Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

terveisiä päivystyksestä, jumalauta että kiehuu!!!

Vierailija
19.06.2016 |

tulimme tänne lapsen kanssa klo 12.00, lääkäri otti vastaan klo 15.00 ja ensi töikseen ripitti, ettei "pikku flunssa" ole syy tulla päivystykseen ! meni vaikeaksi kun ilmoitin, että kolmen lapsen äitinä tiedän kyllä milloin lähteä lääkäriin ja että tapanani ei ole rynnätä päivystykseen jos lapsella on nuha tai tikku varpaassa..

no, nyt olemme osastolla ja ottavat kokeita :/

Kommentit (187)

Vierailija
21/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle lääkärille pääsee ilman vakuutustakin. Ja jos jotakin vakavampaa ilmenee, niin yksityiseltäkin lähetetään julkiselle puolelle.

Vierailija
22/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? kirjoitti:

Sulla on kolme lasta. Mikset ole ottanut lapsille sairasvakuutuksia? Pääsisit yksityiselle eikä tarvitsisi sairaan lapsen kanssa jonottaa.

Mulla on neljä lasta ja ihan hukkaan olisin heittänyt vakuutusrahat, esikoinen vielä sentäs parantumattomasti sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

??? kirjoitti:

Sulla on kolme lasta. Mikset ole ottanut lapsille sairasvakuutuksia? Pääsisit yksityiselle eikä tarvitsisi sairaan lapsen kanssa jonottaa.

Ihmettelen, että miksi tätä alapeukutetaan.

Julkinen puoli on vähän sillisalaattia: joskus hyvää palvelua, joskus aivan helvetin törkeää. Lisäksi saat jonottaa monta tuntia (ennätykseni on tähän mennessä 7tuntia).

Itse kyllä jaksan odottaa, mutta lapseni jos on kipeä niin haluan hänet nopeasti hyvään hoitoon josta ei lähetetä tutkimatta kotiin nenänvarttapitkin katsellen. Siksi hänelle otettiin vakuutus heti synnyttyään.

Minä alapeukutin tuota. Omalla paikkakunnalla on keskussairaala, meiltä on sinne kolmen kilometrin matka. Nyt on sunnuntai, joten jos veisin lapsen tänään yksityiselle, sinne olisi 200 kilometrin matka. Täällä ei yksityiset lääkärivastaanotot ole auki kuin ma-pe päiväsaikaan.

Vierailija
24/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

??? kirjoitti:

Mulla on neljä lasta ja ihan hukkaan olisin heittänyt vakuutusrahat, esikoinen vielä sentäs parantumattomasti sairas.

Mites, sulla ei varmaan kotivakuutustakaan ole kun ei talo kuitenkaan pala tms?

Vierailija
25/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on pelottava paikka sairaalle.

Vierailija
26/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aikalailla kypsyttää tällaiset tekstit! Minä oon aina saanut hoitoa, aina otettu vakavasti ja pikemminkin on ollut niin päin, että itse en ole pitänyt vakavana, mutta lääkärit varmuuden vuoksi tehneet testejä ja tutkineet.

Lääkärit ja hoitajat tekevät varmasti parhaansa, mutta ihmisiä kun ollaan, niin virheitä voi aina sattua. Valitettavasti kunnallisella puolella on myös usein jonoa ja hoitoon pääsee kiireellisyyden mukaan. Tekin sitä saatte, niin olisit tyytyväinen.

Vierailija
27/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon lääkärin turhautumisen. Paljon on sellaisia, että heti ensimmäiseksi lapsi viedään kiireellä päivystykseen, on nenä vuotanut, yskii. Te turhaan resursseja kuluttavat, saatte katsoa peiliin. Kuumekin saa nousta ja saa nenä vuotaa. Ap, veikkaan että lapsi kotiutuu huomenna, kun tulee enemmän henkilökuntaa.

Olen terveyskeskuksessa töissä, ja lapsia on tuotu lääkäriin mm. silloin, kun ovat kaatuessaan saaneet naarmun polveen (lääkäri laittoi siihen sitten laastarin). Tai kun on pikku flunssaa, ja siinä yhteydessä kaulalle on tullut muutamia rauhasia. Tai kun lapsella on vähän huono ruokahalu ja viimeksikin oli niillä oirein korvatulehdus (no sitä ei tällä kertaa löytynyt). Sellaisiakin on, että ilmoitetaan tulosyyksi pitkittynyt sahaava kuume, ja lääkärille kerrotaan, että pari päivää ollut nuhaa ja kun lääkäri kysyy, onko ollut kuumetta niin ei ole (näitä on monia). Eräät kansallispukuheimoon kuuluvat vanhemmat toivat alle kouluikäisen lapsensa lääkäriin (en nyt muista tulosyytä), mutta kun lääkäri ei alle 5 minuutissa ollut tullut tutkimaan lasta, niin lähtivät sitten suutuksissaan pois. Alkukesästä yleisesti hyttysenpistoista niin lapset kuin aikuisetkin saavat reippaammat reaktiot, ja ei muuta kuin lääkäriin. Yksi äiti varasi tyttärelleen aikaa päivystykseen, kun tytär oli raiskattu. Vastaanotolla ilmeni, että halusivat neitsyystodistuksen, kun koulussa kiusattiin.

Vierailija
28/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan, kun menin yöllä 3-kuukautisen vauvan kanssa päivystykseen, lääkäri totesi, että onko tämäkin sellainen vauva, jonka nenä niistetään ja lähetetään kotiin. No lapsella oli RS- virus ja viikko osastolla.

En mä kyllä ymmärrä mihin tuossa tarvitaan osastohoitoa? Esikoisella oli 2 kk ikäisenä RS-virus sekä adeno-virus, labrakokeilla varmistettu diagnoosi, ja normaalisti hoidin häntä kotona.

Vierailija
29/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanotolla ilmeni, että halusivat neitsyystodistuksen, kun koulussa kiusattiin.

Anteeksi mitä?

Vierailija
30/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan, kun menin yöllä 3-kuukautisen vauvan kanssa päivystykseen, lääkäri totesi, että onko tämäkin sellainen vauva, jonka nenä niistetään ja lähetetään kotiin. No lapsella oli RS- virus ja viikko osastolla.

En mä kyllä ymmärrä mihin tuossa tarvitaan osastohoitoa? Esikoisella oli 2 kk ikäisenä RS-virus sekä adeno-virus, labrakokeilla varmistettu diagnoosi, ja normaalisti hoidin häntä kotona.

Esim. hengitysvaikeus on pienellä lapsella sellainen syy, että osastohoito voi olla tarpeen. Meillä oli 3-kuisella ihan perustavallinen (neljän lapsen äitinä todellakin ihan tuttu asia) kurkunpääntulehdus ja hänellä se johti (kaikista kolmesta muusta poiketen) hengittämisvaikeuteen, joka oli niin paha, ettei lasta olisi uskaltanut enää laittaa yöksi nukkumaan, koska tuntui siltä että siihen se sitten jää. Osastolle otettiin, kun päivystyksessä annettu apu ei auttanut ja RS-virustesti otettiin, koska oli kausi pahimmillaan ja osasto täynnä ko. viruksen vuoksi hoitoon otettuja pikkulapsia. Onneksi ei ollut, hoito tehosi ja päästiin kotiin. Yhtään ylimääräistä yötä EN haluaisi sairaalassa viettää, että kivat niille jotka huutelevat että "no pitiks mennä jos on vaan flunssa häh".

Vierailija
31/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??? kirjoitti:

Tottakai on, vaikka tuskin tarvis, koska olen jo kertaalleen palanut. Mutta ei ole tähän verrattavissa, koska on kuitenkin se julkinen puoli. Olen pisimmillään ollut päivystyksessä odottamassa 45min.

Vierailija
32/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jaa, Suomi ja sen terveydenhoito tai pikemminkin hoitamattomuus.

Asutaan ulkomailla, paikalliseen arvauskeskukseen pääsee samana päivänä, kun ajan varaa aamupäivällä. Tosin meillä on omat terveysvakuutukset, joten tarvittaessa käytetään yksityistä. 

Asutte vaan väärässä maassa.

Vierailija
33/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli viikon hapessa RS-viruksen takia. Olisi kuulemma tukehtunut limaansa ja kuollut, ellei olisi päässyt sairaalahoitoon.Että siksi ainakin meillä osastohoidossa. Sen verran lastani rakastin, että mieluummin halusin hänen pysyvän hengissä, kuin kuolevan.

Vierailija
34/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa jaa, Suomi ja sen terveydenhoito tai pikemminkin hoitamattomuus.

Asutaan ulkomailla, paikalliseen arvauskeskukseen pääsee samana päivänä, kun ajan varaa aamupäivällä. Tosin meillä on omat terveysvakuutukset, joten tarvittaessa käytetään yksityistä. 

Asutte vaan väärässä maassa.

Ei kun just ihan oikeassa mitä sairastumiseen tulee. Kaikilla neljällä lapsella oikojat, syksyllä leikataan yhdeltä kuopparinta, esikoinen saanut parantumattomaan sairauteensa parasta mahdollista hoitoa, jne. Puhumattakaan mitä itse olen saanut tulipalon jäljiltä.

Vierailija
35/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Lahdessa on onnistuttu siinä, että asukasta kohti terveydenhuoltomenot ovat maan pienimmät. Tämä tehtiin niin, että asiakkaat eivät saa aikaa lääkärille lainkaan, kehotetaan menemään yksityiselle tai Akuuttiin päivystykseen. Siellä taas todettaan juuri noin, että pikkuflunssa tai viruksen aiheuttama vatsatauti tai ei muuten vain anna aihetta hoitaa. Oman lapsen vein Helsinkiin päivystykseen, kun edellisenä yönä oli Lahdessa todettu, että ei mitään syytä tutkia mitenkään. Lähdettiin aamulla mummolaan Viikkiin ja sieltä kiireellä sairaalaan ja leikkaukseen.

Lahti todella säästää, mutta montakohan potilasta kuole säästöjen seurauksena. Meillä oli onnea, että emme olleet kotipaikkakunnalla.

Vierailija
36/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon lääkärin turhautumisen. Paljon on sellaisia, että heti ensimmäiseksi lapsi viedään kiireellä päivystykseen, on nenä vuotanut, yskii. Te turhaan resursseja kuluttavat, saatte katsoa peiliin. Kuumekin saa nousta ja saa nenä vuotaa. Ap, veikkaan että lapsi kotiutuu huomenna, kun tulee enemmän henkilökuntaa.

Olen terveyskeskuksessa töissä, ja lapsia on tuotu lääkäriin mm. silloin, kun ovat kaatuessaan saaneet naarmun polveen (lääkäri laittoi siihen sitten laastarin). Tai kun on pikku flunssaa, ja siinä yhteydessä kaulalle on tullut muutamia rauhasia. Tai kun lapsella on vähän huono ruokahalu ja viimeksikin oli niillä oirein korvatulehdus (no sitä ei tällä kertaa löytynyt). Sellaisiakin on, että ilmoitetaan tulosyyksi pitkittynyt sahaava kuume, ja lääkärille kerrotaan, että pari päivää ollut nuhaa ja kun lääkäri kysyy, onko ollut kuumetta niin ei ole (näitä on monia). Eräät kansallispukuheimoon kuuluvat vanhemmat toivat alle kouluikäisen lapsensa lääkäriin (en nyt muista tulosyytä), mutta kun lääkäri ei alle 5 minuutissa ollut tullut tutkimaan lasta, niin lähtivät sitten suutuksissaan pois. Alkukesästä yleisesti hyttysenpistoista niin lapset kuin aikuisetkin saavat reippaammat reaktiot, ja ei muuta kuin lääkäriin. Yksi äiti varasi tyttärelleen aikaa päivystykseen, kun tytär oli raiskattu. Vastaanotolla ilmeni, että halusivat neitsyystodistuksen, kun koulussa kiusattiin.

Pysyttehän kuitenkin asiallisina ettekä ala epäillä kaikkia potilaita tällaisiksi ja ymmärrätte myös vanhempien vilpittömän huolen lapsistaan?

Vierailija
37/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??? kirjoitti:

Ei voi verrata. Suomessa saa hoitoa, vaikka vakuutusta ei olisikaan.

Minä vien joskus lapset ykstyiselle vaikka ei vakuutusta olekaan. Ne maksut on kuitenkin niin korkeat, että sillä käyttää lääkärissä silloin kun todellinen tarve on.  Lääkärilakon aikaan 2000-luvun alussa tytön korvat putkitettiin yksityisellä. Lakon vuoksi leikkaus olisi siirtynyt puoli vuotta. Lasku oli 700e, eikä tuntunut missään. Vakuutusmaksuja olisi maksettu aika paljon enemmän tuohon mennessä.

Ps. Lääkäri oli sama Pikkujätissä kuin Meilahden korvaklinikalla. Joten eiköhän se tasokin ole ihan sama.

Vierailija
38/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin otettiin rs-viruksesta osastolle 6-viikkoinen vauva. Tosin viivyttiin vain vuorokausi ja sitten päivittäisiin testauksiin ja sitä avaavaa ainetta, kunnes nuha oli ohi. Se nuha kun voi tappaa pienen vauvan, meillä lisäksi kurkunpääntulehdus, johon ennen vauvoja ja taaperoita kuoli "kuristustautiin".

Lastenosasto oli täynnä rs-viruksen takia osastohoitoon otettuja hengitysvaikeuksien vuoksi. Osastolle ei oteta, ellei lääkäri epäile happivajausta ja testaa sen. Kaikki osastohoidossa olevat olisivat kotihoidossa vaarassa.

Vierailija
39/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jää uusimmat viestit pimentoon.

Vierailija
40/187 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa vastata kysymykseesi, mutta tuskin ketään pidetään paria päivää hengityskoneessa turhaan ilman tositarvetta. Hengityskoneita ja valvontalaitteita  on harvemmin kotona, ja jos tarvitaan niitä, ollaan sairaalassa.

Tuskin mehujätski alkavaan nestehukkaan muutaman kuukauden ikäisellä auttaa.

Näitä "ei tällaisen takia olisi tarvinnut tulla" ja "miksi ette tulleet aikaisemmin" on ollut kaikkina aikoina. Samanlaisia juttuja on niin 50 vuotiaista kuin 5 kk:n ikäisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme