Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen parisuhteessa ex-narkkarin kanssa. Mitä tahtoisit kysyä?

Vierailija
19.06.2016 |

Vastaan rehellisesti kysymyksiin :)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän tekee nykyisin?

Vierailija
2/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän tekee nykyisin?

Mun mies on kaupassa töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hepatiitteja tai hiviä?

Tupakoiko?

Käyttääkö alkoholia? Jos käyttää, niin minkä verran?

Vierailija
4/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hepatiitteja tai hiviä?

Tupakoiko?

Käyttääkö alkoholia? Jos käyttää, niin minkä verran?

C-hepatiitti on, hiviä ei onneksi... Kyllä polttaa. Käyttää alkoholia, bileissä ottaa välillä aika paljon.. muuten sillon tällöin 1-2 sauna olutta.

Vierailija
5/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitat jatkuvasti aiheesta aloituksia? Yritätkö jotenkin ns. nostattaa narkkareiden mainetta potentiaalisina kumppaneina? Ei tehoa useimpiin, voin kertoa.

Vierailija
6/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kysymys miksi ihmeessä olet sellaisen kanssa, ellet itse ole samoista piireistä? 

Sinänsä hienoa jos on välillä kuivilla, niitä jälkitrippeja voi tulla ja repsahduksia ym. 

Vierailija
7/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloitat jatkuvasti aiheesta aloituksia? Yritätkö jotenkin ns. nostattaa narkkareiden mainetta potentiaalisina kumppaneina? Ei tehoa useimpiin, voin kertoa.

En ole aikaisemmin aiheesta tehnyt keskustelua/kyselyä. Syy miksi kuitenkin tämän keskustelun tein, on se, että päihdeongelmaisetkin ovat ihmisiä ja ansaitsevat ystävällistä kohtelua, syyt miksi heistä on tullut riippuvaisia esimerkiksi huumeista on monimutkaiset... Monilla huonot oltavat jo lapsena perheessä, jouduttu kiertämään perhekoteja yms, eikä perhekodeissakaan aina välttämättä ole hyvät oltavat. On uutisoitu paljon myös siitä, kuinka laitoksissa on töissä sairaita ihmisiä jotka nöyryyttävät tahallisesti lapsia ja nuoria eri tavoin, käyttävät väkivaltaa heihin. Joten kun ihminen ei ole saanut kovin hyviä eväitä elämään, sortuu helposti rikoksen polulle, kun ei ole kokenut parempaakaan... ja kun mieli on rikki, helpoin tapa on lievittää päänsisäistä pahaa oloa päihteillä ja huumeet, alkoholi ovat myrkkyä ja kun alat käyttämään niitä syystä että sulla on paha olo henkisesti, niin aika helposti varsinkin silloin kehittyy riippuvuus niihin. On toki myös nuoria, jotka alkavat ihan uteliaisuudesta kokeilemaan/käyttämään huumeita... Mutta meidän kuuluu antaa anteeksi sellaisille ihmisille, koska heillä on vain tyhmä nuoren pää ja antaa mahdollisuus aikuisena korjata elämänsä, jos he niin haluavat, kun huomaavatkin että ei se huumeiden käyttäminen loppujen lopuksi niin mukavaa olekkaan ja ei enää kiinnosta leikkiä myöskään gangstaa.

Mun mies on alkanut käyttämään molemmista syistä. Siitä syystä että hänellä oli lapsuuden perheessään huono olla, mutta hän oli nuorena luonteeltaan myös vilkas ja villi, kiinosti tietää millaisia olotiloja eri huumeet aiheuttaa.

Tärkeintä on kuitenkin se, että mun mies kävi pohjalla, pääsi sieltä elävänä ylös, nykyään tekee rehellistä työtä ja on ollut huumeista kuivilla 6v ajan. En ymmärrä miksi pitäisi lyödä jo lyötyä ja mun mies on menneisyyden ongelmistaan huolimatta ollut erittäin potenttiaalinen kumppani ehdokas, hän on ystävällinen, tunneälykäs, erilaisten ihmisten kaveri, ei tykkää riitelystä, rakastaa matkailua... jne. Erittäin ihana mies. :) <3

Vierailija
8/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin. Miehellä on c-hepa. Ei ole käyttänyt huumeita kylläkään yli 10 vuoteen. On käytön lopettamisen jälkeen opiskellut yliopistotutkinnon ja on hyvässä työsssä nykyään. Ei juurikaan käytä alkoakaan nykyään ja lopettanut myös tupakoimisen.

Vierailija
9/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö miehesi ulkonäössä huumetausta?

Vierailija
10/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksipuoliset nuo kyselyn vastausvaihtoehdot.

Vierailija
11/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aikaisemmin aiheesta tehnyt keskustelua/kyselyä. Syy miksi kuitenkin tämän keskustelun tein, on se, että päihdeongelmaisetkin ovat ihmisiä ja ansaitsevat ystävällistä kohtelua, syyt miksi heistä on tullut riippuvaisia esimerkiksi huumeista on monimutkaiset... Monilla huonot oltavat jo lapsena perheessä, jouduttu kiertämään perhekoteja yms, eikä perhekodeissakaan aina välttämättä ole hyvät oltavat. On uutisoitu paljon myös siitä, kuinka laitoksissa on töissä sairaita ihmisiä jotka nöyryyttävät tahallisesti lapsia ja nuoria eri tavoin, käyttävät väkivaltaa heihin. Joten kun ihminen ei ole saanut kovin hyviä eväitä elämään, sortuu helposti rikoksen polulle, kun ei ole kokenut parempaakaan... ja kun mieli on rikki, helpoin tapa on lievittää päänsisäistä pahaa oloa päihteillä ja huumeet, alkoholi ovat myrkkyä ja kun alat käyttämään niitä syystä että sulla on paha olo henkisesti, niin aika helposti varsinkin silloin kehittyy riippuvuus niihin. On toki myös nuoria, jotka alkavat ihan uteliaisuudesta kokeilemaan/käyttämään huumeita... Mutta meidän kuuluu antaa anteeksi sellaisille ihmisille, koska heillä on vain tyhmä nuoren pää ja antaa mahdollisuus aikuisena korjata elämänsä, jos he niin haluavat, kun huomaavatkin että ei se huumeiden käyttäminen loppujen lopuksi niin mukavaa olekkaan ja ei enää kiinnosta leikkiä myöskään gangstaa.

Mun mies on alkanut käyttämään molemmista syistä. Siitä syystä että hänellä oli lapsuuden perheessään huono olla, mutta hän oli nuorena luonteeltaan myös vilkas ja villi, kiinosti tietää millaisia olotiloja eri huumeet aiheuttaa.

Tärkeintä on kuitenkin se, että mun mies kävi pohjalla, pääsi sieltä elävänä ylös, nykyään tekee rehellistä työtä ja on ollut huumeista kuivilla 6v ajan. En ymmärrä miksi pitäisi lyödä jo lyötyä ja mun mies on menneisyyden ongelmistaan huolimatta ollut erittäin potenttiaalinen kumppani ehdokas, hän on ystävällinen, tunneälykäs, erilaisten ihmisten kaveri, ei tykkää riitelystä, rakastaa matkailua... jne. Erittäin ihana mies. :) <3

Olet aloittanut monta kertaa :) Tiedän kyllä, koska palstailen paljon.

Osa jutustasi on ihan totta. Ei kuitenkaan kannata yleistää, itselläni on ollut todella vaikea lapsuus ja nuoruus, mutten silti ole ikinä huumeita käyttänyt. Enkä myöskään kumppaniksi halua ex-narkkaria, vaikka olisi kuinka ihana tyyppi tahansa. Löytyy niitä ihania terveemmistäkin. Toki, jos tykkää "jännämiehistä" ja on jotain käsittelemättömiä traumoja eikä itseään arvosta, on entinen narkkari varmaan hyvä valinta.

Vierailija
12/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kysymys miksi ihmeessä olet sellaisen kanssa, ellet itse ole samoista piireistä?

Sinänsä hienoa jos on välillä kuivilla, niitä jälkitrippeja voi tulla ja repsahduksia ym. 

Tiedetään kyllä nuo asiat ja niitä repsahduksia miehelle tulikin muutaman kerran lopettamisen alkuaikoina. Joskus saattaa myös yhtäkkiä alkaa kauheasti himottamaan piriä, mutta nekin himot menee ohitse ja niiden kanssa pystyy pärjäämään, kun ottaa iisisti ja muistelee minkälaisen työn on tehnyt paranemisen eteen ja miten paljon hyviä asioita nyt on elämässä ja onko yksi piri tai subu piikki sen arvoinen, että heittäisi ikään kuin kerrasta sen kaiken vuosien aikana rakennetun hyvän roskikseen... Ei ole sen arvoista. :) Nyt kuitenkin mies on ollut 4v ajan täysin kuivilla! Se on minusta hieno saavutus.

Ja katoppas kun miehessä ei oo ainoat asiat ne huonot piirit tai huumeriippuvuus. Hänen persoonansa on paljon muutakin ja ulkonäkö myös komea, vaikka onkin käyttäny huumeita, joten sellaseen ihmiseen on helppo rakastua. Me ollaan luonteiltamme miehen kanssa hyvin samankaltaisia, maagista on se että monesti samaan aikaan ajatellaan myös samoja asioita... !

