Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on se syy mikset mennyt korkeakouluun?

Vierailija
16.06.2016 |

No kertokaa hyvä syy

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska tekussa oli mielenkiintoisempaa kuin yliopiston tietojenkäsittelyopissa, johon siis sain paikan.

Tosin sinä vuonna kun valmistuin insinööriksi, menin myös TTKK:lle opiskelemaan ja työh ohessa tasan kolmosen keskiarvolla ulos dippana. Vain siksi kun alkoi vituttamaan "et pysty", sillä työelämän kannalta siellä ei enää oppinut mitään.

Vierailija
2/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tiesin mitä haluan tehdä, ja siihen hommaan ei korkeakoulua tarvitse, eli olisi ollut hukkaan heitettyä opiskelua. 

JA ehtiihän sitä sitten, jos alan vaihto joskus tuntuu aiheelliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska menin yliopistoon.

Vierailija
4/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa ei ollut tapana, koskaan ei siihen kannustettu, ajattelin jopa, ettei minusta ole siihen, ei ole minun paikkani. Synnyin pienen paikkakunnan vähän ressukkavanhemmille, jotka häpesivät omaa taustaa ja saivat sen häpeän kasvatettua minuunkin.

Tosiasiassa myöhemmin olen tajunnut, että etenkin minusta olisi siihen ollut. Ja saavutusteni perusteella kaikki olettaa, että koulut on käyty.

Vierailija
5/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan ihan riittävästi sähköasentajana ja on mukava työ.

Vierailija
6/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska menin elämämkouluun.

Vierailija
7/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska korkeakouluista ei löydy minua kiinnostavia aloja. Tosin vaikka löytyisi, en luultavasti kehnojen kieli- ja matemaattisten taitojen vuoksi pääsisi.

Vierailija
8/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen liian tyhmä.

Vierailija
9/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menenkin, kunhan keksin mitä opiskelen. Olen ollut vuosia päiväkodissa, ja vaikka lapset ihania ovatkin, niin työ ei ole lähelläkään sitä, mitä ammatiltani toivoin. 

Vierailija
10/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostanut.

Vierailija
11/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt, kerran jäin pisteen päähän, mutta painotusten vuoksi vasta 7. varasija eikä peruutuksia tullut kai yhtään silloin alussa. Tosin aikuisiällä kävin amk:n aikuispuolella, mutta arvelen ap:n tarkoittavan yliopistoa. Opistotason tutkinto oli ennestään. Hain sellaiselle alalle, minne siihen aikaan pääsi 10 % hakijoista. Nykyään pääsee paljon helpommin. Eikä se loppujen lopuksi ehkä ollutkaan minun alani, olisi alunperin pitänyt tähdätä muualle. 

Vierailija
12/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 haki neljä kertaa siis yhteensä ja useaan eri paikkaan, kun siihen aikaan ei ollut yhteishakuja. 

Vierailija
13/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko ja verojenmaksu ei kiinnosta. Elän verovapaalla vedonlyönnillä, no toki siihenkin aikaa menee mutten laske sitä työksi.

Vierailija
14/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin koulukiusaamisesta, niin etten ollut kykenevä VAPAAEHTOISEEN KOULUUN.

Vierailija
15/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin ahne, että menisin töihin, joten miksi kouluttatuakaan enempää.

Vierailija
16/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut itsetuntoa hakea nuorena

Vierailija
17/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut sellaiseen työhön. 

Vierailija
18/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostanut.

Olen halunnut opiskella ammatteja jotka on mielenkiintoisia, nyt opiskelen neljättä kertaa, tälläkertaa oppisopimuksella. Satuin pääsemään töihin edellisen opiskelemani ammattitutkinnon avulla, mutta työ on ihan erilaista johon mulla ei ollut mitään pohjaa, ja nyt on tosi hyvä että voi opiskella työn ohessa paperit sille alalle josta tykkään.

Opiskelu on aina ollut mulle helppoa, mutta aikoinaan lukio tuntui aika turhalta ajanhukalta ja kävin kauppiksen, enkä ole vielä nelikymppisenäkään keksinyt mitä alaa olisin halunnut korkeakoulussa tai yliopistossa opiskella.

Vierailija
19/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menisin korkeakouluun, kun pääsin yliopistoonkin :-)

Vierailija
20/23 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpäisin ammattikoulun nippa nappa ja sekin kesti multa 5-vuotta. Joten tuskinpa sinne ammattikorkeaan olisin edes päässyt kun en edes lukioon päässyt. Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo 6,5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme