tarha:pitääkö lapsi hakea SUORAAN töistä, vai kuinka?
eli olen hakenut kokopäiväpaikan, n klo 7-15, ja nyt onnistuinkin saamaan sumplittua vain 6tunnin työpäivät-- miten on, pitääkö lapsi noutaa tarhasta tukka suorana ja viivana työpäivän päätyttyä, vai saako esim. käydä kaupassa?
ja- onko siitä olemassa joku sääntö?
ja--jos maksan kokopäiväpaikasta, niin onko sillä väliä, milloin haen?
enkä nyt tarkoita, että pidän koko rahan edestä, vaan jos on joitain asioita hoidettavana tms joskus..
Kommentit (30)
Mullakin niin vaihtelevat työajat. Joskus pääsen klo 14, joskus klo 15 ja joskus klo 16. Silloin kun pääsen klo 14, sovin hakuajaksi vähän myöhemmin, jotta ehdin käydä ruoka ostoksilla.
Rentoudu. Voit käydä kaupassa tai vaikka meditoida hetken ennen kuin haet.
Kävin useinkin kaupassa enkä nyt erityisemmin miettinyt, mitä tädit saattoivat tykätä. Ongelma vaan oli se, että joskus lapsukaiset tuli melkein väkisin kurkkimaan mitä siellä kauppakassissa oli tai oma lapsi veti sieltä sipsipussit ja suklaalevyn: "kato" esitteli muille"
Lapset haetaan hoitopaikan kanssa sovitun aikataulun puitteissa.
Hoitopaikoissa on oma päiväohjelmansa, ja vamasti muksuille on hyväksi noudattaa jotain säännöllistä rytmiä.
Ketjun vanhemmat tuntuvat kyllä ajattelevan asiaa lasten eun sijaan omien mieltymysten ja aikataulujen kannalta.
Etkö halua viettää aikaa lapsesi kanssa?
Aloittajan lapsi taitaa olla jo 20v.
Oletko oikeasti noin v....tun tyhmä?
Jos ole ostanut lapsenhoitopalvelun tietyille tunneille niin tottakai heidän velvollisuus on tämä aika hoitaa. Ihan riippumatta siitä mitä minä teen. Minun tekemiset ei heille kuulu pätkän vertaa.
Tälleen yksinkertaistetusti.
Aloituksesta on melkein 20 vuotta ja edelleen osassa varhaiskasvatuslaitoksia ollaan sitä mieltä, että töistä tullaan suoraa hakemaan lapsi hoidosta, jotta varhaiskasvattaja pääsee kotiin. Nykymaailmassa hoito on varattu tietyksi aikajaksoksi eikä ennen klo 17.30 sovi lasta hakea, jos hoitoajaksi on sovittu 10-17.30, vaikka itse pääsisi töistä jo klo 14.
Kellonajat pitää kyllä päiväkotiin ilmoittaa.