Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto ja kurssiarvosanat

Vierailija
15.06.2016 |

Aina tentin, esseen tai muun kurssityön jälkeen huokaisen - huh, menispä kurssi edes läpi. Jos onni oikein lykästää, saatan saada jopa kakkosen.
Kun kurssiarvosana ilmestyy rekisteriin, olen aina yhtä ällikällä lyöty. Arvosana on lähes poikkeuksetta 5 tai 4.

Mitä kummaa? Enkö ymmärrä omaa tasoani, enkö ymmärrä opiskelijoiden yleistä tasoa, vai annetaanko kurssiarvosanoiksi 5 ja 4 kaikille opiskelijoille?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa sitä kaikkien kurssilaisten arvosanalistaa, se kyllä avaa silmät. Minulla myös on yleensä arvosana 4, enkä tosiaan myöskään itse oikein osaa arvostaa omaa tehtyä työtä ja panostusta.

Ja kaikille humanististen alojen dissaajille: se riippuu ihan aineesta, kurssista ja tentistä voiko tentistä saada säveltämällä tai mutulla hyvän tai edes kohtuullisen arvosanan. Itse opiskelen kieltä ja yhtään sellaista tenttiä ei ole vielä ollut josta olisi päässyt lukematta edes läpi.

Vierailija
22/22 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin keskusteluihin tulee AINA joku kertomaan, kuinka teknillisessä on tosi paljon vaikeampaa kuin missään muualla maailmassa. Aika väsyttävää itsekorostusta, varsinkin kun eri alojen kursseja käyneenä on huomannut varsin hyvin, miten paljon kurssin vaatimukset vaihtelevat riippuen kurssin pitäjästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi