Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperhe-elämä on haitallista lapsille

Vierailija
17.06.2016 |

Laittakaa lapsenne tarpeet seksinnälkänne edelle. Älkää perustako uusperhettä. Hankkikaa uusi puoliso vasta lasten lennättyä pesästä. Olkaa edes joskus epäitsekkäitä.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasmielisen ja tuomitsevan vanhemman kanssa eläminen on haitallista lapselle. Laittakaa lapsenne tarpeet oman pätemisenne edelle. 

Vierailija
2/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdasmielisen ja tuomitsevan vanhemman kanssa eläminen on haitallista lapselle. Laittakaa lapsenne tarpeet oman pätemisenne edelle. 

Kolahti niin että napsahti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä jos kolahti, syytäkin, lapselle ei mikään ole haitallisempaa kuin oppia vanhemmiltaan typeriä, tuomitseia asenteita.

Vierailija
4/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä jos kolahti, syytäkin, lapselle ei mikään ole haitallisempaa kuin oppia vanhemmiltaan typeriä, tuomitseia asenteita.

Totta! Lapsi on lähtökohtaisesti avoin, ystävällinen ja ymmärtävä. Vanhemmat vaan tuppaavat pilaamaan heidät.

Vierailija
5/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe-elämää:

Minä ja nyxä. Minun ja nyxän lapset. Nyxän exä, nyxän ja nyxän exän lapset, nyxän exän ja nyxän exän edellisen exän lapset, nyxän exän nyxä sekä nyxän exän ja nyxän exän nyxän lapset. Minun exä. Minun ja exän lapset. Exäni nyxän lapset.

Vierailija
6/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottiko? Kivaa päivää sulle.

T. Uusperheilyn asiantuntija 😘

Vierailija
7/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdan 5 tilanne oli kuvitteellinen, mutta sellaista on uusperhe-elämä. T. Ap

Vierailija
8/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä keittää yli näin aamusella? :D Katsos, uusperhe voi toimia oikein hyvin, kunhan mukana ei ole yhtään perseänkyräaikuista.

Ps. Meillä on tavallista lapsiperheen elämää, seksinnälkä on aaaaaaikas viimeisenä listalla...

Vierailija
9/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sen kummemmin ota kantaa, mutta kun tuossa vuosia on kuunnellut oman tytön kavereita, harmittaa joskus niiden puolesta. Usein kuulee jonkun tytön kiroavan,että voi vittu, pitää alkaa taas pakkaamana tavaroita ja muuttaa ens viikolla isän/äidin luo.

Pari tapausta on, missä isä ja äiti uusine puolisoineen ei enää jaksanutkaan yhteistä lasta ja kummatkin sijoitettiin lastenkotiin, kun uusiin perheisiin oli tullut uusia lapsia.

Nyt keväällä yksi tyttö muutti isälleen, kun äiti löysi uuden miehen ja alkoi odottaa yhteistä lasta. Isän uusi puoliso ei tätä olisi halunnut ja on tehnyt selväksi tytölle, että sinua ei tänne haluta, kun heillä on yhteinen vauva. Hyvin koulussa pärjännyt tyttö on alkanut viiltelemään itseään ja koulumenestys on romahtanut.

Tuntuu, että luokassa ydinperheiden lapset alkaa olla vähemmistönä. Ehkä asumme sellaisella alueella, että näin on, vai onko tämä lie kuinka tavallista. Mutta nuorten jutut ovat vain välillä aika karua kuunneltavaa.

Vierailija
10/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla vahingollista? Onko tutkimustuloksiin jotain lähdeviitettä?

Vierailija
11/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu oikein hyvin toimii. Ei voi olla mitenkään haitallista.

Kun nyxän exän lapset tulevat kylään, minun ja nyxän lapset antavat mielellään tilaa huoneestaan myös nyxän exän omille lapsille, koska nyxä pitää heitä kuin ominaan. Meillä on vuoroviikkosysteemi: minun ja minun exän lapset tulevat aina joka toinen viikko; nyxän exän lapset joka toinen viikko. Exäni nyxä on mukava ihminen, ja hänen lapsensa ovat ihastuttavia. Käymme joka kesä Linnanmäellä exän, exän nyxän, ja exän nyxän lasten kanssa. Mukana nyxä, exä, nyxän exä, nyxän exän exä, nyxän exän nyxä, exän nyxä, ja kaikki lapset. Sopu sijaa antaa, ja rakkaus voittaa.

