Vierailija

Eli, oon 13-vuotias tyttö ja ostin vähän aikaa sitten sheivereitä (jotain halppis 3-teräsiä), ja en tiedä miten niitä käytetään. Siis voiko laittaa jalkoihin vaan hoitoainetta ja vetää tolla sheiverillä? :--D Ei mulla oo varaa sellasiin vaahtoihin ja geeleihin. Kuin pitkän ajan päästä pitää sheivata uudestaan? Kuin monta kertaa yhtä tollasta sheiveriä voi käyttää?

• ylös 2
  • alas 2

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Aluks käytin iha sillee vaa, ja nii kauan ku se karvat leikkas. Päivittäin jalkoja sheivaan kesällä, jos tiiän et pistän lyhyet housut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
sheivitär

Ohjeita varmasti löytyy jokaiselta vähän omanlaiset mutta omani menevät seuraavanlaisesti:

Vaikemman kautta jos haluat sheivata niin aivan aluksi voit "pehmentää" ihokarvat käyttämällä  hoitoainetta - se kuitenkin on harvoin välttämätöntä, varsinkin, jos ihokarvat eivät vielä ole valtavan pitkiä. Sen jälkeen huuhtele jalat ja käytä geelin tilalla ihan perus suihkusaippuaa, sekin toimii ihan kohtuullisesti! Levitä se iholle ja sitten alat vain järjestelmällisesti sheivaamaan ihoa kauttaaltaan. Karvojen kerääntyessä terään pese se vedellä (mutta ÄLÄ ala sormin sitä putsaamaan, ihan vain mitkä päältä lähtee). Sheivatessa ole kanssa tarkkana ettet höylää yhtä paikkaa montaa kertaa - muuten saattaa iho ärsyyntyä vähän enemmän!

Sheivauksen jälkeen levitä kosteusvoidetta sheivattuihin kohtiin ja mahdollisiin terästä tulleisiin nirhaumiin on hyvä laittaa laastarit! Jos ekaa kertaa sheivaat niin iho saattaa tuntua seuraavana päivänä vähän kutiavalta (pienesti ihottumaa) ja aralta mutta se on ihan normaalia - kun iho tottuu karvojenpoistoon ei jälkiä siitä enää jää!

Mukavaa höyläilyä! :D

N18

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Nelosella hyvät ohjeet ja tosiaan pelkkä suihkugeeli käy. Lisäyksenä sanon, että älä paina höylää ihoon! Muuten todennäköisesti nirhaset itseäsi. Nilkkoja sheivatessa koukista jalkapöytää ettei tule haavaa.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Jonkun tutkimuksen mukaan hoitoaine toimii yhtä hyvin tai paremmin kuin oikea sheivausvaahto.

Vierailija

Älä ajele kuiviltaan! Iho ärsyyntyy, alkaa punoittaa ja muuttuu polttavan tuntuiseksi!

Suihkussa saippuan tai hoitoaineen kanssa, ja samaa terää voi käyttää jopa useamman viikonkin, riippuu ihan siitä, kuinka usein käytät ja onko karvoitusta paljon (silloin terä tylsistyy nopeammin). Huomaat kyllä, kun terällä ei meinaa enää saada karvoja irti kunnolla. Sitten kannattaa vaihtaa uuteen. Ja kuivaa terä ajelun jälkeen, koska muuten se ruostuu nopeammin.

Varo etenkin nilkkoja, niihin tulee hyvin helposti viiltohaavoja, jos ajelee hätäisesti. Ajelet uudestaan sitten, kun karvat alkavat taas häiritä. Joillain kasvaa sänki jo saman päivän aikana, joillain voi mennä melkein viikkokin, ennen kuin uutta karvaa puskee ihosta läpi.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Ainiin, nelosena jatkan vielä. Bikinirajaa ei kannata höylällä lähestyäkään, sillä saat vain sisäänkarvaneita karvoja, ihottumaa inhottavaan paikkaan ja raastavasti kutiavan sängen parissa päivässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jonkun tutkimuksen mukaan hoitoaine toimii yhtä hyvin tai paremmin kuin oikea sheivausvaahto.

Niin ja älä missään nimessä ilman mitään ainetta sheivaa. Äläkä paina kovaa.
Gillette olisi paras, itselleni tulee muilla haavoja ja karvatupentulehduksia.

Vierailija

Suihkusaippua tai hoitoaine käy hyvin, jos sheivaat sääriä, niin varo erityisesti säären takaosasta sheivatessa akillesjänteen kohtaa, itselläni on taipumus vahingossa saada pieni haavauma aikaan, kun kantapään yläpuolella on ihossa poimuja (tai miksi niitä nyt voisi sanoakaan).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ainiin, nelosena jatkan vielä. Bikinirajaa ei kannata höylällä lähestyäkään, sillä saat vain sisäänkarvaneita karvoja, ihottumaa inhottavaan paikkaan ja raastavasti kutiavan sängen parissa päivässä.

Minä höylän bikinirajan aina eikä minulla ole sisäänkasvaneita karvoja, ihottumaa tai kutiavaa sänkeä sen kummemmin kuin muuallakaan (kainalot, sääret). Hyvin toimii, miten ne bikinialueen karvat muka muista paikoista eroavat...

sheivitär

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minä höylän bikinirajan aina eikä minulla ole sisäänkasvaneita karvoja, ihottumaa tai kutiavaa sänkeä sen kummemmin kuin muuallakaan (kainalot, sääret). Hyvin toimii, miten ne bikinialueen karvat muka muista paikoista eroavat...

Johtuneeko sitten omasta herkän atooppisesta ihosta vai mistä, mutta saan aina silmiä hivelevän punaisen ihottuman jota pikkuhousut sitten hiertävät ikävästi. Siihen via dolorosaan sitten auttaakin vain aika ja talkki. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi 13 vuotiaan pitää sheivata?

olisikohan siksi, että hormonaalisten muutosten takia karvat ovat alkaneet kasvaa ja ap kokee olonsa niiden kanssa hiukan liian itsetietoiseksi? en minä sitä ainakaan ihmettele, jokainen päättäköön itse milloin siihen ryhtyy.

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Ihan normaali ikähän tuo on aloittaa sheivaus, jos kokee että häiritseviä ihokarvoja alkaa olla, ei siinä sen ihmeempää ole. Ihmiset nyt vaan on erilaisia, toisilla ei kasva paljon ihokarvaa ja sitten on taas meitä, jotka muistuttaa vuorigorillaa, jos ei välillä siisti..

Vierailija

Alapään karvat on aikuisuuden merkki. Jos ne ajaa pois niin näyttää yhä pikkutytöltä. Sitäkö tässä halutaan.

Vähän sama juttu kuin jos 13-vuotias poika ei haluaisi peniksensä kasvavan, vaan menisi peniksen lyhennysleikkaukseen jotta penis pysyisi pikkupojan peniksen näköisenä. Tai jos 13-vuotias tyttö piennyttäisi rintansa heti kun ne alkavat kasvaa vähän.

jauhot suuhun viestin poistajalle

Se on aikuisuuden merkki että alapäähän tulee karvoja. Ei niitä pidä ajella. Todellakaan.

Vierailija

Lidlistä saa ihan kelvollista partageeliä kolmeen euroon. Kai sulla siihen on varaa. Mutta hoitoainekin toimii. Halpisterät on kyllä aika kamalia.

Youtubessa hakuun how to shave legs tai How to Properly Shave Pubic Hair auttaa tekniikassa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.