Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies todella mustasukkainen ym, kannattaako jatkaa vai juosta?

Vierailija
18.06.2016 |

Olen seurustellut vajaan vuoden yhden miehen kanssa. Alussa tämä mies vaikutti melkein täydelliseltä, mutta nyt ajan myötä on ilmennyt monia negatiivisia asioita, joista olen suhteen jatkon kannalta huolissani.

Mies on todella mustasukkainen, jos vaan juttelen esim. miespuolisen ystäväni kanssa tai tervehdin puolituttua miestä niin miehen mielestä olen valmis hyppäämään heidän kanssaan sänkyyn heti kun mahdollista ja saa hirveät kilarit.

Mies yrittää myös kontrolloida menemisiäni ja sitä ketä ihmisiä saan tavata ja miten usein. Jos tapaan useammin, mitä mies "sallisi" niin riita on taattu jälleen kerran.

Usein yrittää esittää olevansa pahoillaan, mutta loppujen lopuksi saa käännettyä asiat niin, että ne on joko minun tai jonkun muun syytä, ei koskaan miehen itsensä.

Tämän lisäksi mies on riitojen yhteydessä alkanut käyttäytyä entistä uhkaavammin ja nyt muutaman kerran olen pelännyt, että mitä tekee seuraavaksi.

Olen yrittänyt miehen kanssa tästä keskustella, että huomaako hän itse olevansa esim. kohtuuttoman mustasukkainen tai kontrolloivansa liikaa minun tekemisiäni. Keskustelu ei ole juurikaan tuottanut minkäänlaista tulosta, koska mies ei näistä suostu pahemmin keskustelemaan.

Tämän käytöksen lisäksi osaa siis kyllä olla myös todella ihana ja sellainen, jonka takia häneen rakastuinkin. Nyt on vaan alkanut mietityttää tuo käytös entistä enemmän, kun mies ehdotti yhteen muuttamista.

Onko tällaisesta käytöksestä mahdollista parantua esim. terapiassa? Tuo varmaan edellyttäisi kyllä, että mies ensin myöntäisi ongelmansa. Tai onko mitään järkeä jäädä ja yrittää saada miestä muuttumaan, kun ei selkeästi vaikuta ongelmiaan tiedostavan.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhtisi pitäisi tuossa vaiheessa olla jo niin kova että sinusta ei näkyisi enää pientä pistettäkään miehen elämässä.

Vierailija
2/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs itse ajattelet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksisin

Vierailija
4/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät jo itsekin vastauksen.

Vierailija
5/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tuollaisia paskakasoja ei kannata edes yrittää saada terapiaan, eivät ansaitse apua eivätkä sitä edes halua.

Vierailija
6/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti jos olet tosissasi tuon kanssa niin juokse. Mies on hullu. Käytös tulee vain pahenemaan. Olen aivan tosissani. Jos et nyt lähde, huomaat pian että mies pahoinpitelee sinua etkä pääse enää suhteesta pakoon sillä hän vainoaa sinua minne ikinä menetkin.

Vierailija
7/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoke, juokse!

Vierailija
8/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse. Heti! Ei yhteenmuuttoa, ei avioliittoa, ei lapsia. Mieluiten salaat uuden osoitteesi ja puh.numerosi.

Vierailija
9/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tekisit kompromissin ja jatkaisit juoksemista?

Vierailija
10/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä. Jätä se mies ja vaihda puhelinnumerosi ja osoitteesi salaisiksi.

Vierailija
11/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun muuttaisitte yhteen, tuo käytös pahenisi ja huomaisit lopulta, että elämässäsi ei ole muuta kuin työsi ja miehesi. Pahimmassa tapauksessa pelkkä miehesi. Joten peli poikki nyt.

Vierailija
12/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs itse ajattelet?

No oma ajatus on järjellä ajateltuna juurikin se, että ei kannata jäädä, koska en tiedä mitä kaikkea kamalaa tulevaisuus miehen kanssa toisi tullessaan. Miehelle olen pari kertaa maininnut tyyliin, että musta tuntuu, ettei voida jatkaa seurustelua, jos hänen käytöksensä ei muutu. Tähän mies on sanonut, että tekee elämästäni helv**iä, jos jätän hänet.

aloittaja

Vierailija
13/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se siinä sitten ole kaikki ilmaistu: tekee elämästäsi helvettiä. Tekee siis joka tapauksessa. JA loppuelämäsi varsinkin tulisi olemaan hänen kanssaan helvettiä, jos jatkat seurustelua.

Mieti, mitä haluat. Minä olen narsistin kanssa yhden suhteen elänyt ja kesti vuosia päästä hänestä lopullisesti eroon. Mene pois, kun ei ole vielä liian myöhäistä.

Vierailija
14/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksisin niin lujaa kun vaan pystyisin, muuten pahimmassa tapauksessa päädyt lehtien otsikoihin, kun mies surmasi vaimonsa ja lapsensa!

Vierailija
15/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainakin jos eroaisit siten, että teillä jo olisi lapsikin, olisi vallan hankala kina skitä lapsesta. Kannattaa varmaankin erota.

Minusta on pelottavaa, että tuollaisia miehiä on olemassa.

Vierailija
16/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin itse aikanaan juuri tällaisen miehen kanssa. Oli sairaalloisen mustasukkainen. Ensiksi väkivalta kohdistui kodin tavaroihin. Rikkoi milloin mitäkin suutuspäissään. Suostuttelin miehen terapiaan. Käytännössä kävi kaksi kertaa terveyskeskuspsykologin juttusilla ja lopetti. Lopulta väkivaltainen käytös kohdistui minuun. Heitti minua tavaroilla ja kerran löi. Pakenin hädissäni talviyönä kotoa. Silloin päätin, että nyt riittää. Kerroin, etten halua jatkaa yhdessä. Aluksi itki ja nyyhki ja aneli minua jäämään. Kun en taipunut, alkoi uhkailla tekevänsä itsemurhan. Silloin soitin ja kerroin tästä miehen äidille ja siskolle. Tästä mies raivostui ja uhkasi tappaa minut. Tappouhkauksia ja häirintää jatkui pitkään. Mies todella teki kaikesta aivan helvettiä pitkään tämän jälkeen.

Tällaisia ihmisiä ei voi parantaa, vaikka kuinka haluaisi. Juokse ja äkkiä! Pelasta itsesi!

Vierailija
17/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet tyhmiä?!

Vierailija
18/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde poikki ja heti ilmoitus poliisille jos alkaa kiristää, uhkailla tms.

Vierailija
19/49 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse.

Vierailija
20/49 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa noista kuulostaa siltä, että saattais olla kyseessä narsisti. Et voi tehdä muuta järkevää kun lähteä. Mä olin suhteessa narsistin kanssa neljä vuotta, ehdittiin muuttaa yhteenkin ja tuon yhteen muuton jälkeen miehen käytös alkoi pikkuhiljaa muuttua. Vajaa puol vuotta sitten erottiin ja kauhukseni kuukausi eron jälkeen sain tietää olevani raskaana. Ystävät varotteli pitkään miehestä, mutta mut oli niin hyvin manipuloitu, etten sitä suostunut näkemään heti.

Eli lähde vielä kun pystyt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän