Kristitty, mitä kysyt sarjamurhaajilta taivaassa?
Esimerkiksi Jeffrey Dahmer ja Ted Bundy tulivat uskoon ennen kuolemistaan. Minkälaisia keskusteluja tulisit käymään heidän kanssaan?
Kommentit (29)
Mua ei todella kiinnostaisi alkaa kaivelemaan siellä kenenkään syntejä, niin omia kuin muidenkaan.
Todella kiitollinen olen jos itse pelastettujen joukkoon pääsen. Siellä on pesty kaikki synneistään pois.
Siellä on pelkästään rauha ja rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Minä en aseta Jumalalle sääntöjä, kenet hän saa pelastaa ja keitä ei. Hän tekee päätöksensä oman tietonsa, tahtonsa ja armonsa perusteella, ja luotan siihen, että se menee oikein.
Ahaa. Mutta mitä kysyisit sarjamurhaajalta taivaassa? Ei tämä voi olla näin vaikeaa.
Jos tekisin jotain tutkimusta nyt, niin päätyisin tulokseen, että kaksi kolmasosaa kristityistä vastaa asian vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ei vois vähempää kiinnostaa. Siellä on varmaan aika monta ihmistä, joiden kanssa haluan todella keskustella. Noi tyypit on miljardien vuosien päässä jonon hännillä, mikäli paikalla ovat. Ns vankilausko on myös nähty, joten en voi tietää kenestäkään mitä oikeasti uskoo.
Onko tämä siis ihan kristitty käsitys, että jotkut taivaassa olevat ovat "jonon hännillä" eli huonompia ihmisiä?
Kirjoittaja ei käsittääkseni tarkoittanut ilmauksella "jonon hännillä" toisten olevan huonompia ihmisiä. Hänhän puhui siitä, kenen kanssa haluaisi jutella, ilmeisesti hän uskoo taivaassa olevan lukemattoman paljon sellaisia ihmisiä, joiden kanssa hänellä olisi enemmän keskusteltavaa.
Onneksi sentään yksi ymmärsi lukemaansa. Ilmeisesti lukijat odottavat kristityn arvioivan toisten ihmisten arvoa ja syntisyyttä, ja siksi lukevat omista tarkoitusperistänsä käsin minun teksiini jotain arvottavaa, vaikka sitä ei siellä ole. Minä nyt vaan ihan haluan vilpittömästi jutella muutamien henkilöiden kanssa kovasti: osa näistä on Raamatusta ja vaikka nyt sitten Martin Luther Kingin kanssa. Jos aika käy pitkäksi niin voin jonkun miljardin vuoden päästä (tai miten aikaa nyt sitten iäisyydessä mitataankin) rupatella jonkun random murhamiehenkin kanssa, mikä ettei, mutta ei mulla ole siihen mitään hinkua. Kyse ei ole syntisyydestä vaan siitä, että mua on aina kiinnostanut Kingin elämä enkä edes tunne/tiedä ap:n murhamiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ei vois vähempää kiinnostaa. Siellä on varmaan aika monta ihmistä, joiden kanssa haluan todella keskustella. Noi tyypit on miljardien vuosien päässä jonon hännillä, mikäli paikalla ovat. Ns vankilausko on myös nähty, joten en voi tietää kenestäkään mitä oikeasti uskoo.
Vankilausko? Heidän uskonsa ei ole yhtään huonompaa kuin sinunkaan uskosi. Kaikki synnit ovat Jumalan silmissä samat: oli se näpistys tai murha.
No voi jeskamandeera. Teillä on nyt täällä ihan kokoontumisajot sitten. En edelleenkään arvioi kenenkään uskoa huonommaksi. Etkö oikeasti ikinä ole kuullut vankilauskosta? Se on kuule ihan termi ja tarkoittaa sitä, että tiettyjä etuja saavuttaakseen esitetään uskovaa. SUomessa sillä voi saada jopa järkättyä nopeemmin ittensä vapaaksi elinkautisesta.
Tämä on ihan kuin toppatakkinsa kanssa keskustelisi, paitsi että toppatakkini ei oleta niin paljon kuin te.
En mitään, koska siellä on vain puhtaita, pestyjä sieluja. Kukaan ei ole siellä sarjamurhaaja, eikä muurari, eikä poliisi.. Siäl vaan elbaillaan..
Jumala on niin raamatussa ilmottanu. On myös ilmottanu miten sinne pääsee.. Uskomalla synnit anteeksi, pääsee... Thats it.
Ei tarvii miettiä yhtään kuka pääsee ja kuka ei. Itestään on vain vastuussa..
Vierailija kirjoitti:
Jos tekisin jotain tutkimusta nyt, niin päätyisin tulokseen, että kaksi kolmasosaa kristityistä vastaa asian vierestä.
En voi tietää mitä puhuisin edes oman mieheni kanssa taivaassa, muista puhumattakaan. Sillä onko joku tässä elämässä ollut sarjamurhaaja, ei olisi merkitystä. Sarjamurha ei ole asia joka herättää uteliaisuutta kysellä mitään.
Nooalta saattaisin kysellä enemmänkin. 😊
Vierailija kirjoitti:
En mitään, koska siellä on vain puhtaita, pestyjä sieluja. Kukaan ei ole siellä sarjamurhaaja, eikä muurari, eikä poliisi.. Siäl vaan elbaillaan..
Jumala on niin raamatussa ilmottanu. On myös ilmottanu miten sinne pääsee.. Uskomalla synnit anteeksi, pääsee... Thats it.
Ei tarvii miettiä yhtään kuka pääsee ja kuka ei. Itestään on vain vastuussa..
Missä raamatussa ja mikä jumala sulle tollasta ilmoitti? Että elbaillaan vaan?
Pyytäisin selittämään miksi tekivät sen, ja kertomaan elämästään muutenkin.