Vierailija

Taas tätä somekiukuttelua, johon ei voi vastata! Lapsi viety päivystykseen, kun kaatunut pyörällä. Kun mitään välitöntä hätään ei ole ollut niin haavan puhdusta joutunut odottamaan kolmen tuntia ilman ruokaa siis ilman ruokaa ja kipulääkettä.
Tämä, kun olisi hoitunut kotona muutamassa minuutissa ja lapsi olisi päässy oman peiton alle. Lapsia katuu pyörällä ihan päivittäin, jos jokainen vietäisi lääkäriin tuo odotus aika kaksin kertaistuisi ja lapsia varmaan kuolisi jo nälkäänkin.

• ylös 116
  • alas 4

Sivut

Kommentit (67)

Vierailija

Ihan samaa mieltä. Niin kuin nyt tämä Kortesjärvellä pyörällä kaatunut 6-vuotiaskin.

• ylös 16
  • alas 42
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mitä hemmettiä se sinulta taas on pois? Jospa itse pitäisit huolen omista asioistasi vaan

• ylös 11
  • alas 82
Vierailija

Ne on näitä uus avuttomia, itse annan vuotavan haavan vuotaa hetken että puhdistuu sitten vasta lappu päälle

• ylös 60
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä se sinulta taas on pois? Jospa itse pitäisit huolen omista asioistasi vaan

Tais kilahtaa.... :'D

• ylös 55
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mieltä. Niin kuin nyt tämä Kortesjärvellä pyörällä kaatunut 6-vuotiaskin.

Miksi 6-vuotias pyöräilee yksin?

• ylös 10
  • alas 42
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kilahtaa mikä? En vaan jaksa ymmärtää miksi joku jaksaa vatvoa loputtomasti muiden asioita. Mulla ei edes ole lapsia, mutta en silti jaksa ihmetellä muiden lasten hoitoa. Antaa jokaisen hoitaa omat lapsensa.

• ylös 11
  • alas 40
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siksi kun osaa

• ylös 31
  • alas 7
Vierailija

Jep. Ensin hoidetaan haavat ym kotona. Annetaan tarvittaessa särkylääke (ja ruokaa ja juomaa) ja sit katotaan tarviiko jatkohoitoa.

Jos on ompelua vaativia haavoja, ne puhdistetaan (edes joten kuten), sidotaan ja ihan rauhassa ehditään esim. syödä tai mitä vaan. Kunhan nyt saman päivän aikana mennään...

Murtumatkin hoituu kyllä hötkyilemättä.

Ensiapuun mennään sitten varmaan ambulanssilla jos niin vakava loukkaantuminen on. Silloin ei joudu odottamaan 3 h.

Mutta ymmärrän, että kun on kyse omasta lapsesta, niin ajattelee sen parasta. Ja tässä se virhe tulee - luullaan, että heti lääkäriin on parasta. Ei ole. Jos pääsisi suoraan lääkärin, niin olisihan se hyvä. Mutta kun ei pääse ja ei ole yleensä edes tarpeellista.

• ylös 73
  • alas 0
Vierailija

Olen huomannut, että brittisarjoissa viedään sairaalaan ihan pienimmästäkin asiasta! En ymmärrä, vaikkei se olekaan minulta pois jos joku vie..

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa julkisessa terveydenhuollossa työskentelevät lääkärit ja hoitaja ovat jotain vapaata riistaa, joiden kimppuun voi hyeenalauman lailla hyökätä julkisesti niin, että pienellä paikkakunnalla he on ihan tunnustattevissa? Tuskin he silkkaa pahuuttaan ketään  siellä odotuttaa ja vetään jotain päiväunia. Tuleeko näille somettajille edes sinne pieneen ahtaaseen mieleen, että siellä voi olla oikeasti jollainen hätä joka vaatii välitöntä hoitoa?

Tuo ruuasta nillittäminen on ihan naurettavaa. Veroäyreihin sitten vaan vaatimaan tuntuvia korotuksia, että saadaa lisää henkilökuntaa ja ruokapalvelu.

• ylös 57
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kilahtaa mikä? En vaan jaksa ymmärtää miksi joku jaksaa vatvoa loputtomasti muiden asioita. Mulla ei edes ole lapsia, mutta en silti jaksa ihmetellä muiden lasten hoitoa. Antaa jokaisen hoitaa omat lapsensa.

Se, että muut jättää lapsensa hoitamatta tai odottaa muiden palvonvan lastaan toisena päivätyönään vaikuttaa meidän lapset elämään, kun he joutuvat sitä päivittäistä arkea viettämään näiden muiden lasten kanssa.

• ylös 24
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että brittisarjoissa viedään sairaalaan ihan pienimmästäkin asiasta! En ymmärrä, vaikkei se olekaan minulta pois jos joku vie..

Kenen sitä luulet ne käynnit maksavat? Luulisi sinun veronmaksajana vähän kiinnostavan mihin sinun veroäyrejä käytetään. Jokainen turhakäynti maksaa ja lisää sitä jonotusaikaa. 

• ylös 36
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siksi kun osaa

Osaa minun 3 vuotiaskin, mutta ei tulisi mielenkään antaa hänen pyöräillä yksin. Koululaisille vaaditaan koulukuljetuksia reittien ollessa liian vaarallisia ja silti samoilla reiteillä pyöräilee niitä koululaisia ja alle kouluikäisiä yksin kavereille.

• ylös 6
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi terveydenhoidon kustannukset veronmaksajille? Miten olisi jonotusaikojen pidentyminen tapauksissa, jotka olisi ihan hoidettavissa kotona?

• ylös 24
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Linkkiä?

Linkittäminen poistaisi ketjun. Nyt ei puhuta mistään yksistäistapauksesta vaan ihan yleisellä tasolla kyseisestä ilmiöstä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oletko yhtää kartalla mitä yksi lääkärillä käynti maksaa ja kuka sen maksaa? Jos edes puolet turhista käynneistä jäisi pois se parantaisi palveluja huomattavasti ja nopeuttaisi sitä lääkärille pääsy.

Myös on vaikeata saada lääkäreitä julkisella puolelle, kun he ovat pelkkiä sylkykuppeja.

Haavanhoidon luulisi hoituvan vanhemmilta. Jokaisesta taloudesta löytynee tarivittavat välineet. Jos ei löydy niitä voi ihan ostaa apteekista ja siellä neuvotaan niiden käyttö.

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Itse kaaduin pyörällä pienenä, tarvittiin 25 tikkiä. Vakava aivotärähdys, kypärä meni ihan palasiksi. Olin hetken tajuton. Olisi varmaan pitänyt vain mennä kotiin, eikä sairaalaan?

• ylös 7
  • alas 48

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.