Mikä on se syy mikset mennyt korkeakouluun?
Kommentit (23)
Koska tiesin mitä haluan tehdä, ja siihen hommaan ei korkeakoulua tarvitse, eli olisi ollut hukkaan heitettyä opiskelua.
JA ehtiihän sitä sitten, jos alan vaihto joskus tuntuu aiheelliselta.
Meidän suvussa ei ollut tapana, koskaan ei siihen kannustettu, ajattelin jopa, ettei minusta ole siihen, ei ole minun paikkani. Synnyin pienen paikkakunnan vähän ressukkavanhemmille, jotka häpesivät omaa taustaa ja saivat sen häpeän kasvatettua minuunkin.
Tosiasiassa myöhemmin olen tajunnut, että etenkin minusta olisi siihen ollut. Ja saavutusteni perusteella kaikki olettaa, että koulut on käyty.
Tienaan ihan riittävästi sähköasentajana ja on mukava työ.
Koska korkeakouluista ei löydy minua kiinnostavia aloja. Tosin vaikka löytyisi, en luultavasti kehnojen kieli- ja matemaattisten taitojen vuoksi pääsisi.
Menenkin, kunhan keksin mitä opiskelen. Olen ollut vuosia päiväkodissa, ja vaikka lapset ihania ovatkin, niin työ ei ole lähelläkään sitä, mitä ammatiltani toivoin.
En päässyt, kerran jäin pisteen päähän, mutta painotusten vuoksi vasta 7. varasija eikä peruutuksia tullut kai yhtään silloin alussa. Tosin aikuisiällä kävin amk:n aikuispuolella, mutta arvelen ap:n tarkoittavan yliopistoa. Opistotason tutkinto oli ennestään. Hain sellaiselle alalle, minne siihen aikaan pääsi 10 % hakijoista. Nykyään pääsee paljon helpommin. Eikä se loppujen lopuksi ehkä ollutkaan minun alani, olisi alunperin pitänyt tähdätä muualle.
11 haki neljä kertaa siis yhteensä ja useaan eri paikkaan, kun siihen aikaan ei ollut yhteishakuja.
Työnteko ja verojenmaksu ei kiinnosta. Elän verovapaalla vedonlyönnillä, no toki siihenkin aikaa menee mutten laske sitä työksi.
Sairastuin koulukiusaamisesta, niin etten ollut kykenevä VAPAAEHTOISEEN KOULUUN.
En ole niin ahne, että menisin töihin, joten miksi kouluttatuakaan enempää.
Ei ollut itsetuntoa hakea nuorena
Ei kiinnostanut.
Olen halunnut opiskella ammatteja jotka on mielenkiintoisia, nyt opiskelen neljättä kertaa, tälläkertaa oppisopimuksella. Satuin pääsemään töihin edellisen opiskelemani ammattitutkinnon avulla, mutta työ on ihan erilaista johon mulla ei ollut mitään pohjaa, ja nyt on tosi hyvä että voi opiskella työn ohessa paperit sille alalle josta tykkään.
Opiskelu on aina ollut mulle helppoa, mutta aikoinaan lukio tuntui aika turhalta ajanhukalta ja kävin kauppiksen, enkä ole vielä nelikymppisenäkään keksinyt mitä alaa olisin halunnut korkeakoulussa tai yliopistossa opiskella.
Miksi menisin korkeakouluun, kun pääsin yliopistoonkin :-)
Läpäisin ammattikoulun nippa nappa ja sekin kesti multa 5-vuotta. Joten tuskinpa sinne ammattikorkeaan olisin edes päässyt kun en edes lukioon päässyt. Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo 6,5.
Siksi, koska tekussa oli mielenkiintoisempaa kuin yliopiston tietojenkäsittelyopissa, johon siis sain paikan.
Tosin sinä vuonna kun valmistuin insinööriksi, menin myös TTKK:lle opiskelemaan ja työh ohessa tasan kolmosen keskiarvolla ulos dippana. Vain siksi kun alkoi vituttamaan "et pysty", sillä työelämän kannalta siellä ei enää oppinut mitään.