Tilanne oli kuvitteellinen. T. Ap

Vierailija
12/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yh-äitinä olen eri mieltä. Olin ihan selibaatissa 8 vuotta lapseni takia, mutta hänen tultuaan teini-ikään aloin hakea kumppania. Ajattelin, että voisi olla tervettä meininkiä sekin, ettei takerru ainoaan lapseensa, kun hänen pitäisi alkaa itsenäistyä.

Vierailija
13/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isä lähti, kun kuopus oli kuukauden ja esikoinen1v. Tapasin "nyxän" puoli vuotta tuosta. Aika pian muutettiin yhteen ja puoli vuotta yhdessä asumisen jälkeen ostettiin ok talo. Lapset ovat jo teinejä ja en tiedä mikä tässä uusperheessä on niin väärin lapsia kohtaan? Isäänsä tapaavat joskus, useimmiten eivät halua.

"Nyxä" on elänyt vauva-arjen, uhmat, päiväkodit, ala-asteet yms. kanssamme. Ei ole koskaan ollut isän roolissa vaan perheen toinen aikuinen joka tarpeen mukaan on hoitanut sairaita lapsia, kuskannut hoitoon, laittanut ruokaa, kiertänyt kanssamme huvipuistot ja muumimaat, remontoinut lapsille mieleiset huoneet ja mitä nyt aikuinen voi lasten hyväksi tehdä!

Yhteistä lasta ei ole, ainakaan vielä. Jos joskus tulee, niin yli 10 vuoden kokemuksella tiedän mieheni olevan vastuullinen vanhempi.

Vierailija
14/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinperheessäkin elävät voisivat kokeilla kymmenen vuoden selibaattia ja panna sen tarmon lastenhoitoon. Netistä saa ostettua hyvin oppaita siitä, miten seksuaalienergia kanavoidaan muuhun käyttöön. Kauhean itsekeskeisiä nämä ydinperheiset, kun laittavat himonsa lastensa edelle.

Vierailija
15/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa perhemuoto on haitallinen lapselle jos se on epätasapainoinen ja ongelmainen. Usein se ydinperhe hajoaa siihen että asiat ei toimi. Seuraava yritys voikin olla kaikkien kannalta hyvä. Kun lapset saavat elää tasapainoisessa ja rakastavassa ympäristössä niin kaikki hyvin :)

Vierailija
16/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen teinien kanssa tekemisissä työkseni, ja kyllä vain ne pahoinvoivat lapset ovat usein erolapsia. Yhdessä perheessä kaikki lapset oireilivat, vaikka perhekuviot olivat vähän erilaiset jokaisen kohdalla. Parhaiten loppujen lopuksi menestyivät ne "alkuperäiset" lapset, vaikka aikanani teini-iässä olin heistä todella huolissani. Uusperheeseen syntyneet lapset ovat tässä perheessä todella rikki vaikea ero teini-iässä ja vanhempien uudelleen perustamat uusperheet, joissa myös teini-ikäisiä lapsia toiseltakin puolelta, vaikeuttivat murrosikää todella paljon. Erityisesti vanhempien haluttomuus olla murrosikäisten elämässä ja muutto toiselle paikkakunnalle uuden puolison perässä olivat näitä pahimpia syitä. Ja eihän nyt teinistä ole koskaan kivaa asua samassa talossa luokkakaverin kanssa. Isän nyxän lapsi otettiin huostaan rikosten takia, isän lapsista kaksi joutui mielenterveysongelmien takia osastolle ja kaikilla oli ongelmia koulussa sekä päihteiden kanssa. Vanhemmista kukaan ei pahoinpidellyt lapsia vaan ongelmana oli tietynlainen välinpitämättömyys. Teinejä pompoteltiin kodista toiseen jotta vanhemmat saivat keskittyä uusiin suhteisiin.

On toki toimiviakin uusperheitä ja täysin normaaleja ja jopa menestyneitä erolapsia. Ei ero tai uusperheessä asuminen ole lapselle tuomio, mutta vaikeiden ongelmanuorten taustalla on aina jompikumpi tai molemmat. Uusperheiden erotilastot kertovat (67% uusperheistä päätyy eroon), että lapset kokevat jatkuvia ja traumaattisia muutoksia. Myös se, että eron jälkeen usein vaihdetaan paikkakuntaa, kertoo vanhempien kyvyttömyydestä ajatella lapsen parasta. Tasapainoisimpia uusperheiden lapsia ovat ne, jotka ovat eron jälkeen kokeneet vähän suuria muutoksia. Asutaan samalla paikkakunnalla, ero on hoidettu hyvässä hengessä ja uusperheiden perustamisessa ei ole pidetty kiirettä. Lapsella on selvästi kaksi kotia, joihin hän on aina tervetullut ja haluttu. 

Vierailija
17/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa perhemuoto on haitallinen lapselle jos se on epätasapainoinen ja ongelmainen. Usein se ydinperhe hajoaa siihen että asiat ei toimi. Seuraava yritys voikin olla kaikkien kannalta hyvä. Kun lapset saavat elää tasapainoisessa ja rakastavassa ympäristössä niin kaikki hyvin :)

Ja jos ei ole, niin uutta matoa vaan koukkuun!

Jos näihin välisuhteisiinkin syntyy lapsia, niin ei tunnu missään: emme erottele, kuka on kenenkin lapsi; kaikki lapset ovat tasa-arvoisia ja yhtä arvokkaita. T. Ap

Vierailija
18/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ydinperheessäkin elävät voisivat kokeilla kymmenen vuoden selibaattia ja panna sen tarmon lastenhoitoon. Netistä saa ostettua hyvin oppaita siitä, miten seksuaalienergia kanavoidaan muuhun käyttöön. Kauhean itsekeskeisiä nämä ydinperheiset, kun laittavat himonsa lastensa edelle.

Niin. Jos ydinperheellinen laittaa seksuaaliset himonsa perheen edelle, hänellä ei kohta enää ole ydinperhettä, ainakaan toimivaa sellaista.

Vierailija
19/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen teinien kanssa tekemisissä työkseni, ja kyllä vain ne pahoinvoivat lapset ovat usein erolapsia. Yhdessä perheessä kaikki lapset oireilivat, vaikka perhekuviot olivat vähän erilaiset jokaisen kohdalla. Parhaiten loppujen lopuksi menestyivät ne "alkuperäiset" lapset, vaikka aikanani teini-iässä olin heistä todella huolissani. Uusperheeseen syntyneet lapset ovat tässä perheessä todella rikki vaikea ero teini-iässä ja vanhempien uudelleen perustamat uusperheet, joissa myös teini-ikäisiä lapsia toiseltakin puolelta, vaikeuttivat murrosikää todella paljon. Erityisesti vanhempien haluttomuus olla murrosikäisten elämässä ja muutto toiselle paikkakunnalle uuden puolison perässä olivat näitä pahimpia syitä. Ja eihän nyt teinistä ole koskaan kivaa asua samassa talossa luokkakaverin kanssa. Isän nyxän lapsi otettiin huostaan rikosten takia, isän lapsista kaksi joutui mielenterveysongelmien takia osastolle ja kaikilla oli ongelmia koulussa sekä päihteiden kanssa. Vanhemmista kukaan ei pahoinpidellyt lapsia vaan ongelmana oli tietynlainen välinpitämättömyys. Teinejä pompoteltiin kodista toiseen jotta vanhemmat saivat keskittyä uusiin suhteisiin.

On toki toimiviakin uusperheitä ja täysin normaaleja ja jopa menestyneitä erolapsia. Ei ero tai uusperheessä asuminen ole lapselle tuomio, mutta vaikeiden ongelmanuorten taustalla on aina jompikumpi tai molemmat. Uusperheiden erotilastot kertovat (67% uusperheistä päätyy eroon), että lapset kokevat jatkuvia ja traumaattisia muutoksia. Myös se, että eron jälkeen usein vaihdetaan paikkakuntaa, kertoo vanhempien kyvyttömyydestä ajatella lapsen parasta. Tasapainoisimpia uusperheiden lapsia ovat ne, jotka ovat eron jälkeen kokeneet vähän suuria muutoksia. Asutaan samalla paikkakunnalla, ero on hoidettu hyvässä hengessä ja uusperheiden perustamisessa ei ole pidetty kiirettä. Lapsella on selvästi kaksi kotia, joihin hän on aina tervetullut ja haluttu. 

Kyllä, kyllä. Aina ja iänkaikkisesti.

Vielä pitää vähän harjoitella tuota uskottavuutta...

Vierailija
20/71 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uusperhe, mutta mun nyxällä ei ole exää, eikä lapsia ex-suhteesta. Meillä on minun lapset ja yksi yhteinen. Meillä ei myöskään ole mun exää kuvioissa, vaan mun lapset on meidän kanssa aina, kuten veljensäkin.

Uusperheitä on monenlaisia. Meillä toimii hyvin. Toiminut jo 8 vuotta.