei naisystävän sulle selän kääntäessä saa edes tarttua käteen ja pyytää että jutellaan.

Olen oikeasti aika kiltti ihminen, ja tuosta tuli nyt väärä kuva. Mutta niinhän näillä palstoilla pelkkien tekstien perusteella aina tapahtuu...

Mulla ei ole tuossa kertomuksessa oikeasta yhtään mitään puolusteltavaa!

Ja ettei tule taas turhaa kommenttia käyttäessäni termejä "en halannut väkisin", en siis halannut ollenkaan tuossa tilanteessa! Se oli vain oma vahva tahtotila, mutta en tehnyt sitä koska hän ei halunnut, minkä havaitsin.

Kyllä me oltiin onnellisia pitkään, eikä koskaan ollut kyse mistään väkivallasta tai muusta. Tuo yksittäinen tilanne vain tuli mieleeni, kun lukee näitä juttuja.

Vierailija
252/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munkin mielestä tuo miehen kertomus, kuinka otti kädestä kiinni naisen lähtiessä pois tilanteesta, oli väkivaltainen..

Jos oma mies tekisi niin olisin ihan paskana, mutta juuri koska hän on ollut väkivaltainen alussa..

Vierailija
253/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä munkin mielestä tuo miehen kertomus, kuinka otti kädestä kiinni naisen lähtiessä pois tilanteesta, oli väkivaltainen..

Jos oma mies tekisi niin olisin ihan paskana, mutta juuri koska hän on ollut väkivaltainen alussa..

Mulla nyt kolme pitkää suhdetta, mukana yli kymmenen vuoden avioliitto. Lisäksi muitakin tapaillut, ei ikinä ole mistään väkivaltaisuudesta ollut edes puhetta, paitsi tuo yksi tilanne ja vain tämän yhden naisen kanssa. (Kävi muuten psykiatrilla ongelmiensa vuoksi ja oli ollut mm. se väkivaltainen edellinen suhde.) Siksi mulle tuo yksi tilanne tuntuikin niin absurdilta.

En kommentoi tähän tämän jälkeen enempää. Tiedän että tämä on mielenkiintoinen foorumi ja takuulla naisilla on välittömästi ne omat oikeat mielipiteensä. Yritin vain sanoa, että joskus joku yksittäinen juttu saa aivan käsittämättömät mittasuhteet...

Vierailija
254/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehen versio:

Vaimo nalkutti tiskikoneesta niin, etten enää kestänyt sitä henkistä väkivaltaa. Olin aikeissa alkaa täyttää sitä tiskikonetta ja hän oli edessä, joten kevyesti työnsin hänen kätensä pois tieltä. Tuskin edes hipaisin sitä enkä missään tapauksessa satuttanut enkä ollut väkivaltainen. Nyt se saa$##$nan lehmä nimittelee mua vaimonhakkaajaksi. Vi#$$u se on ihan sekaisin, ylidramatisoi aina kaikkea.

Vierailija
255/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas naisena joka ei ole kokenut väkivaltaa parisuhteessa en osaa pitää tuota mitenkään väkivaltaisena. On muakin mies ottanut ranteesta kiinni (ei kovaa, olisin saanut itseni otteesta irti ihan vain vetämällä käden pois), kun hän on toivonut että pysyisin paikalla selvittämässä riitaa. Itse olen kokenut tuon nimenomaan pyyntönä, että en menisi. Ja nimenomaan sellaisena pyyntönä missä mies on joutunut nielemään ylpeytensä, ja itse olen hallitsevassa asemassa. Tässä näkee kuinka omat kokemukset värittävät ajattelutapaa siitä, mitä kertomuksen perusteella on tapahtunut.

Vierailija
256/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas naisena joka ei ole kokenut väkivaltaa parisuhteessa en osaa pitää tuota mitenkään väkivaltaisena. On muakin mies ottanut ranteesta kiinni (ei kovaa, olisin saanut itseni otteesta irti ihan vain vetämällä käden pois), kun hän on toivonut että pysyisin paikalla selvittämässä riitaa. Itse olen kokenut tuon nimenomaan pyyntönä, että en menisi. Ja nimenomaan sellaisena pyyntönä missä mies on joutunut nielemään ylpeytensä, ja itse olen hallitsevassa asemassa. Tässä näkee kuinka omat kokemukset värittävät ajattelutapaa siitä, mitä kertomuksen perusteella on tapahtunut.

Rikon lupaukseni ja vastaan vielä tämän yhden kerran :-) Tuo oli juuri täsmälleen oikea tulkinta omasta tilanteestani :-) Kiitos, enää ei tunnu niin pahalta miten muhun suhtaudutaan :-)

Vierailija
257/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

taplat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikon lupaukseni ja vastaan vielä tämän yhden kerran :-) Tuo oli juuri täsmälleen oikea tulkinta omasta tilanteestani :-) Kiitos, enää ei tunnu niin pahalta miten muhun suhtaudutaan :-)

Tälläisessä ketjussa usein on paljon väkivaltaa kokeneita puolisoita. Omat kokemukset herkistävät tulkitsemaan asiat niiden kokemuksien suuntaan. Väkivaltaa kokeneet tulkitsevat väkivallaksi/pakottamiseksi, hylätyksi tulleet tulkitsevat asioita helposti hylkäämiseksi.. Sitten taas väkivaltaa kokemattomat eivät välttämättä tunnista väkivaltaa yhtä herkästi ja antavat sen jatkua tarpeettoman pitkään. Ihan sama on mitä tänne kirjoitat, joku kuitenkin tulkitsee sen eri tavalla mitä on tarkoitettu.

Vierailija
258/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaa seksuaalisesti? Siis raiskaa vai?

Ei, vaan opettaa laittamaan esim kondomin vaikkapa banaania apuna käyttäen. Muitakin seksitemppuja voi opettaa esim kortonki huulien ympärille ja patukka suuhun.

Vierailija
259/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaa seksuaalisesti? Siis raiskaa vai?

Ei, vaan opettaa laittamaan esim kondomin vaikkapa banaania apuna käyttäen. Muitakin seksitemppuja voi opettaa esim kortonki huulien ympärille ja patukka suuhun.

Eiköhän aiempi kirjoittaja tarkoittanut kouluttamisella seksuaalista väkivaltaa eli painostusta pikkuhiljaa enemmän ja enemmän tekoihin, joihin ei voisi kuvitella ryhtyvänsä suorilta käsin vaan vasta pidemmän alistamisen seurauksena.

Vierailija
260/298 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyö takaisin senkin kitisevä nynny

Vastata rikokseen rikoksella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan