Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehkääpäs mulle diagnoosi oireiden perusteella

Vierailija
15.06.2016 |

Henkeä ahdistaa niin että välillä joudun haukkaamaan oikein "olan takaa" happea. Liikkua en jaksa, normielämä just ja just sujuu, mutta jumpalle ei tulis mieleenkään lähteä. Vähän pitempi seisominen saa aikaan tuskaisen olon ja tekee mieli nojailla vaikka seinään jos tuolia ei ole saatavilla. Väsyttää, heräilen yöllä, hikoilen. Mihinkään ei satu.

Huomenna lekuriin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ylipainoinen?

Vierailija
2/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia, raudanpuute, kilpirauhasen vajaatoiminta, syöpä, keuhkoahtaumatauti, sydäntauti. Nuo nyt tulee ekana mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus. Ota saikkua, makoile ja tee mitä lystää pari kuukautta. Jos ei auta niin sitten voi penkoa syytä hieman syvemmältä. Psyykkiseltä kuulostaa.

Vierailija
4/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ylipainoinen?

Olen, mutta tämä alkoi viime viikolla suht yllättäen. Siihen asti olen jaksanut elää aktiivisesti

-ap

Vierailija
5/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltatko tupakkaa?

En osaa oireista sanoa mutta suosittelen säännöllistä kävelyä/lenkkeilyä jotta keuhkosi vahvistuvat/puhdistuvat. Tee myös hengitysharjoituksia joissa hengität syvään.

Vierailija
6/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltatko tupakkaa?

En osaa oireista sanoa mutta suosittelen säännöllistä kävelyä/lenkkeilyä jotta keuhkosi vahvistuvat/puhdistuvat. Tee myös hengitysharjoituksia joissa hengität syvään.

En polta. Olen aktiivisesti liikkunut (fillarointi, sali, bodypump yms) tähän asti. Nyt en jaksa

-ap

Vierailija
7/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet? Keuhkoveritulppa?

Oikeasti, noiden oireiden takana voi olla miljoona syytä tai sitten ei mitään. Mutta varmaan sut siellä tutkitaan ja selvitellään eteenpäin.

Vierailija
8/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uupumus. Ota saikkua, makoile ja tee mitä lystää pari kuukautta. Jos ei auta niin sitten voi penkoa syytä hieman syvemmältä. Psyykkiseltä kuulostaa.

Ei tää kyllä psyykkiseltä tunnu mun kropassa  :)

-ap

Vierailija
9/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samaa vaivaa. Kilpparin vajis on ja lääkitty. En tiedä mikä vaivaa.

Vierailija
10/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laihtunut? Onko lämpöä tai oletko sairastanut epätavallisen paljon infektioita?

Vierailija
11/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oireet ovat alkaneet noin äkkiä, äänestän uupumusta/masennusta, millä nimellä sitä nyt haluaa kutsua.

Jos lisäksi on esim. huono olo välillä, keskittymisvaikeuksia, ärtyneisyyttä, epämääräisiä kipuja esim. rinnassa tms. niin uupumus/masennusdiagnoosi vahvistuu.

Lääkäri varmaan tsekkaa sinulta kilpirauhasarvot ja muut veriarvot. Jos kaikki on normaalin rajoissa, niin silloin todennäköisesti on ihan psyykkistä - koita eliminoida kaikki stressin aiheuttajat.

T. Keittiövalelääkäri

Vierailija
12/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko laihtunut? Onko lämpöä tai oletko sairastanut epätavallisen paljon infektioita?

EI lämpöä, en oo valitettavasti laihtunut enkä ole ollut kipeänäkään ties milloin viimeks. 

-ap

Vierailija
13/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oireet ovat alkaneet noin äkkiä, äänestän uupumusta/masennusta, millä nimellä sitä nyt haluaa kutsua.

Jos lisäksi on esim. huono olo välillä, keskittymisvaikeuksia, ärtyneisyyttä, epämääräisiä kipuja esim. rinnassa tms. niin uupumus/masennusdiagnoosi vahvistuu.

Lääkäri varmaan tsekkaa sinulta kilpirauhasarvot ja muut veriarvot. Jos kaikki on normaalin rajoissa, niin silloin todennäköisesti on ihan psyykkistä - koita eliminoida kaikki stressin aiheuttajat.

T. Keittiövalelääkäri

Ei kai uupumus/masennus aiheuta hengenahdistusta? Sehän tästä vielä puuttuiskin jos mun pää leviää. 

-ap

Vierailija
14/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon olet liikkunut? Ylikunto?

Hemoglobiinin tarkistaisin kyllä.

Vierailija
15/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon olet liikkunut? Ylikunto?

Hemoglobiinin tarkistaisin kyllä.

En oo niin paljoa liikkunut että olis siitä pelkoa :D. Mä haluaisin ferritiinimittauksen kun hemoglobiini ei oikein rautavarastoista kerro. Toiottavasti lääkäri sen ottais... Ja kilppariarvot myös, kilppariongelmia on ollut aiemmin. Veritulppaa pelkään. 

-ap

Vierailija
16/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin hengästyttää ettei seistäkään jaksa, niin viittais keuhkoveritulppaan. Onko pulssi nopea ja epätasainen?

Vierailija
17/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut koko ikäni sellaista, että etenkin syödessä tulee tunne etten saa kunnolla happea ja pitää välillä haukotella tai haukkoa henkeä.

Vähän samaa esiintyy myös jos pitää seistä pitkään.

Olen kärsinyt siitä aina, sekä normaalipainoisena että nyt vähän ylipainoisena.

Olen miettinyt onko syynä vain lapsuuden astma ja ns.huonot keuhkot..

Vierailija
18/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenpaine 143/99. Pulssi joku 70

-ap

Vierailija
19/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepra!

Vierailija
20/24 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Keittiövalelääkäri

Ei kai uupumus/masennus aiheuta hengenahdistusta? Sehän tästä vielä puuttuiskin jos mun pää leviää. 

-ap

Aiheuttaa se sitäkin. :( Melkoinen lista löytyy oireita, mitkä voivat johtua ihan vain kovasta stressistä.

Itse ajattelisin niin, että parempi se on, jos on ihan vain uupumusta, eikä olisi mitään elimellistä vikaa. Se kun ei ainakaan ole hengenvaarallista ja menee ohi. Eikä se onneksi tarkoita, että pää leviää :) Monella on sellaista jossain vaiheessa elämäänsä, jos on oikein ajanut itsensä piippuun ihan vaan kovalla työnteolla ja muutenkin kovin aktiivisella elämällä, eikä ole malttanut antaa itsensä välillä ihan vaan huilata ja olla.

Mutta hyvä, että menet lääkäriin ja otat selvää! Kerro sitten, miten kävi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi