Poikani aikoo huijata itselleen vapautuksen armeijasta
Olen ylpeä hänestä. Meidän perheessä nauretaan "isänmaallisuudelle" ja muille paskoille tekosyille, joiden mukaan armeija on pakko käydä.
Kommentit (107)
Aha. Varmaan Porvoon varuskunta kyseessä?
Mutta ette sitten varmaan ole kuullut sellaisesta vaihtoehdosta kuin siviilipalvelus. - Toki armeijan voi välttyä käymästä keplottelemallakin, mutta varosin sitä, että poika ei näppäryydessään saa itselleeen ns. hullun papereita. - Mutta toki asiallisiakin ja yleisesti hyväksyttyjäkin muita vaihtoehtoja on saada vapautus armeijasta. Sen sijaan en nyt oikein pidä asenteesta, että me ollaan ylpeitä pojasta, joka pärjätäkseen joutuu keplottelmaan ja harjoittamaan vilunkia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea, itse kadun sitä että aikoinaan menin sinne.
Sama, vitutti joka ikinen päivä siinä vankilassa.
Ei sota yhtä miestä kaipaa, -ei varsinkaan tuollaista lusmua.
Totaalikieltäytyminen olisi oikea vaihtoehto. Isänmaallisuulle naureskeleminen on kauheaa jos katsoo itään.
Minunkaan poikani ei aio mennä armejaan.
Juteltiin asiasta ja se on ok, mutta poika ymmärtää sen että jos mielipiteet on noin varmat ja asia omassa sydämessä päätetty, niin reilusti ne mielipiteet myös esitetään eikä huijata tai teeskennellä mitään.
Mies ei ole se, joka asepalveluksesta kieltäytyy, vaan mies on se joka seisoo omien sanojensa takana.
Kannattaa näyttää pippeliä kutsuntalautakunnalle ja vääntää lopuksi tortut lattialle. Takuuvarma vapautus tiedossa.
T: C-mies vuosimallia 82
Ihan hyvä vain. Pakollista asevelvollisuutta ei pitäisi alun alkaenkaan olla joten olen poikasi takana 100%:sti.
Toivon että oma juniori saa 10 vuoden kuluttua itse päättää meneekö inttiin vai ei. Itse en ainakaan suosittele missään nimessä, omien kokemuksieni perusteella. Edes RUK-reissu ei ollut sitä mitä etukäteen hehkutettiin.
Ääliöpojan siis kasvatit. Ja ylpeilet aiheella netissä.
Olen oikein ylpeä poikani tuli tänään armeijasta ja jatkaa yliopisto opiskeluja elokuussa.
Miten isänmaallisuutta oikein mitataan? Olem itse C-mies terveydellisistä syistä.
Ylpeitä?! Missä kunnioitus henkensä uhranneita veteraaneja kohtaan? Te joutaisitte ladon taakse molemmat! C-paperit hyväksyn vaan jos on oikeasti niin sairas, ettei pysty. Mikään masennus tai sosiaalinen ahdistus ei ole syitä, vaan tekosyitä ja siten tahraavat veteraanien ja isänmaan perinnön!
Millä kriteerein se aikoo huijata? Mielenterveyssyyt jää näkyviin sairaskertomukseen ja on vaikuttamassa, kun sitten esim. hakee lääkärintodistusta työpaikkaa varten.
Mielenterveysongelmilla tai huumeiden käytöllä saa c paperit. Itse sain pelkällä pilven pössyttelyllä vapautukset. :D
Vierailija kirjoitti:
Ei oo myöhäistä erota. Netin kautta käy nopeasti. 5päivää käyt vaan täydennyspalvelusta sen jälkeen ja se on siinä.