Vierailija
13/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalaisen äärimmäiset vastausvaihtoehdot! :D Itse ex-käyttäjänä lähinnä ihmettelen tuota huumeriippuvuudesta paranemista. Riippuvuuden kanssa voi oppia elämään ja ilman mömmöjä elää lopun ikää, mutta itse riippuvuus ei kyllä parane koskaan. Tulee vähän ap jutuistasi vakuuttelun makua. Onko miehesi päässyt yli sosiaalisesta riippuvuudesta? Kuivanarkkaako, toteuttaako eskapismia muilla keinoilla, onko jäänyt koukkuun menneisyytensä vatvomiseen ja kuivilla olemisesta jauhamiseen?

Vierailija
14/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtalaisen äärimmäiset vastausvaihtoehdot! :D Itse ex-käyttäjänä lähinnä ihmettelen tuota huumeriippuvuudesta paranemista. Riippuvuuden kanssa voi oppia elämään ja ilman mömmöjä elää lopun ikää, mutta itse riippuvuus ei kyllä parane koskaan. Tulee vähän ap jutuistasi vakuuttelun makua. Onko miehesi päässyt yli sosiaalisesta riippuvuudesta? Kuivanarkkaako, toteuttaako eskapismia muilla keinoilla, onko jäänyt koukkuun menneisyytensä vatvomiseen ja kuivilla olemisesta jauhamiseen?

Toki riippuvuudesta voi parantua, jos ratkaisee sen ongelman, joka ajaa riippuvuuteen.

Vierailija
15/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatte aika simppeliltä pariskunnalta. Molempien ÄO huitelee varmaan jossain kahdeksankympin tienoilla. Onnea, sitä te tarvitsette! Jokos on lapsia suunnitelmissa?

Vierailija
16/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin. Miehellä on c-hepa. Ei ole käyttänyt huumeita kylläkään yli 10 vuoteen. On käytön lopettamisen jälkeen opiskellut yliopistotutkinnon ja on hyvässä työsssä nykyään. Ei juurikaan käytä alkoakaan nykyään ja lopettanut myös tupakoimisen.

Onnea teidän tulevaisuuteen myös jatkossa! :) mua huolettaa miehen röökin poltto, on suht kova tupakkimies ja pelkään että hän saa vielä syövän joskus tuosta polttamisesta... Mutta toivotaan että ei! Aikuinen ihminen kun on, niin eipä sitä voi määrätä mitä toinen tekee. :)

Vierailija
17/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sama aloitus on ollut täällä palstalla monta kymmentä kertaa... Huoh. Ei vaikuta kovin rehelliseltä.

Vierailija
18/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö miehesi ulkonäössä huumetausta?

Ei minun mielestä kauheasti näy, kun katsot esimerkiksi Tommy Leetä ja Reindeerspotting Jania, ovat hekin komeita miehiä huumeiden käytöstä huolimatta. :) toisilla päihteet vie totaalisesti ulkonäön, toisilla ei, niin yksilöllistä tämäkin. Ainut selvin merkki mun miehen ulkonäössä hänen huumeidenkäytöstä on se, kun ei ole omia hampaita... Mutta sitäkään ei ulkopuolinen tietäisi, koska rakas käyttää nykyään tekareita. ;)

Vierailija
19/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksipuoliset nuo kyselyn vastausvaihtoehdot.

Näin se yleensä menee oikeassa elämässäkin. Toiset ymmärtää ja pystyy antamaan paljon virheitä anteeksi, toiset haluaa vaan tuomita ja ei sitten millään haluta ymmärtää miksi joku on toiminut joskus sillä tavalla kun on toiminut.

Vaikka kukaan meistä ei oo täydellinen, jokainen meistä tekee virheitä, ne virheet ovat vaan erilaisia.

Vierailija
20/46 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki riippuvuudesta voi parantua, jos ratkaisee sen ongelman, joka ajaa riippuvuuteen.

Ei se riippuvuus enää mihinkään parane, jos on esim. sotkenut jo aivokemiansa täysin. Tähän ap:kin viittaa tuossa viestissään, jossa kertoo, että yksi piri/subusatsi saa uinuvan riippuvuuden taas heräämään. Riippuvuuden kohdetta voi tietysti vaihtaa päihteistä uskontoon, urheiluun, rakkauteen jne. Päihdepsykiatrian piirissä varsinaisia paranemisia esim. opiaattiriippuvuudesta kyllä tulee vastaan, mutta kyse on muutamista prosenteista. Päihdehakuisuudesta ja todellisuuspaosta pääsemiseksi ongelman hoitaminen joka näihin johtaa on kyllä aivan ratkaisevassa asemassa.